Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبوری ظهر پنجشنبه در بازدید از مناطق محروم اردبیل ضمن دیدار مردمی و شنیدن مشکلات مطروحه از طرف مردم ساکن در مناطق محلات سیزده گانه اردبیل عنوان کرد: با توجه به بررسی‌هایی که در این بازدید به عمل آمد توجه به بحث نوسازی و مقاوم سازی ابنیه در این مناطق از اهمیت بالایی برخوردار است که در وزارت راه و شهرسازی برای رسیدگی به این مسائل برنامه‌ها و اقداماتی پیش‌بینی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی دلیل عدم تخصیص اعتبارات نوسازی در این منطقه را عدم وجود سند مالکیت ساخت و سازها در این منطقه دانست و افزود: در جهت رفع این مشکل کمیسیونی از هفته آینده تشکیل خواهد شد و در این کمیسیون پس از تبادل نظر و اتخاذ تصمیمات برای حل مشکلات موجود اقدامات لازم انجام و مشکل سند مالکیت در این منطقه مرتفع خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ارائه تسهیلات برای نوسازی مسکن در محلات سیزده گانه اردبیل تصریح کرد: تسهیلات در حال حاضر به صورت خود مالکی در مبالغ ۵۰ میلیون تومان با درصد ۹ درصدی و ۵۰ میلیون دیگر با درصد ۱۸ درصد تسهیلات ارائه خواهد شد و ۴۰ میلیون تومان نیز با ۴ درصد به این تسهیلات اضافه خواهد شد و در مجموع برای هر واحد ۱۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

عبوری در رابطه با ارائه خدمات زیر بنایی و روبنایی اذعان کرد: این مسئله تحت عنوان اقدام مشترک در ستادهای بازآفرینی در شهرستان‌ها که شهردار اردبیل دبیر و فرماندار به عنوان رئیس این ستاد در شهرستان و در استان رئیس راه وشهرسازی به عنوان دبیر و استاندار به عنوان رئیس این ستاد و در کشور نیز رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی بازآفرینی و وزیر راه و شهرسازی به عنوان جانشین و اینجانب به عنوان دبیر ستاد فعالیت می‌کنند و در صورتیکه مصوبات را از شهرستان به استان و در آخر به کشور برسانند برای حل مشکلات زیر بنایی و روبنایی حمایت و همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد.

فرزانه صادق مالواجرد معاون شهرسازی و معماری در ادامه این بازدید عنوان کرد: در راستای مقاوم سازی ساخت و سازها در این مناطق لازم است که تمهیداتی انجام شود تا بلکه بخشی از آلام و مشکلات مردم رفع شود.

وی با اشاره به جمعیت بالغ بر ۱۷۰ هزار نفری در محلات سیزده گانه تصریح کرد: توجه به زیر ساخت‌ها و مسائل موجود در این منطقه با توجه به جمعیت بالای ساکن در محلات سیزده گانه اردبیل باید در اولویت قرار بگیرد و وزارت شهرسازی در این خصوص برنامه‌های لازم را تدبیر خواهد کرد. ‌

کد خبر 4981300

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مهدی عبوری اردبیل نوسازی بافت فرسوده ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان حجاب و عفاف ستاد مقابله با کرونا بیرجند مسکن بهزیستی شهرستان کرج استانداری قزوین محلات سیزده گانه خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید

امتداد - اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه براساس قانون بودجه سال 1403 به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی به شبکه بانکی ابلاغ شد.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، این بانک در بخشنامه شماره ۰۳٫۷۳۲ مورخ ۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۳ موارد زیر را ابلاغ کرد:


براساس تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ به منظور حمایت از تولید و اشتغال پایدار و رشد تولید ملی و با توجه به جزء(۶) بند (الف) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مبنی بر”مبلغ یک میلیون میلیاردریال تسهیلات قرض‌الحسنه مطابق اجزای (۳) و (۴) بند (ب) این تبصره اختصاص می یابد.”و حسب جزء (۳) و (۴) بند (ب) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور مقرر شده است:

۳‏- معادل چهار صد هزار میلیارد (۴۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال از تسهیلات موضوع جزء (۶) بند «الف» این تبصره به طور مساوی در اختیار هیأت امنای حسابهای استانی پیشرفت و عدالت قرار خواهد گرفت.

۴‏- با هدف حمایت از اشتغال در چهار چوب مصوبات هیأت امنای حساب پیشرفت و عدالت، معادل شش صد هزار میلیارد (۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال تسهیلات جزء (۶) بند «الف» این تبصره بر اساس قوانین مربوط به شرح ذیل اختصاص می یابد:

•    کمیته امداد امام خمینی (ره) معادل سیصد صد هزار میلیارد (۳۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    سازمان بهزیستی کشور معادل یک صد و بیست هزار میلیارد (۱۲۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    بنیاد شهید و امور ایثارگران معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    بنیاد برکت ستاد اجرائی فرمان امام (ره) معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    صندوق نوآوری و شکوفایی معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    سازمان بسیج سازندگی معادل سی و دو هزار میلیارد (۳۲٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
•    بنیاد علوی معادل بیست و چهار هزار میلیارد (۲۴٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛
و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور (بخش دولتی و بخش غیر دولتی وابسته) و دانشگاه فنی و حرفه ای و هنرستان های فنی و حرفه ای برای تجهیز کارگاههای خود مبلغ هجده هزار میلیارد (۱۸٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰) ریال؛

با عنایت به مراتب فوق، خواهشمند است دستور فرمایند ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذی‌ربط در سراسر کشور ابلاغ و یک نسخه از ابلاغیه مربوطه به این بانک ارسال شود.‏

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۱۳ پروژه ملی استان اردبیل در اولویت تکمیل است
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه با هدف حمایت از تولید
  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • اختصاص ۱۰۰ همت تسهیلات قرض الحسنه به تولید در ۱۴۰۳
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • میزبانی از یک میلیون گردشگر تا پایان نوروز در قلب تهران
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد