Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی داروخانه‌ها هر نوعی از لوازم ارایش را عرضه می کنند و مردم نیز به اسم تابلو داروخانه نگاه کرده و اعتماد می‌کنند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، استفاده از لوازم آرایشی و مواد محافظت کننده پوست، از عادت‌های روزانه افراد زیادی است و در برخی از این افراد پس از چند بار و یا چند سال استفاده مشکلات و عوارضی بروز می‌کند که شدت و احتمال بروز عوارض ناشی از مصرف این مواد در مواد آرایشی تقلبی، بیشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***ضایعات مرغ در لوازم آرایشی غیرمجاز

مواد و فرآورده‌‌های آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق اغلب حاوی مواد اولیه غیرمجاز، نامرغوب و بی‌‌کیفیت است که استفاده از آن‌‌ها آثار و عوارض جدی را به دنبال دارد که در این بین رژ لب و فرارورده‌‌های مرتبط با چشم مثل ریمل مداد و... به دلیل حساسیت محل استفاده از اهمیت بیشتری برخوردار هستند.

لوازم آرایشی تقلبی معمولا از پایه و مواد نامرغوب تهیه می‌‌شوند و با پنهان بودن روند تولید این مواد، امکان استفاده از هرگونه ماده مضر یا حتی پوست و ضایعات مرغ در آنها وجود دارد و چربی‌‌های حیوانی اگر به صورت غیربهداشتی و بدون استانداردهای لازم در لوازم آرایشی به کار روند قطعا مشکل ساز خواهند شد.

***یزدی ها در رتبه هفتم مصرف لوازم آرایش

بر اساس برآوردهای انجام‌شده، استان یزد ازلحاظ مصرف لوازم‌آرایش در کشور رتبه هفتم را دارد و بیش از 230 فروشگاه لوازم‌آرایشی دارای مجوز در یزد مشغول به فعالیت هستند.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به قابل اعتماد بودن لوازم آرایشی که قانونی وارد فروشگاه ها می شود تأکید کرد: تنها نگرانی ما در خصوص مواد بهداشتی و آرایشی وارداتی فاقد مجوز وزارت بهداشت است چراکه این محصولات هم ازنظر تراریختگی و هم بیوتروریسم خطرآفرین هستند لذا از هم استانی‌های عزیز می‌خواهم از مصرف این محصولات به شدت پرهیز کنند.

مورکیان بابیان اینکه بهترین گزینه برای کنترل مواد غذایی و آرایشی توجه  داشتن به درج برچسب کنترل اصالت و سلامت وزارت بهداشت بر روی این محصولات است اذعان داشت: مردم می‌توانند برای آگاهی  از برخورداری محصولات از صحت اصالت یا عدم صحت آن  بارکد 16 رقمی درج‌شده بر روی برچسب محصولات را به سامانه پیامکی 20008822 ارسال کنند.

***مردم قید سلامتی را بخاطر ارزانی زده اند

"سید محمدعلی عبقری" رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه متاسفانه وضعیت بازار اکنون بسیار آشفته است عنوان کرد: قیمت اجناس داخلی با کیفیت و مقدار آن تناسبی ندارد، البته جنس با کیفیت خوب هم داریم، ولی خیلی از اجناس هم کیفیت پایینی دارند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که اجناس صنف ما در سوپرمارکت ها، فروشگاه های بزرگ و به طور کلی اصناف دیگر به فروش می رسد. قیمت ها نیز به صورت صعودی بالا رفته و لذا قدرت خرید مردم پائین آمده است. این مساله بعد از عید کاملا محسوس بود این در حالی است که در ایام اعیاد که باید بازار خوب باشد، می بینیم مردم استقبالی ندارند. حتی به خاطر کاهش قدرت خرید مردم قید سلامتی خود را زده اند و به دنبال اجناس ارزان قیمت هستند ولو اینکه این اجناس به صورت قاچاق و غیر معتبر باشند.

***دلیل کیفیت پایین در لوازم آرایشی ها

عبقری تصریح کرد: دو نرخی بودن اجناس به خصوص در فروشگاه های بزرگ باعث شده ضربه بزرگی به مغازه‌داران وارد ‌شود. فروشگاه های بزرگ تعداد بالایی از اجناس را از کارخانجات خریداری می کنند، کارخانه ها در مقابل به آنها آفر ویژه می دهند، در نتیجه یک فروشگاه می تواند محصولات خود را حتی پائین تر از قیمت خرید یک مغازه دار به بازار عرضه کند.

