Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی محمدی روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای امسال تاکنون نیروهای یگان حفاطت این اداره با همکاری نیروهای اطلاعاتی و انتظامی شهرستان، ۱۲ نفر از حفاران و تخریب کنندگان آثار تاریخی را در حال حفاری دستگیر کردند.
وی افزود: از این حفاران علاوه بر ابزارآلات حفاری، سه دستگاه فلزیاب نیز کشف و متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های تربت‌حیدریه و زاوه ادامه داد: فعال شدن انجمن‌های میراث فرهنگی و توجه به لزوم حفظ این میراث باعث شد شهروندان خود را برای صیانت از آنها و برخورد با تخریب گران میراث فرهنگی شریک بدانند.
وی گزارش‌های دریافت شده را حاکی از حساس شدن مردم نسبت به داشته‌های فرهنگی و تاریخی خود دانست و گفت: بر اساس ماده ۵۶۲  قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد به دست‌آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب آن به ۶ ماه تا سه سال حبس و ضبط ‌اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.
شهرستان‌های تربت‌حیدریه و زاوه دارای ۴۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده است که از این تعداد ۷۵ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب ‌غربی مشهد واقع است.

برچسب‌ها دادگستری ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه قاچاق اشیاء عتیقه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه قاچاق اشیاء عتیقه دادگستری ریاست سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه قاچاق اشیاء عتیقه میراث فرهنگی تربت حیدریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید رضا محققیان سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، امروز جمعه سی و یکم فروردین ماه گفت: بامداد امروز صدای شلیک پدافند هوایی در برخی نقاط استان به ویژه منطقه شرق شهرستان اصفهان شنیده شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: با توجه به گزارشات مقامات نظامی و امنیتی استان، رؤیت چند ریزپرنده در حریم هوایی استان باعث فعال شدن پدافند هوایی مناطق مختلف شرق استان شد.

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان اصفهان همچنین بیان کرد: با توجه به تمهیدات اندیشیده شده، برای حفظ امنیت گردشگران، بامداد امروز برای مدت زمان محدودی پروازهای فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان متوقف شد.

محققیان خاطر نشان کرد: با توجه به رفع هرگونه خطر، در حال حاضر تمامی پایانه‌های مسافرتی استان از جمله فرودگاه بین‌المللی اصفهان و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان مطابق با روال عادی فعال بوده و گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی در کنار شهروندان می‌توانند از این جذابیت‌ها به ویژه در محور زیبا و تاریخی و طبیعی زاینده‌رود که دوباره به‌دلیل جریان یافتن دوباره زاینده‌رود جذاب‌تر از هر زمان دیگر است بازدید به عمل آورند.

کد خبر 6082421

دیگر خبرها

  • تحول عظیم در بافت تاریخی شیراز با ثبت جهانی محور زندیه
  • تداوم خدمات‌رسانی در فرودگاه و جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اصفهان
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • هزینه۱۳ میلیارد ریالی مرمت آثار تاریخی تربت‌حیدریه
  • بازدید رایگان از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها
  • اختصاص شعب ویژه برای رسیدگی تخصصی به پرونده‌های حوزه میراث فرهنگی در گلستان
  • بازدید از بناهای تاریخی کردستان روز پنجشنبه رایگان است
  • دستگیری ۴۷ فرد مرتبط با تخلفات میراث‌فرهنگی در البرز
  • ۱۸میلیارد تومان صرف مرمت بناهای تاریخی کردستان شد
  • حسینیه تکیه تاریخی مسجد یری پایین شهر زنجان مرمت می‌شود