Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@09:44:04 GMT

هشدار معاون وزیر بهداشت به مردم ایران

تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۲۳۵۵

هشدار معاون وزیر بهداشت به مردم ایران


به گزارش تابناک به نقل از تسنم ، ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) آمل با بیان اینکه مازندران به ویژه شهرستان آمل وضعیت خوبی ندارد، گفت: آمل از معدود شهرستان‌هایی است که ضریب R یا انتقال بیماری به ۲ نزدیک شده یعنی هر بیمار دو نفر دیگر را بیمار می‌کند.

وی افزود: تصمیمات خوبی در ستاد ملی مبارزه با کرونا برای تعطیلی سالن‌های عروسی و لغو برگزاری مراسم ختم و اجتماعات گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون کل وزارت بهداشت از تعطیلی داوطلبانه بازاریان آمل تشکر کرد و ادامه داد: بازار‌های آمل از شنبه تا سه شنبه به صورت داوطلبانه تعطیل خواهد بود.

حریرچی تاکید کرد: مشکل مازندران را مردم مازندران و مشکل آمل را آملی‌ها باید حل کنند و این جز با رفتار مناسب اجتماعی، رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و برگزار نکردن هرگونه مراسمی امکانپذیر نیست.

معاون کل وزارت بهداشت به مسافران و هموطنان توصیه کرد: هرگز به مازندران سفر نکنند چرا که هم احتمال ابتلا بالاست و هم استان مازندران را درگیر می‌کنند.

نصب دستگاه اکسیژن ساز در آمل

وی در خصوص انتشار اخباری در فضای مجازی مبنی بر کمبود دستگاه‌های اکسیژن ساز در بیمارستان‌های آمل در ۴۸ ساعت گذشته، گفت: تاکنون مریضی به دلیل کمبود اکسیژن دچار مشکل نشده است.

به گفته حریرچی ۱۰ تا ۱۵ درصد بیماران در حالت عادی نیاز به اکسیژن پیدا می‌کردند، در نتیجه طراحی بیمارستان‌ها بر این مبنا است و تمام دنیا در موضوع تامین اکسیژن دچار مشکل شدند.

وی گفت: خوشبختانه امروز با نصب دستگاه جدید اکسیژن ساز در بیمارستان امام خمینی (ره)، هم اکنون این بیمارستان با دو دستگاه اکسیژن ساز با ظرفیت تولید ۱۲۰۰ لیتر اکسیژن در دقیقه به بیماران کرونایی خدمات در مانی ارائه می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی مهرداد بذرپاش علی کامیار حریرچی معاون کل وزیر بهداشت مازندران ویروس کرونا ماده 474 ماده 477 علی اشرف ریاحی روح الله رجایی مهرداد بذرپاش علی کامیار اکسیژن ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، وزیر کشور امروز در حاشیه سفر به مازندران برای شرکت در مراسم معارفه استاندار جدید مازندران گفت: همه زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل به ویژه فضا‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی باید طبق قانون مورد استفاده همه مردم قرار گیرد و نباید در اختیار گروه خاصی از جامعه باشد.


وحیدی افزود: با توجه به این‌که آزادسازی سواحل مورد تاکید دولت است و گام‌های مهمی نیز در این زمینه برداشته شد باید این اقدام نیز انجام شود. البته تمام این کار‌ها را نمی‌توان در یک بازه کوتاه انجام داد و باید روند قانونی را در نظر گرفت و کار‌ها را دنبال کرد.


وی تصریح کرد: اصل ایده و هدف ما در دولت همین است که کار‌های مرتبط با توسعه زیرساخت‌های ساحلی بر همین منوال پیش برود. به ویژه در مناطقی که ساحل آزاد شده بخش خصوصی باید در چارچوب قانون فعال شود و به گونه‌ای که عموم مردم از زیرساخت‌های ساحلی بهره‌مند شوند ایفای نقش کند.


به گفته وحیدی نباید ساحل و زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل انحصاری شود که گروهی بتوانند از این فضا‌ها و امکانات بهره بگیرند و بخش بزرگی از مردم نتوانند. باید ساحل را برای استفاده همگانی آماده کرد.


به شهرداران ابلاغ کردیم محوطه‌های ساحلی که در حوزه شهرداری‌هاست برای عموم مردم بهسازی شود. برای فضا‌هایی که در حوزه شهرداری‌ها نیست هم باید طوری برنامه‌ریزی کرد که طبق مقررات زیرساخت‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به مالکیت برخی دستگاه‌های دولتی بر مجتمع‌های تفریحی و رفاهی ساحلی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های دولتی هر خدمتی که می‌توانند باید انجام دهند و هر زیرساختی که در این نواحی دارند باید به نفع عموم و برای بهره‌مندی همه مردم باشد.

دیگر خبرها

  • سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • توزیع مدل خاصی از قلیان تحت نظارت وزارت بهداشت | دسترسی به قلیان اکسیژن در این ۱۰ استان
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است
  • پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی بیمارستان شهدای ملکشاهی
  • قلیان اکسیژن طرح مطالعاتی وزارت بهداشت است/ توزیع در ۸ استان
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • مشکل بخش درمان چهارمحال و بختیاری عدم ماندگاری پزشکان است