Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی با امضای قراردادی مدیریت طرح پتروشیمی گچساران شامل واحدهای الفین، سرویس‌های جانبی و احداث خطوط برق‌رسانی و تأمین آب را به‌عهده گرفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، قرارداد واگذاری مدیریت طرح پتروشیمی گچساران بین مصطفی حیدریان، مدیرعامل شرکت پتروشیمی گچساران و صفرعلی بابایی، مدیرعامل شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی امضا شد که بر اساس این قرارداد، راه‌اندازی طرح گچساران در سال ۱۴۰۰ در دستور کار شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با راه‌اندازی واحد الفین گچساران خوراک مجتمع پتروشیمی‌های خط دنا شامل پتروشیمی چهارگانه ممسنی، دهدشت، بروجن و کازرون و همچنین مجتمع‌های زیر مجموعه پتروشیمی باختر (واقع در مسیر خط لوله سراسری اتیلن غرب) تأمین خواهد شد.

سالانه یک میلیون تن محصول اتیلن گرید پلیمری پتروشیمی گچساران در مسیر تقریبی ۷۰۰ کیلومتر به عنوان خوراک چهار پتروشیمی زیر مجموعه این شرکت انتقال می‌یابد، همچنین ۸۴ هزار تن در سال محصول  +C3 (برش سه کربنه و سنگین‌تر) واحد الفین گچساران روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی خواهد شد.

طرح پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت تقریبی ۱۵۷ هکتار در استان کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران قرار گرفته است و سالانه یک میلیون و 260 هزار تن گاز خوراک اتان از پالایشگاه بیدبلند خلیج فارس با مسیر تقریبی ۹۰ کیلومتر خط لوله‌ تأمین خواهد شد. همچنین تأمین آب پتروشیمی گچساران از سدکوثر این شهرستان با خط لوله ۲۸ اینچی و به میزان ۱۷۶۰ مترمکعب در ساعت (حدود ۱۴ میلیون مترمکعب در سال) و به طول تقریبی ۲۷ کیلومتر است. گاز سوخت مورد نیاز نیز به میزان حدود ۵۶۰۰۰ نرمال مترمکعب در ساعت از خط سراسری شرکت ملی گاز ایران و برق این طرح نیز به میزان ۵۰ مگاوات از سوی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تأمین می‌شود.

لازم به ذکر است که در فاز دو پتروشیمی گچساران، طرح احداث دو واحد پلی‌اتیلن سنگین HDPE با ظرفیت سالانه ۳۰۰ هزار تن در حال اجراست. خوراک این واحدها، از واحد الفین گچساران تأمین می‌شود.

در نظر گرفتن صنایع پتروشیمی پایین‌دست واحد الفین پتروشیمی گچساران (پلی‌اتیلن سنگین) پیامدهایی چون ایجاد ارزش افزوده و سودآوری، تسریع در نرخ بازگشت سرمایه صرف شده در پروژه، جلوگیری از استهلاک تجهیزات، کاهش هزینه‌های انتقال و هدر رفت خوراک در خط انتقال خوراک از خط اتیلن غرب را به دنبال خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پتروشیمی گچساران مدیریت توسعه پتروشیمی شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی طرح پتروشیمی گچساران واحد الفین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده

دریافت 3 MB دریافت 878 KB

به گزارش همشهری آنلاین، آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی صبح امروز (چهارشنبه) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی، سید محمدشروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی، مدیران عامل، اعضای هیات مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و نمایندگان مالکان جدید سرخابی‌ها برگزار شد.

بر این اساس در این جلسه مشخص شد که ۸۵ درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر(۳۰ درصد)، ملت (۲۰ درصد)، تجارت (۲۰ درصد)، صادرات (۵ درصد)، رفاه (۵ درصد) و اقتصاد نوین (۵ درصد) انتقال پیدا کرد.

پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات

هاشمی در این جلسه اظهار داشت: از پیشکسوتان دو تیم تشکر می‌کنم. ۵ درصد از سهام این دو باشگاه در اختیار وزارت ورزش است که با همکاری این عزیزان این ۵ درصد نیز واگذار خواهد شد تا واگذاری این دو باشگاه به‌صورت کلی انجام شود تا مشکلی برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی نداشته باشند.

تصاویری از آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس و بخشی از صحبت های وزیر ورزش و جوانان را ببینید.

کد خبر 846933 منبع: ایرنا برچسب‌ها وزارت امور اقتصاد و دارایی ویژه ورزشی فوتبال ورزش باشگاه استقلال باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند
  • انتقال مالکیت شرکت هفت تپه به شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی تسریع شود
  • برنامه قطعی وزارت نفت خاموشی فلرها در پارس جنوبی است
  • تأمین بهینه برق صنایع در تابستان با همکاری در مدیریت مصرف
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • شش امضا برای واگذاری رسمی استقلال (عکس)
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی