Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای اسلامی کار هپکو در نامه‌ای به سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی درباره واگذاری هپکو به سازمان تأمین اجتماعی سوالاتی را مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رئیس شورای اسلامی کار هپکو در نامه‌ای به سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی درباره واگذاری هپکو به سازمان تأمین اجتماعی سوالاتی را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نامه آمده است:

با توجه به ۲ بار واگذاری‌های ناموفق شرکت هپکو در گذشته به بخش خصوصی و اظهارنظر کارشناسان مختلف کشوری و استانی درمورد این واگذاری‌های ناصحیح که متأسفانه به دلیل نداشتن برنامه کاری قابل اجرا، باعث افت شدید تولید و به خطر افتادن امنیت شغلی پرسنل و ایجاد بدهی بسیار بالا و عواقب ناخوشایند برای این شرکت شده است، لذا مسئولان به این نیتجه رسیده اند با تصمیمات صحیحی که در حال پیگیری بود تنها راهکار احیاء شرکت برگشت موقتی آن به دولت و واگذاری شرکت به وزارت صمت و ایمیدرو است.
از جنابعالی و مسئولین کشوری و دولتی تقاضا داریم در خصوص واگذاری مجدد شرکت هپکو با توجه به مصوبه اخیر دولت که مقرر شده تعداد ۵۵ درصد از سهام بلوکی این شرکت به تأمین اجتماعی به جهت رد دیون واگذار شود؛ لذا خواستاریم تیمی کارشناسی خبره این واگذاری را مورد بررسی قرار دهند که در سال جهش تولید شاهد رونق در شرکت باشیم؛ بنابراین از جنابعالی به عنوان مقام عالی دولت در استان استدعا داریم نسبت به شفاف سازی ابهامات ذیل مساعدت لازم را مبذول فرمایید تا نمایندگان پرسنل برحسب وظیفه در خصوص پیشبرد برنامه سهامدار جدید ایجاد تسهیل کنند و با کمک تمامی مسئولان این کشتی طوفان زده را به ساحل آرامش برسانیم.

۱- باتوجه به شعار چند ساله پرسنل و مسئولان استان در انتخاب سهامدار دارای اهلیت و تخصص، لطفا بررسی شود سازمان تأمین اجتماعی توان و برنامه‌ای برای احیای شرکت دارد؟

۲- با توجه به بند ۶ مصوبه هیات دولت، تامین اجتماعی موظف است بالغ بر ۱۷ درصد از سهام ۵۵ درصدی شرکت را حفظ کرده و الباقی سهام را تا پایان سال ۹۹ بفروشد، لازم است بررسی شود از فروش الباقی سهام چه دستاوردی برای مجموعه هپکو خواهد داشت و اساسا برنامه تامین اجتماعی برای ایجاد رونق تولید یا فروش الباقی سهام چیست؟

۳- با توجه به اینکه سهام بلوکی شرکت هپکو ۶۰.۷ درصد بوده، لطفا بررسی شود تصمیمات گرفته شده در خصوص الباقی سهام به جز ۵۵ درصد چیست؟ با توجه به اینکه در پایان سال ۹۸ سازمان خصوصی سازی حدود ۱ درصد از سهام بلوکی را فروخته و به خزانه دولت انتقال داده است و همچنین ۱.۷ درصد از سهام همچنان در کدال به نام شرکت هیدرواطلس است و حدود ۳ درصد از سهام نیز بلاتکلیف است.

۴- با توجه به اینکه سهامدار جدید برای کشف تخلفات احتمالی سهامداران گذشته شرکت بدهی واقعی این سازمان، قرارداد‌های باز و جرایم آنها، آیا برنامه‌ای برای حسابرسی ویژه دارد؟ با توجه به تجربه گذشته سهامداران سابق که منکر شدند این اطلاعات دقیق و شفاف به آن‌ها نرسیده است لذا پیشنهاد می‌شود در این خصوص دقت عمل بیشتری داشته باشند.

۵- با توجه به تخلف فروش ناموفق و مبهم سهام هپکو در مس طارم (۲۶ درصد) توسط سهامدار قبلی (هیدرو اطلس) خواهشمند است بررسی‌ها و پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت گیرد.

