Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول جهاد کشاورزی رخ گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 290 هزار قطعه بچه ماهی در سطح 30 هزار متر مربع استخر این منطقه رهاسازی شده و امیدواریم در پایان دوره پرورش از این تعداد میزان 250 تن گوشت ماهی استحصال شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی بخش رخ، مهدی شیبانی اظهار کرد: پرورش ماهیان (گرمابی - سرد آبی) در بخش رخ با توجه به پتانسل بالایی که در زمینه استخرهای ذخیره آب دارد می‌تواند بستری مناسبی برای تولید گوشت سفید خانواده‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول جهاد کشاورزی بخش رخ با اشاره به اینکه توسعه پرورش ماهی در استخرها ضمن تولید محصول ارگانیک، تاثیر زیادی در افزایش درآمد کشاورزان و سرانه مصرف ماهی دارد، خاطرنشان کرد: پرورش ماهیان گرمابی در استخرهای مذکور علاوه بر کمک به معیشت خانواده‌ها  باعث غنی شدن آب در امر مصارف کشاورزی می‌شود.

وی با بیان اینکه بیش از 500 باب استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش رخ  وجود دارد، تصریح کرد: رهاسازی بچه ماهی در حدود 15 استخر طی یک سال گذشته انجام شده که اکثراً نیز در امر اخذ مجوز پروانه بهره‌برداری اقدام کرده‌اند.

شیبانی با تاکید بر اینکه این استخرها با بهره‌وری بالا نقش مهمی در افزایش تولید و بهره‌برداری ماهی دارند، اذعان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد 290 هزار قطعه بچه ماهی از نوع سرد آبی و گرمابی در سطح 30 هزار متر مربع استخر رهاسازی شده و امیدواریم در پایان دوره پرورش از این تعداد میزان 250 تن گوشت ماهی استحصال شود.

مسئول جهاد کشاورزی بخش رخ با اشاره به اینکه با اجرای این طرح گام‌های موثری در جهت تولید گوشت سفید و توسعه اشتغال پایدار برداشته می‌شود، عنوان کرد: پروش ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی باعث توسعه آبزی‌پروری و بهره‌برداری بهینه از منابع آبی موجود و همچنین غنی‌سازی آب‌های استحصالی برای مصارف کشاورزی می‌شود.

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی شیبانی رهاسازی بچه ماهی جهاد کشاورزی بچه ماهی ذخیره آب بخش رخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند

سمانه غلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به شرایط جوی به کشاورزان توصیه می‌شود که نسبت به انتقال محصولات دپو شده از فضای باز به مناطق سرپوشیده اقدام کنند.

به گفته او، کشاورزان از انجام هرگونه عملیات کشاورزی در نخیلات استان‌های جنوبی بویژه گرده افشانی اجتناب کنند.

غلامی ادامه داد: کشاورزان و باغداران بدلیل وقوع بارندگی و جلوگیری از آسیب مزارع آماده برداشت از انجام آبیاری مزارع و باغات خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی با تاکید بر جلوگیری از نفوذ آب به سالن‌های پرورش قارچ و گلخانه‌ها گفت: پرورش دهندگان ماهی نسبت به پاکسازی و تنظیم و کنترل دریچه ورودی آب استخر‌ها جهت جلوگیری از آب گل آلود به استخر‌ها اقدام و همواره از کوددهی استخر‌های پرورش ماهیان گرم آبی اجتناب کنند.

او گفت: عشایر در هنگام عبور از ارتفاعات و انتقال دام به مکان‌های سرپوشیده و عدم توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و همچنین عایق بندی کندو‌ها در برابر بارش اجتناب کنند.

براساس نقشه‌های هواشناسی، امروز در برخی استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خراسان جنوبی رگبار شدید باران، رعد و برق و کاهش تگرگ پیش بینی می‌شود.

بعدازظهر جمعه در برخی نقاط واقع در شمال غرب، غرب، بخش‌هایی از مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی  زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی و در ساعات بعدازظهر شنبه و یکشنبه علاوه بر این مناطق در نیمه شرقی فارس، نیمه شرقی استان‌های یزد و کرمان رگبار و رعد و برق و در برخی نقاط گرد و خاک و نقاط مستعد تگرگ پیش بینی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • کشاورزان و عشایر هشدار بارش باران و وزش باد را جدی بگیرند
  • اختصاص ۱۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی بخش جلگه رخ تربت حیدریه به کشت کلزا
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ در لرستان
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۲ هفته دیگر
  • رهاسازی آب سد سفیدرود از ۱۵ اردیبهشت
  • تولید بیش از ۷۰۰ تن ماهی سردآبی در استان یزد
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا در استخرهای دو منظوره شهرستان یزد
  • پنبه‌کاران تربت‌حیدریه ۱۰ تن بذر یارانه‌ای دریافت کردند