Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@09:40:47 GMT

ظرفیت‌های نهفته حمل‌ونقل ریلی به‌کار گرفته می‌شود

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۲۸۴۳۱

ظرفیت‌های نهفته حمل‌ونقل ریلی به‌کار گرفته می‌شود

ارتقای بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل ریلی و رسیدن ظرفیت حمل بار از 40 میلیون تن به 100 میلیون تن یکی از اهداف امضای تفاهم‌نامه میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت راه‌آهن است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از معاونت علمی؛ شناسایی و استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده ناوگان حمل‌ونقل شهری یکی از اقداماتی است که به توسعه آنها کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ظرفیت‌ها به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های مناسب کنار گذاشته شده‌اند؛ اما همین داشته‌های فراموش شده می‌توانند نقشی تاثیرگذار در رونق اقتصادی این ناوگان داشته باشند.

شاید شکل‌گیری کارخانه نوآوری مثال خوبی برای این ظرفیت‌های فراموش شده باشد. کارخانه‌ای متروکه و کنارگذاشته شده از اقتصاد که با یک نگاه فناورانه به چرخه اقتصادی کشور برگشت و این روزها به عنوان یکی از حلقه‌های مهم زنجیره علمی و فناوری کشور محسوب می‌شود.

ارتقای بهره‌وری ناوگان حمل‌ونقل ریلی و رسیدن ظرفیت حمل بار از 40 میلیون تن به 100 میلیون تن یکی از اهداف امضای تفاهم‌نامه میان ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و شرکت راه‌آهن است. این ستاد فعالیت‌های این  حوزه را با مشارکت نزدیک راه‌آهن و شرکت‌های دانش‌بنیان تعریف کرده است.

این طرح‌ها شامل هوشمندسازی کشنده‌ها در راه‌آهن برای کاهش زمان توقف آنها، رفع گلوگاه‌های حمل‎ونقل ریلی برای جابجایی اجسام بزرگ صنعتی،  معدنی و محصولات پتروشیمی، توسعه ساخت قطعات برای تامین نیازهای تعمیر و نگهداری محصولات که به دلیل تحریم ها دسترسی به آنها هزینه بر است و ایجاد شبکه آزمایشگاهی با همکاری راه‌آهن، مترو، دانشگاه علم و صنعت و معاونت علمی و فناوری برای استانداردسازی قطعات و محصولات بومی می‌شود.

گروه ریلی ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم در همین راستا تلاش می‌کند تا دارایی‌های موجود اما بی‌بهره این ناوگان را شناسایی کند و به میدان بیاورد. این کار مسیر توسعه حمل‌ونقل ریلی را هموار می‌کند.

 براساس ارزیابی‌ها، ظرفیت بالایی برای حمل بار از طریق ناوگان ریلی کشور وجود دارد که به دلیل نبود زیرساخت‌های مناسب و شرایط خاصی که برای حمل برخی از بارها مدنظر است، این ظرفیت‌ها بلااستفاده مانده‌اند.

استفاده از این گنجایش عظیمی که از یادها رفته به یکی از اولویت‌های این ستاد بدل شده است. به همین دلیل با کمک همه بازیگران این حوزه قرار است، این ظرفیت‌ها شناسایی و به ناوگان حمل‌ونقل ریلی کشور تزریق شود. این کار با اولویت حمل بار صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: رایگان حمل و نقل معاونت علمی معاونت علمی و فناوری ناوگان حمل ونقل حمل ونقل ریلی ظرفیت ها میلیون تن راه آهن حمل بار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متن این فراخوان به این شرح است:

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، با هدف ارتقای سینمای ایران از طریق مساله‌یابی دقیق و شناخت چالش‌های اصلی آن، محورهای پژوهشی سازمان سینمایی را ( که با نظرخواهی از سینماگران، پژوهشکده‌ها پژوهشگران، استادان دانشگاه، بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، اصناف و انجمن‌های سینمایی گردآوری شده است) با رویکرد میان‌رشته‌ای و کاربردی، پس از پالایش توسط شورای پژوهشی معاونت، به شرح زیر اعلام می‌نماید:

*محورهای پژوهشی:

1- سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی

2- سینمای دفاع مقدس و مقاومت

3- جهش تولید در سینمای ایران و چالش های پیش رو

4- کارکرد های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امید افزایی

5- طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما درایران

6- ظرفیت‌های سینما در کار آفرینی و اشتغال

7- ظرفیت‌های روایی سینمای ایران درخارج از تهران ( مستند ، انیمیشن و داستانی )

8-سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی ( ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران )

9- موانع و راهکارهای تقویت فیلمنامه در سینمای ایران

10- ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی

11- خلاء‌ها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران ( حقوق مخاطب ، مالکیت معنوی ، نظام قراردادها و ... )

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد .

* علاوه بر حمایت از طرح‌های پژوهشی در محورهای ده‌گانه یاد شده، چنانچه پایان نامه‌هایی به موضوعات مذکور بپردازند و یا به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، درمقطع کارشناسی ارشد تا سقف 100 میلیون ریال و درمقطع دکتری تا سقف 150 میلیون ریال، مورد حمایت قرارخواهند گرفت .

پژوهشگران محترم قبل از ارائه طرح‌نامه پژوهشی ( پروپوزال )، ارائه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP ) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی زیر مراجعه نمایید.

apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch

• مهلت ارسال آثار ، 30 /3 / 1403

درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های پژوهشی می‌بایستی به ایمیل‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی cinemares@chmail.ir ارسال شوند. بدیهی است این طرح‌ها ، نزد سازمان امانت خواهند بود .

• شماره تماس : 38512234 - 09125366685

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از مینی‌بوس دانش‌بنیان با ظرفیت ۲۱ نفر در سمنان
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • ◄ خلاصه استاندارد UIC 406 در مورد ظرفیت (شبکه ریلی)
  • هوشمندسازی ناوگان ترانزیت برای افزایش جذابیت ترانزیتی کشور
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • انتشار فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • حذف خط دوم متروی قم با اجرای مونوریل
  • جهش تولید و رونق حمل‌ ونقل دریایی ارتباط مستقیم دارند