Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برای درمان و بهبود حال بیماران بدحال کرونایی نیازمند اهدای پلاسما از سوی بهبود یافتگان کرونا هستیم. - اخبار استانها -

محمد طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: پلاسمادرمانی روشی است که برای کمک به بهبود حال بیماران مبتلا به کرونا انجام می‌شود و استفاده از آن سبب کاهش 50 درصدی مرگ و میر ناشی از کرونا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در همدان هم از روش پلاسما درمانی برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده شده است، تصریح کرد: از بهبودیافتگان این بیماری تقاضا داریم برای کمک به بهبود حال بیماران کرونایی نسبت به اهدای پلاسما اقدام کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه اهداکنندگان پلاسما در سازمان انتقال خون پذیرش می‌شوند، تصریح کرد: این اقدام با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و شرایط بسیار مطلوبی انجام می‌شود.

طاهری با بیان اینکه اهدای پلاسما به هیچ‌عنوان سبب بروز کم‌خونی در اهداکننده نمی‌شود، اظهار داشت: پلاسما بخش مایع خون است که 55 درصد خون بدن انسان را تشکیل می‌دهد و اهدای آن ضرری ندارد.

پلاسما درمانی بیماران کرونا در استان کرمان نتایج خوبی به‌دنبال داشته استرئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله: پلاسما درمانی برای اولین بار در ایران انجام شدنتایج پلاسما درمانی در همدان موفقیت آمیز گزارش شد/26 واحد پلاسما توسط بیماران بهبودیافته کرونایی اهدا شد

وی با بیان اینکه آنتی‌بادی‌های موجود در پلاسما علیه ذرات عفونی اقدام می‌کنند، بیان کرد: افرادی که به بیماری‌های عفونی مبتلا شدند میزان آنتی‌بادی‌های موجود در خون‌شان افزایش پیدا می‌کند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه نتایج پلاسمادرمانی بر روی بیماران مبتلا به کرونا در استان امیدبخش بوده است، تصریح کرد: همه بهبودیافتگان کرونا مجاز به اهدای پلاسما نیستند و شرایط آن به گونه‌ای است که سن بیمار بهبود یافته باید بین 18 تا 60 سال باشد، مبتلا به بیماری زمینه ای نباشد و در خانم‌ها نیز سابقه سقط و بارداری وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/743/س

R41405/P/S6,75/CT1 بیشتر بخوانید... روزانه ۸ بهبودیافته کرونا در گلستان پلاسمای خون خود را اهدا می‌کنند ۳ مرکز آماده دریافت پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی در کاشان است اصفهان|میزان پلاسمای دریافتی جوابگوی نیاز مراکز درمانی و بیماران کرونایی نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... روزانه ۸ بهبودیافته کرونا در گلستان پلاسمای خون خود را اهدا می‌کنند ۳ مرکز آماده دریافت پلاسمای بیماران بهبودیافته کرونایی در کاشان است اصفهان|میزان پلاسمای دریافتی جوابگوی نیاز مراکز درمانی و بیماران کرونایی نیست پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۲ ‌فرمانده مرزبانی ناجا: ‌تشکیل قرارگاه هوشمندسازی مرزی کشور ابلاغ شد / کشف ۴۶ تن مواد مخدر توسط مرزبانان ۳ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۴ درخواست علمای اهل‌سنت از مردم استان گلستان/ دیدو بازدیدهای عیدقربان را تعطیل کنید ۵ فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیا(ص): در اجرای پروژه‌ها مشارکتی با خارجی‌ها نداریم/ هیچ‌گاه ‌دنبال سود نیستیم+ فیلم ۶ ‌تصرف غیرقانونی ۳۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی شمال و جنوب ایران / هفته آینده اسامی دستگاه‌های‌ متخلف‌ اعلام می‌شود ۷ به مناسبت پرواز جاودانه شهید دوران|در رثای خلبانی که صدام برای سرش جایزه گذاشت/ داغ‌هایی که شهید دوران بر دل رژیم بعث گذاشت ۸ چرا در برخی روستاهای کاخک طی ۲۰ سال اخیر تولدی ثبت نشده است؟ مهمترین اخبار استانها هشدار معاون وزیر بهداشت به مردم ایران / ‌هرگز به مازندران سفر نکنید / احتمال ابتلا به کرونا بالاست رئیس سازمان بسیج: کاهش آمار فرزندآوری ‌از نتایج سختی راه ازدواج است / توجه به رشد جمعیت و فرزند‌آوری در بسیج عضو کمیسیون بهداشت مجلس: احتمال شیوع کرونا بعد از اعیاد قربان و غدیر/ بیمارستان‌ها به حالت آماده‌باش درآیند ‌تصرف غیرقانونی ۳۴۰ کیلومتر از نوار ساحلی شمال و جنوب ایران / هفته آینده اسامی دستگاه‌های‌ متخلف‌ اعلام می‌شود مهمترین اخبار تسنیم توضیحات همتی درباره فرایند پرداخت وام ودیعه مسکن/ بانک‌ها به سایر متقاضیان با نرخ ۱۸ درصد وام ودیعه را بپردازند طرح های دوازده گانه اقتصادی مجلس/توجه ویژه مجلس یازدهم به معیشت مردم انتشار برای نخستین بار | مقام معظم رهبری: آمار فرزندآوری کمتر از نرخ جانشینی است/ این مسئله از همه خطرات بزرگتر است هشدار معاون وزیر بهداشت به مردم ایران / ‌هرگز به مازندران سفر نکنید / احتمال ابتلا به کرونا بالاست شکست سودای اشغالگری صهیونیست‌ها/ اولین سیگنال‌های ناتوانی تل‌آویو در جنگ لبنان درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی بهبودیافته کرونا بیماران کرونا پلاسما درمانی اهدای پلاسما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته

