Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرآنلاین،مجید تخت روانچی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با شبکه راشاتودی آمریکا، افزود: ایران و چین، متحدان طبیعی هم هستند که همکاری آنها با یکدیگر، در راستای منافع هردوی آنهاست.

وی همچنین خروج آمریکا از برجام را علت وضعیت آشفته فعلی دانست و با تاکید بر اینکه این آمریکایی ها بودند که با خروج از برجام، میز مذاکره را ترک کردند، ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر معاف بودن دارو و غذا از تحریم ها را ادعایی بی ربط دانست و گفت: واردات غذا و دارو، همچنان هدف تحریم‌های آمریکا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ایران در سازمان ملل متحد در بخش دیگری از این گفت‌وگو با رد ادعای دخالت ایران در حمله به نفتکش‌ها در خلیج فارس، این اتهامات را غیرموجه دانست که تاکنون هیچ مدرکی در این رابطه ارائه نشده است.


تخت روانچی ادامه داد: ترور سردار سلیمانی، قهرمان مبارزه با تروریسم بزرگترین هدیه آمریکا به تروریست ها در منطقه بود.
وی تاکید کرد: داعش و متحدانش، این ترور را جشن گرفتند، چرا که سردار سلیمانی روش مقابله موثر با این جریانات افراطی را بخوبی می دانست.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به تهران، ایران و عراق را دارای پیوندهای سنتی و تاریخی دانست و افزود: اقدامات آمریکا نمی‌تواند روابط ایران و همسایگانش را تحت تاثیر قرار دهد.


تخت‌روانچی با تاکید بر اراده ایران برای تقویت روابط با همسایگانش در خلیج فارس، به ابتکار صلح "امید" اشاره کرد که سال گذشته حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی به مجمع عمومی سازمان ملل ارائه شد.


وی تصریح کرد: این ابتکار شامل پیشنهاد بنیانی برای همکاری ها در زمینه های مختلف است. ایران خواهان روابطی خوب با همسایگانش از جمله با همسایگان جنوبی است، اما این آمریکاست که نمی‌خواهد چنین روابطی بین ایران و همسایگانش شکل بگیرد.

۳۱۱۳۱۱

کد خبر 1413571

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مجید تخت روانچی چین ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه هشدار داد که حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه از اوکراین مخاطرات راهبردی جدی را به همراه دارد که ریسک تقابل مستقیم میان قدرت‌های هسته‌ای بزرگ جهان را افزایش می‌دهد.

به گفته لاوروف، ذهن آمریکا و ناتو با ایده تحمیل «شکست راهبردی» به روسیه تسخیر شده است حال‌آنکه چنین تقابلی خطر درگیری هسته‌ای را به‌شدت افزایش می‌دهد.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: غربی‌ها به‌گونه‌ای خطرناک بر لبه پرتگاه درگیری مستقیم با روسیه گام برمی‌دارند و بیم آن می‌رود که تبعات چنین اقدامی فاجعه‌بار باشد.

به گفته لاوروف، «دغدغه اصلی این است که تروئیکای کشور‌های غربی مجهز به سلاح هسته‌ای ازجمله حامیان کلیدی رژیم جنایت‌کار کیف و بانیان اصلی اقدام‌های تحریک‌آمیز متنوع هستند و روسیه در این رویه مخاطرات راهبردی جدی می‌بیند که به افزایش سطح خطر (جنگ) هسته‌ای منجر می‌شود.»

انتهای پیام/

مریم خرمائی

دیگر خبرها

  • تاکید مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بر یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی
  • تعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران
  • تاکید سفیر ایران بر نقش قوای مسلح ایران و ترکیه در حفظ امنیت
  • اهداف راهبردی عملیات «وعده صادق» ایران علیه رژیم صهیونیستی
  • ضرورت تقویت جبهه فرهنگی در سطح بین‌الملل برای مقابله با تهاجم رژیم صهیونیستی
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به شایعات «سلاح هسته‌ای»: در دکترین نظامی‌مان نیست | فیلم
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند | تبادل پیام با آمریکا
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • واکنش آرمین به وتوی عضویت فلسطین: شرم آور است