Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنج‌شنبه پایگاه خبری ساینس، بر اساس اطلاعاتی که بین ماه‌های مارس و آوریل سال جاری به طور روزانه گردآوری شده است، محققان دریافتند افراد سالمند در مقایسه با سایرین از وضعیت احساسی بهتری برخوردار بوده و استرس کمتری دارند؛ این در حالی است که گفتمان عمومی جامعه، این افراد را یکی از قشرهای آسیب‌پذیر در برابر شیوع ویروس کرونا می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه بر این مشخص شد افراد جوان بیش از سایرین در معرض پریشانی روانی حاصل از همه‌گیری (پاندمی) قرار دارند و احساس تنهایی می‌کنند.
در این تحقیقات اطلاعات مربوط به ۷۷۶ داوطلب ۱۹ تا ۹۱ ساله ساکن آمریکا و کانادا به مدت یک هفته و در قالب پرسشنامه گردآوری شد. در این پرسشنامه‌ها خواسته شد داوطلبان عوامل استرس‌زا، رخدادهای مثبت و وضعیت احساسی خود را در طول چند هفته ابتدایی پاندمی توصیف کنند.
به اعتقاد محققان، تفاوت بین پاسخ داوطلبان می‌تواند حاصل عوامل استرس زای مرتبط با سن و نحوه واکنش گروه‌های سنی مختلف به این عوامل باشد. در واقع افراد جوان و میانسال با چالش‌های مختلفی مانند دورکاری، بیکاری و آموزش کودکان در منزل مواجه هستند. همچنین احتمال تجربه عوامل استرس‌زای غیرمرتبط با پاندمی مانند بحث و جدال‌های شخصی، در افراد جوان و میانسال در مقایسه با افراد مسن بیشتر است.
ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.
تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.
گزارش کامل این دانشگاه در نشریه Journal of Gerontology: Psychological Sciences منتشر شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا بیماری های ویروسی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بیماری های ویروسی ویروس کرونا بیماری های ویروسی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۴۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، بیش از ۴۰ هزار نفر در رشته علوم آزمایشگاهی فعال هستند. این رشته در ایام کرونا در صف اول مواجهه با ویروس کرونا بود و در سایر مواقع نیز از جمله رشته‌هایی است که در ارتباط مستقیم با عوامل عفونی و ویروسی است.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   آقای یار محمدی از جمله افرادی که ۳۲ سال در این رشته کار کرده و همکارانی داشته که در حین کار به علت آلودگی با نمونه ویروسی به هپاتیت مبتلا شده است. آقای یار محمدی در این باره گفت: متاسفانه برخی همکاران ما در این رشته بعلت مواجهه با نمونه‌های ویروسی به ایدز و هپاتیت آلوده شدند و برخی جانشان را از دست دادند. البته پیگیری‌های ما نشان می‌دهد هنوز مصوبه هیات وزیران در سال ۹۵ در خصوص اعمال سختی کار برای رشته آزمایشگاه اجرایی نشده است. محسنی بند پی گفت: باید این مصوبه در بخش خصوصی همچون بخش دولتی شامل حال شاغلین رشته آزمایشگاه شود و رفتار دوگانه‌ای نباید در این دو بخش وجود داشته باشد. از دیگر مشکلات این رشته محدودیت‌هایی است که برای اداامه تحصیل فارغ التحصیلان آن وجود دارد. موضوعی که سال هاست وزارت بهداشت در حال پیگیری آن است حسین درگاهی در این باره گفت: کمیته‌های تخصصی در حال بررسی این موضوع هستند و در صورت نیاز سنجی برای این رشته اجرا میشود. خبر خوب اینکه روز گذشته شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرد ۳۰ فروردین در تقویم کشور به نام روز آزمایشگاه ثبت شده است.

دیگر خبرها

  • نگرانی سازمان جهانی بهداشت از گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • آنچه باید درباره اختلال شخصیت ضد اجتماعی و عوامل بروز آن بدانید
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • تهران بیشترین تعداد چند قلوزایی را در کشور دارد
  • ورزش می‌تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند‌
  • اجرای پروژه‌های شهری طبق مصوبه
  • ورزش می تواند با آرام کردن مغز سلامت قلب را حفظ کند