Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری در یک کنفرانس خبری به تشریح اقدامات قابل اجرا در راستای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در موضوع مسکن، اجاره بها، حق کمیسیون و ... پرداخت.

او بیان کرد: مسکن به ویژه برای کسانی که فاقد آن هستند، همیشه یک دغدغه بوده و هرساله در فصل جابجایی‌ها که از اوایل خرداد آغاز می‌شود تا اوایل مهرماه ادامه دارد، تشدید می‌شود و دغدغه‌های زیادی برای مردم و اقشاری که از بضاعت مالی کمتری برخوردار هستند، ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شیراز ادامه داد: مسائل اقتصادی به طور کلی مسائل پیچیده‌ای است که ورود به آن‌ها اگر بدون مطالعه و هماهنگی بین بخشی باشد، موجب مشکلات دیگری خواهد شد.

امیری با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب تشدید وضعیت نابسامان مسکن در شیراز و سایر شهر‌های کشور شده است، عنوان کرد: البته کاهش درآمد‌ها به ویژه صنوف و مشاغلی که با وقفه در فعالیت مواجه شدند، را نباید نادیده گرفت.

او از ابلاغ مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا در خصوص افزایش و تمدید اجاره بها به دستگاه‌ها خبر داد و گفت: نشستی با شورای تامین و مسکن شهرستان شیراز در باره وضعیت اجازه مسکن و چگونگی اجرای این مصوبه ملی برگزار شده است.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: برابر با مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، مالکان مسکن مجاز به افزایش قرارداد‌های اجاره با افزایش حداکثر ٣٠ درصد در تهران، ٢٠ درصد در کلانشهر‌های مانند شیراز و ١٥ درصد در سایر شهر‌ها خواهند بود.

امیری تاکید کرد: براساس این مصوبه، مالکان و مشاوران املاک ملکف هستند که به صورت خودکار این میزان افزایش تعیین شده را تمدید کنند و تخلیه‌ای هم انجام نشود مگر اینکه ملک خراب شده باشد و محل اختلاف مالک و مستاجر شود.

او اظهار کرد: در این مصوبه ابلاغ شده که اگر مالک قصد فروش داشته باشد مشروط به اجاره سند یا کد رهگیری فروش، می‌تواند از مستاجر تقاضای تخلیه به مدت دو ماه کند.

فرماندار شیراز همچنین با بیان اینکه نشست‌های مختلفی برگزار و ابعاد اجرای این موضوع بررسی شده است، گفت: مقرر شده اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا را به دفاتر مشاورین املاک از طریق فرمانداری ارسال کنیم تا مستاجر حقوق خود را بشناسد و مالک هم مطلع از دستور العمل‌ها باشد.

امیری با اعلام این موضوع که این مصوبه به شکل بنر و نوشته در بنگاه در معرض دید عمومی قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: این مصوبه ستاد ملی کروناست و لازم الاجرا برای همه دستگاههاست.

او با بیان اینکه مخاطب اصلی اجرای این مصوبه مشاورین املاک است که حق عقد قرارداد خارج از این مصوبه نخواهند داشت، گفت: کمیته نظارت متشکل از نماینده اتاق اصناف، نماینده اتحادیه املاک، راه و شهرسازی و مدیریت اماکن نیروی انتظامی برای نظارت بر اجرای این مصوبه تشکیل شده است.

فرماندار شیراز ادامه داد: کمیته دیگری تحت عنوان کمیته سازی با دو شعبه در اتاق اصناف شیراز تعریف شده تا قبل از اینکه مشکل به محاکم قضایی ارسال شود، در این کمیته پیگیری شود.

امیری با تاکید بر اینکه این مصوبه دولت قابلیت اجرا دارد، گفت: ورود به این بحث تبعات و حواشی‌های زیادی دارد، اما در راستای حمایت از مستاجرین به این موضوع وررد کرده‌ایم.

او همچنین تاکید کرد: مشاوران املاک حق ندارند معامله غیر رسمی انجام دهند و در صورت کشف تخلف، به جد برخورد خواهیم کرد.

فرماندار شیراز خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی همه انتظار از دولت دارند که تمهیداتی اقتصادی بیندیشد و به دلیل اینکه امکان جابجایی و انتقال در زمان شیوع کرونا سخت است، دولت اقدام به اجرای این مصوبه کرده است.

امیری اضافه کرد: اتحادیه مشاوران املاک شیراز پیشنهادی مبنی بر تعیین نرخ براساس منطقه بندی ارائه کرده‌اند که امید است این شاخص هم اجرایی شود.

او با بیان اینکه موضوع پلمب بنگاه‌ها در صورت تخلف و تخطی از اجرای این مصوبه دیده شده است، گفت: خوشبختانه در شهری زندگی می‌کنیم که مظهر مهربانی است و امروز هم از مالکان انتظار بخشش نداریم بلکه تنها انتظار ما اجرای مصوبه ستاد ملی مبارزه با کروناست.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرماندار شیراز کرونا ویروس مسکن و اجاره بهاء مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا اجرای این مصوبه فرماندار شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۲۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، انسیه کتابچی معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت گفت: استفاده از مرخصی تحصیلی، انتقال به دانشگاه محل سکونت یا استفاده از کلاس‌های مجازی برای مادران دانشجو به دانشگاه‌ها ابلاغ شده است.

کتابچی افزود: محدود کردن مادران باردار یا صاحب فرزند زیر دو سالی که دانشجو هستند، از طرف دانشگاه‌ها تخلف است.

وی همچنین گفت: طبق قانون باید دانشگاه‌ها تا چهار نیم سال تحصیلی، به خانم‌هایی که زایمان کرده اند و فرزند شیرخوار دارند، مرخصی بدون احتساب سنوات بدهد.

معاون نظارت و پایش ستاد ملی جمعیت از دانشجویان مادر خواست تخلف دانشگاه‌ها را به مرکز رسیدگی گزارش‌های مردمی نهاد ریاست جمهوری منتقل کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره در انتطار مصوبه مجلس
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • نظارت ستاد ملی جمعیت بر دستگاه‌ها در قانون جوانی جمعیت
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • اجرای طرح تشدید نظارت بر کالا‌های اساسی در لرستان
  • مرخصی تحصیلی برای مادران دانشجو و دارای فرزند
  • تشدید نظارت‌ها بر بازار ادامه دارد
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