افشین محمدی گفت: طی سال گذشته در استان همدان ۴۴ هزار و ۳۳۲ واحد خون و ۸۷۲ واحد پلاکت فرزیس اهداء شده که این میزان اهدای خون به نسبت سال ۱۴۰۱ حدود ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین با اشاره به اهدای ۳۸۷۲ واحد خون و ۹۹ واحد پلاک فرزیس در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ در استان همدان افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۱۵ واحد از مازاد نیاز خون استان همدان به سایر استان‌ها ارسال شده است.

محمدی بیان کرد: فرآورده‌های خونی دارای تاریخ انقضاء هستند بنابراین برای اینکه تاریخ فرآورده‌های خونی نگذرد بعد از پاسخگویی و تأمین نیاز بیمارستان‌های سطح استان، مازاد فرآورده‌های خونی با هماهنگی لازم از طریق شبکه ملی خون‌رسانی به سایر استان‌ها ارسال می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان تصریح کرد: در همین رابطه تهران، زاهدان و بندرعباس از جمله استان‌هایی بوده‌اند که فرآورده‌های خونی مازاد نیاز استان همدان در سال گذشته به این استان‌ها ارسال شده است.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم استان همدان در زمینه اهدای خون یادآور شد: در حال حاضر در استان، شهرستان‌های همدان و ملایر دارای مرکز خونگیری ثابت هستند و در این رابطه مرکز خونگیری همدان همه‌روزه صبح و بعدازظهر و مرکز خونگیری ملایر همه روزه از صبح تا ظهر دارای فعالیت است.

محمدی اضافه کرد: تیم سیار انتقال خون استان برای تسهیل در اهدای خون سایر شهرستان‌ها، یک روز در ماه به شهرستان اسدآباد، دو روز در ماه به شهرستان تویسرکان و سه روز در ماه به شهرستان نهاوند اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: برای شهرستان رزن نیز در صورت همکاری فرمانداری این شهرستان در رابطه با تأمین فضای لازم و مناسب برای خونگیری دارای برنامه خواهیم بود و به منظور خونگیری و اهدای خون، همکاران تیم سیار را به صورت ماهانه مانند سایر شهرستان‌های استان به این شهرستان اعزام خواهیم کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • پرداخت هزینه‌های خدماتی و درمانی بیماران سرطانی توسط دولت، به زودی
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • صف‌های طولانی بیماران برای گرفتن نوبت‌های پزشکی
  • هموفیلی ها دارو ندارند؛ خطر معلولیت با درمانی غیر علمی‌