در خاتمه این شورا آمادگی خود را جهت ارائه گزارش و تبادل اطلاعات به صورت حضوری و در صورت صلاحدید برگزاری جلسه با مدیران ایمیدرو و تأمین اجتماعی اعلام می‌دارد.

این نامه به دفتر رئیس قوه قضاییه، رئیس سازمان خصوصی سازی، بازرسی کل کشور، سازمان دیوان محاسبات، فرمانده کل سپاه استان مرکزی، سرپرست وزارت صنعت و معدن و کشور و استان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی، مدیرکل دادگستری استان مرکزی، مدیرکل اطلاعات مرکزی، پلیس امینت استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مرکزی و اداره تعاون اراک رونوشت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پرونده هپکو استاندار مرکزی سازمان خصوصی سازی سازمان تأمین اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درصد از سهام الباقی سهام نامه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!

به نظر می‌رسد که بالاخره رویای واگذاری استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و خروج از زیر سایه مالکیت مشترک وزارت ورزش و جوانان به روز‌های پایانی خود نزدیک شده است. در روزی که نامه رسمی عرضه ۸۵ درصد از سهام دو تیم در فرابورس منتشر شد، حالا خبر‌های جذاب و تکمیلی دیگری نیز به گوش می‌رسد.

به گزارش ورزش سه، همان‌طور که پیش از این و در نخستین گام‌های برداشته شده برای واگذاری دو تیم عنوان گردید، از هولدینگ خلیج فارس به عنوان متقاضی خرید سهام استقلال و سازمان تأمین اجتماعی در قامت مدعی اصلی واگذاری سهام پرسپولیس یاد شد، ولی بنا بر برخی دلایل و مشکلات، این اتفاق رخ نداد.

سپس پای بانک‌های ملت و تجارت به میان آمد که این موضوع واکنش‌هایی را نیز در فضای مجازی به همراه داشت و هواداران استقلال با راه‌اندازی هشتگ‌های اعتراضی، خواهان واگذاری سهام باشگاهشان به همان هولدینگ خلیج فارس بودند که به نظر می‌رسد گام‌های مثبت و خوبی نیز در این زمینه برداشته شده است.

طبق اخبار به دست آمده، پس از برگزاری جلسات متعدد تکلیف واگذاری سهام دو باشگاه مشخص گردیده که طی آن، پرسپولیس به کنسرسیومی متشکل از چهار بانک و آبی پوشان نیز به هلدینگ نفتی خلیج فارس واگذار می‌شود.

بدین ترتیب که قرار است ۴۰ درصد از سهام پرسپولیس به بانک شهر برسد و این بانک با دو صندلی مدیریتی، بیشترین سهم در سهام و هیات مدیره پرسپولیس را خواهد داشت.

ضمن اینکه سه سهم پانزده درصدی (در مجموع ۴۵ درصد) میان بانک‌های ملت صادرات و تجارت تقسیم شود و هر کدام یک صندلی در هیئت مدیره پرسپولیس خواهند داشت.

استقلال نیز به هلدینگ خلیج فارس واگذار خواهد شد که این هلدینگ باید ۲ هزار میلیارد تومان به دولت بپردازد. همچنین از این بانک‌ها و هلدینگ ضمانت‌نامه برای شرکت در مناقصه دریافت شد تا رسما واگذاری انجام شود.

tags # استقلال ، پرسپولیس سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • استقلال و پرسپولیس، خلاص!
  • مشکل بزرگ واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک‌ها و هلدینگ‌ها
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • سیر تا پیاز واگذاری جنجالی پرسپولیس و استقلال
  • آخرین جزئیات جدید فروش سهام پرسپولیس و استقلال
  • تغییر در ترکیب هیئت پذیرش شرکت‌های استارت‌آپی/پذیرش دانش‌بنیان‌ها در حوزه های مختلف
  • اختصاصی: پنجم اردیبهشت روز تاریخی فوتبال ایران
  • واگذاری پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس
  • پرسپولیس بانکی شد، استقلال نفتی!