Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا عسکریان روز جمعه درگفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: در این ارتباط بسیاری از مردم کمک های نقدی و غیرنقدی خود را به صورت مستقیم و برخی نیز از طریق مراکز امور خیریه به دست نیازمندان و محرومان می رسانند که این امر موجب می شود در برخی موارد یک فرد بتواند چندین بار از دریافت کمک ها بهره مند شود و در مقابل برخی نیز در حد بسیار کمی از این محبت مردمی برخوردار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایجاد اشتغال خانگی برای نیازمندان از مهمترین دغدغه مسئولان کمیته امداد است

وی با تاکید بر توانمندسازی مددجویان تحت پوشش برای ایجاد اشتغال خانگی با هدف کسب درآمد پایدار برای نیازمندان اظهار داشت: آموزش و ایجاد اشتغال خانگی یکی از راهکارهای مناسب در قالب توانمندسازی مددجویان به شمار می روید.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بحران های زیست محیطی از قبیل سیل، آتش سوزی جنگلها و مراتع، خشک سالی، آفات و غیره و مشکلات اقتصادی از عناصر تأثیرگذار در کاهش ارائه کمک‌های مردمی به نیازمندان و محرومان است.

 عسگریان با بیان اینکه در این پروسه فقرا به دلیل مسائل اقتصادی و کاهش قدرت خرید فقیرتر خواهند شد، افزود:  با این حال و به رغم همه تلاش‌های انجام گرفته و در دست اقدام، کمیته امداد فقط یکی از نهادهای جمع آوری کننده کمک های مردمی برای ارائه خدمت به نیازمندان و محرومان جامعه است.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد با بیان اینکه به رغم بسیاری مشکلات اقتصادی تعداد مراکز نیکوکاری کشور از ۳۹۰۰ مرکز عبور کرده، افزود: این مراکز در سال گذشته (۱۳۹۸)، ۱۱۸ میلیارد تومان به سیل زدگان کمک کردند.

به گفته عسکریان، براساس آخرین آمار و اطلاعات موجود به ثبت رسیده در سامانه کمیته امداد تعداد ۱۲۸ هزار فرزند یتیم و۱۲۲ هزار فرزند محسنین وجود دارند  که سرانه ماهیانه پرداختی به این افراد به ترتیب ۵۴۷ هزار تومان با ۱۰۶ درصد رشد نسبت به سال قبل  و ۲۰۰ هزار تومان با ۴۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته است.

وی با بیان اینکه اکنون آمار حامیان فرزندان ایتام و محسنین با ۲۰ درصد رشد نسبت به سال گذشته به ۷۶۹ هزار نفر رسیده، افزود: این تعداد حامی از ابتدای سال جاری تاکنون مبلغ ۳۳۶ میلیارد تومان که نشانگر ۷۱ درصد رشد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است را به فرزندان ایتام و محسنین پرداخت کرده اند.

مراکز نیکوکاری تا پایان ۹۹ به هشت هزار مرکز افزایش می یابد

معاون مشارکت های کمیته امداد درخصوص مراکز نیکوکاری نیز گفت: در سال ۹۷، ۱۶۳۸ مرکز نیکوکاری در کشور با ارزش ریالی ۴۹۷ میلیارد تومان خدمات ریالی فعالیت می کرد که این رقم در سال ۹۸ به ۳۶۱۰ مرکز با ۱۰۰ درصد رشد افزایش یافت که براساس برنامه ریزی های به انجام رسیده تا پایان امسال به هشت هزار مرکز خواهد رسید.

مردم ۶۳ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند

وی با بیان اینکه تا کنون ۶۳ میلیارد تومان صدقات جمع‌آوری شده است، گفت: امسال به دلیل مسائل ایجاد شده شیوع ویروس کرونا تخلیه صندوق‌ها صورت نگرفته است که این مهم موجب کاهش جمع آوری شده، البته  در استان‌هایی که اجازه جمع‌آوری صندوق‌ها داده شده ۱۱ درصد رشد داشتیم.

برچسب‌ها مددجوی کمیته امداد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مددجوی کمیته امداد مددجوی کمیته امداد میلیارد تومان کمیته امداد سال گذشته درصد رشد جمع آوری کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ ۵ هزار و ۶۰۰ مددجوی کمیته امداد امام خمینی توانسته اند هم خود شاغل شوند و هم زمینه اشتغال دیگران را هم فراهم کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان همدان گفت: پارسال ۶۵۰۰ نفر آموزش‌های قالبیبافی سفالگری، منبت کاری، سبد بافی و. دیده اند.

رسول شیخی زاده افزود: پارسال ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی و خود کفایی به مدد جویان پرداخت شده است.

استاندار همدان هم در جشن توانمندسازی مددجویان کمیته امداد با بیان اینکه کار کمیته امداد در استان رضایت بخش است: گفت از همه توانمان برای مسکن مددجویان استفاده می‌کنیم.

علیرضا قاسمی فرزاد افزود: خودکفایی و یاری رساندن به جامعه هدف نهایی کمیته امداد است و ما با حمایت دائم از مددجویان زمینه توسعه کار و فعالیت آنها را فراهم کرده ایم.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی استان همدان هم در این مراسم گفت: با کار‌های زیربنایی و فرهنگ سازی ۸ هزار و ۲۰۰ دانش آموز مددجو رتبه‌های برتر آزمون سراسری را کسب کرده اند.

آقای صباغیان با اشاره به توانمند سازی همه جانبه، افزود: هفته گذشته ۳۳ هزار و ۸۶۳ مسکن ساخته و به مددجویان تحویل داده شده است و توانمند سازی مددجویان از طریق خودکفایی و اشتغالزایی همچنان ادامه دارد.

پارسال و با نیت توانمندسازی مددجویان ۱۰۰ هزار نفر با آموزش و دریافت تسهیلات خودکفا شدند.

دیگر خبرها

  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • توانمندسازی مددجویان هدف اصلی کمیته امداد است
  • توانمندشدن بیش از ۴ هزار خانوار کمیته امداد استان همدان
  • هرمزگانی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان زکات فطریه پرداخت کردند
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پرداخت ۲۰ میلیارد زکات فطریه از سوی هرمزگانی‌ها
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • پرداخت زکات فطریه در استان بوشهر ۱۲ درصد افزایش یافت
  • مددخواهی بیش از هزار نفر در سفر رییس‌جمهور به استان سمنان از کمیته امداد