وی افزود: در این شرایط مغازه‌دار نیز مجبور می‌شود جنس با کیفیت نیاورد و یا اینکه به دنبال راه و ترفندی باشد که ضرر و زیان را به حداقل برساند. این دو نرخی بودن بزرگترین گلایه ما از مسئولین است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌آرایشی و بهداشتی یزد با انتقاد از عدم نظارت بر داروخانه ها نیز بیان داشت: متاسفانه اکنون برخی داروخانه‌ها هر جنس برند، غیر برند و متفرقه ای که در بازار بود را عرضه می کنند مردم نیز به اسم تابلو داروخانه نگاه کرده و اعتماد می‌کنند.

با توجه به آنچه گفته شد 2 روش می توان به خرید مطمئنا دسترسی پیدا کرد اول خرید از مراکز معتبر و دوم توجه به لیبل و برچسب سازمان غذا و دارو معروف به سیب سلامت و برچسب ttacکه می طلبد حداقل برای توجه به سلامتی خود به این دو روش توجه ویژه شود.

گاهی شناخت برندهای تقلبی و غیرمجاز هم باعث می شود تا فرد از خرید اینگونه اقلام اجتناب کنند که در ادامه این گزارش برندهای تقلبی و نوع کالای آن پرداخته می شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: لوازم آرایشی فروشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۱۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید

دکتر شیما حلاج با بیان اینکه رژ لب از جمله فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی است که استفاده فراوانی را در نقاط مختلف دنیا دارد گفت: زنان در طول زندگی خود ناخواسته مقدار قابل ملاحظه‌ای رژ لب را می‌بلعند و مصرف مستقیم خوراکی آن اثرات منفی مواد شیمیایی مانند فلزات سنگین را تشدید می‌کند.

وی افزود: استفاده مداوم از این فرآورده‌های آرایشی می تواند جذب فلزات سنگین را در بدن هنگام بلع رژ لب افزایش دهد.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با توجه به اثرات مضر فلزات سنگین به ویژه برای زنان باردار و کودکان، نسبت به پیامدهای زیانبار استفاده از رژ لب‌های غیراستاندارد و قاچاق و همچنین افراط در مصرف این فرآورده هشدار داد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، حلاج در ادامه سخنانش مواردی نظیر استفاده نادرست از لوازم آرایشی و بهداشتی، کاهش سن استفاده از لوازم آرایشی بدون در نظر گرفتن استاندارد بودن آنها، قاچاق و تولید محصولات تقلبی را تهدید کننده سلامت عموم مردم به ویژه زنان بر شمرد.

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: در صورت استفاده از فرآورده‌های غیراستاندارد و قاچاق که بیشتر حاوی مقادیر بالای فلزات سنگین همچون ترکیبات سرب، آرسنیک و جیوه بوده و چنین ترکیباتی به دلیل داشتن خواص رنگی اغلب به عنوان رنگدانه‌ها در آن فرآورده‌ها استفاده می‌شوند که منجر به انباشته شدن این آلاینده‌ها در بافت‌های نرم خواهند شد و این امر می تواند عوارض و اثرات جبران ناپذیری را برای بدن ایجاد کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • توقیف یک‌تن تخم‌مرغ فاسد در زاهدان/سردخانه فروشگاه پلمب شد
  • توقیف اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در دیلم
  • اتوبوس حامل لوازم آرایشی قاچاق در «دیلم» توقیف شد
  • کشف لوازم آرایشی ۲۰ میلیاردی قاچاق در قائم شهر
  • فاجعه بزرگ در سردخانه یک فروشگاه زنجیره‌ای در زاهدان
  • هشدار کارشناس سازمان غذا و دارو؛ خانم ها، مراقب سربی که می بلعید باشید
  • اثرات جبران ناپذیر افراط در استفاده از رژ لب
  • درآمد حاصل از افزایش عوارض گمرکی واردات لوازم آرایشی نصف می‌شود
  • فلزات سنگین تهدید جدی رژ لب‌های تقلبی هستند
  • راهنمای خرید موتور گیرلس / معرفی برندهای برتر