Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی اولویت‌های دولت در بسته حمایتی مستاجران و ۳ اقدام این وزارتخانه در طرح اقدام ملی مسکن را تشریح کرد.

اسلامی درباره کمک ودیعه مسکن مستاجران گفت: بر اساس وعده رئیس جمهور مبنی بر بسته حمایتی مستاجران، این ودیعه از هفته آینده اجرا می‌شود و کسانی که واجد شرایط هستند در سامانه وزارت راه ثبت نام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مستاجران فقط کارمزد بانکی را پرداخت می‌کنند و اصل وام بعد از پایان قرارداد به بانک مسترد خواهد شد و تسهیلات از طریق مستاجر در اختیار موجر قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: خانواده‌های ۵ نفره و حقوق بگیر ثابت، خانه اولی‌ها و کسانی که امسال ازدواج کرده اند، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در اولویت هستند.

وی افزود: مبلغ وام برای کلانشهر تهران ۵۰ میلیون، کلانشهر‌های دیگر ۳۰ میلیون و برای دیگر شهرستان‌ها ۱۵ میلیون تومان با سود ۱۳ درصد در نظر گرفته شده است و افرادی که بیمه هستند و کدکارگاهی هستند می‌توانند از کدکارگاهی برای ضمانت استفاده کنند.

اسلامی گفت: با توجه به اطلاعاتی که از سامانه وزارت رفاه استخراج کردیم، ۶۰۰ هزار خانوار واجد شرایط دریافت ودیعه مسکن هستند.

وی افزود: ۲۰ هزار میلیارد تومان از محل منابع تخصیص داده شده برای کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا برای کمک هزینه اجاره بهای مستاجران در نظر گرفته شده است.

وزیر راه وشهرسازی در ادامه افزود: به علت شیوع کرونا و نیاز به مراقبت بیشتر برای کاهش و توقف اسباب کشی مستاجران این کمک ودیعه مسکن از جانب دولت برای مستاجران در نظر گرفته شد و مصوبه دولت تا سه ماه بعد از فروکش کردن و از بین رفتن ویروس کرونا اعتبار و ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: ممکن است ارزش پول ملی به علت ادامه تحریم‌های آمریکا و مشکلات اقتصادی کاهش داشته باشد، اما این کمک ودیعه مسکن بی تاثیر نخواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی درباره طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: پروژه‌ها در برخی شهر‌ها شروع شده است و طرح اقدام ملی مسکن برای حدود ۴۰۰ هزار نفر پیش بینی شده است، که حدود ۹۳۰ هزار نفر واجد ضوابط اولیه بودند که ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه‌ای است که واجدین شرایط باید به حساب واریز کنند.

اسلامی افزود: برای این طرح ۳ نوع اقدام در نظر گرفته شده است؛ در نوع اول برای کسانی است که خانه‌های خود را تحویل می‌گیرند، نوع دوم کسانی هستند که پروژه شان تعیین می‌شود و با سازنده قرارداد بسته می‌شود و نوع سوم مربوط به زمین‌هایی است که گروهی تحویل خواهد شد.

وی گفت: بخش دیگر طرح اقدام ملی ۲۰۰ هزار واحد است که درحال پیگیری است و کمیته امداد، بهزیستی، ستاد اجرایی، بنیاد مستضعفین و خیرین مسکن ساز را شامل می‌شود که با تسهیلات ارزان قیمت در اختیار قرار خواهد گرفت.

وزیر راه و شهرسازی درباره کندی پیشرفت در تامین زمین در طرح اقدام ملی نیز افزود: با توجه به اینکه زمین‌ها باید در بخش‌هایی باشد که امکانات داشته باشد و برای افراد واقعی و حقیقی در نظر گرفته شده، بخش مهمی از وقت، صرف تامین زمین شده است.

وی در ادامه گفت: در الگو‌های واگذاری برای جامعه هدف آیین نامه دولت برای مسکن‌های استیجاری اصلاح شده و برای واگذاری اجاره ۹۹ ساله در نظر گرفته شده است.

وزیر راه و شهرسازی درباره زمان تحویل مسکن طرح اقدام ملی نیز افزود: در شهر‌های پیشتاز که کار شروع شده از همین ماه تحویل می‌شود.

۲۲۳۲۲۳

کد خبر 1413591

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مسکن قیمت مسکن بازار مسکن تهران نظر گرفته شده وزیر راه و شهرسازی طرح اقدام ملی ودیعه مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۵۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گفت: این واحد‌های مسکونی با همکاری کمیته امداد، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و بسیج سازندگی ساخته شده است.

قباد مبشری گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای ساخت هر باب واحد مسکونی ۱۵۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: هم اکنون نیز ۵۰۰ واحد مسکونی دیگر از ۱۰ تا ۱۵ درصد پیشرفت کاری در حال ساخت است که در برنامه داریم ۵۰۰ واحد دیگر را به آنها اضافه کنیم.

وی گفت: کمیته امداد استان در مجموع ۸۵ میلیارد تومان به صورت بلاعوض به مالکان این واحد‌ها پرداخت کرده است.

وی با بیان اینکه ۴۸ هزار خانوار در استان تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: از این تعداد ۶ هزار خانوار مددجو نیاز به منزل مسکونی دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان هم گفت: ۴۸۰ واحد مسکونی هم در شهر‌ها برای مددجویان در حال ساخت است که این سازمان کار نظارت بر آنها را بر عهده دارد.

راستا افزود: تعدادی واحد مسکونی نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن برای مددجویان با همکاری کمیته امداد ساخته می‌شود.

احمدزاده استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: بیش از دو هزار واحد مسکونی نیز توسط بسیج سازندگی، کمیته امداد و بنیاد مسکن استان در حال ساخت است.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • تحویل خانه‌های مددجویی در چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان
  • پرداخت بیش از ۲۷۸ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت ۲۷۸ میلیارد و ۵۷ میلیون تومان تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • پرداخت پنج هزار و ۲۰۵ فقره تسهیلات ودیعه مسکن در گلستان
  • مبلغ وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل افزایش یافت
  • افزایش ۴ برابری وام ودیعه مسکن دانشجویان متأهل
  • ثبت نام بیش از ۲ هزار خانوار گیلانی در طرح جوانی جمعیت
  • اجاره یک واحد ۶۵ متری در اطراف تهران چند؟