Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته‌ای که گذشت با اخبار متعددی همچون «پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی در کنکور»، «کارت آزمون دکتری از ۶ مرداد توزیع می‌شود»، «زوار چمدان دانشجویان در رفت؛ دانشجویانی که نرفته باید برای تخلیه خوابگاه بازگردند»، «تاریخ جدید برگزاری آزمون سراسری و ارشد ۹۹ اعلام شد»، «هیچ محدودیتی برای بکارگیری اساتید بازنشسته وجود ندارد» و «ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها از ۵ مرداد آغاز می‌شود» همراه بود که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نحوه بهره‌مندی کارکنان وزارت علوم از امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در تشریح اقدامات انجام شده برای رفع دغدغه‌های کارکنان اداری (غیرهیئت علمی) ستاد وزارت علوم، دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری تابعه این وزارتخانه اظهار کرد: پس از اعتراض برخی کارکنان نسبت به میزان افزایش حقوق و مزایای در سال ۱۳۹۹، کارگروه بررسی مجدد حقوق و مزایای اعضای غیر هیئت علمی در وزارت عتف با حضور نمایندگان تعدادی از دانشگاه‌ها تشکیل شد که نتیجه بررسی‌های انجام شده نشان داد، حقوق و مزایای همکاران در این وزارتخانه که بر اساس قانون هیئت‌های امناء حقوق دریافت می‌کنند، تفاوت چندانی با کارکنان دیگر دستگاه‌های تابع قانون مدیریت خدمات کشوری ندارد.

هیچ محدودیتی برای بکارگیری اساتید بازنشسته وجود ندارد

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره نحوه بکارگیری اساتید بازنشسته و پیشکسوت در دانشگاه‌ها برای تدریس، گفت: از نظر آئین‌نامه‌ای استفاده از اساتید بازنشسته دانشگاه‌ های دولتی در تدریس، تحقیق و راهنمایی دانشجو منعی ندارد و نظر دانشگاه‌ ها مهم است.

ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها از ۵ مرداد آغاز می‌شود

سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد که ثبت‌نام بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها از ۵ مرداد آغاز می‌شود و تا ۲ شهریور ادامه دارد.

کلاس‌های عملی دانشگاه آزاد از ۴ مرداد برگزار می‌شود

جواد علمائی نایب رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد «دستورالعمل نحوه برگزاری کلاس‌های دروس عملی نیمسال دوم و دوره تابستان سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ و نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشگاه آزاد اسلامی» را به رؤسای استان‌ها، واحدها، مراکز آموزشی و معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد ابلاغ کرد.

۱۹ نوع سهمیه در کنکور برای متقاضیان احساس تبعیض ایجاد می‌کند

عاملی با اشاره به وجود ۱۹ نوع سهمیه در کنکور که هر کدام از آن‌ها به مرور و بر اساس مسئله به وجود آمده است، گفت: این مسئله برای متقاضیان احساس تبعیض ایجاد می‌کند که برای ساماندهی آن باید برنامه ریزی شود و البته این تصمیمات اگر به نتیجه برسد از کنکور سال بعد اجرایی خواهد شد.

مهلت ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد تمدید شد

مهلت ثبت نام نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تا ۵ مرداد تمدید شد.

لزوم اعطای گرنت پژوهشی به دانشجویان دکتری

منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور و قائم مقام و دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره نحوه حمایت از دانشجویان دکتری در کشور، گفت: دانشجویان دکتری که اعتراض کرده اند، از آنها هیچ حمایتی نمی‌شود واقعا حق دارند.

حضور دانشجویان جهادی برای مبارزه با کرونا در ۱۳ بیمارستان تهران

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ ها درباره اقدامات گروه‌های جهادی دانشجویی در دوران شیوع کرونا گفت: در بحران کرونا این تجربیات و این فعالیت به سرعت خودش را در خدمت نیاز جامعه قرار داد و از این جهت در مرحله اول زمانی که در قم و گیلان شاهد فعالیت بودیم اولین فعالیت جهادی در شهر قم توسط طلاب شکل گرفت و همین تجربه در کنار فعالیت‌های جهادی در کنار فعالیت‌های کادر درمان قرار گرفت. در ۱۳ بیمارستان تهران حضور مجموعه‌های جهادی، طلبه و دانشجو را در چند ماهه شیوع کرونا شاهد بودیم.

تمدید مهلت ثبت نام جشنواره جوان خوارزمی

مهلت ثبت نام و تکمیل مستندات بیست و دومین جشنواره جوان خوارزمی تمدید شد.

شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها در سال ۹۹ اجرایی می‌شود

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره ویژگی‌های رتبه بندی دانشگاه‌ها و تغییرات در شاخصه‌های آن گفت: رتبه بندی دانشگاه‌ها در مجموع شاخص‌های علمی، آموزشی و پژوهشی، روابط بین الملل، مبادله استاد و دانشجو و رتبه‌های علمی داخلی و جهانی است.

او ادامه داد: شاخص‌های رتبه بندی دانشگاه‌های در وزارت علوم مشخص و ابلاغ شده و برای سال ۱۳۹۹ اجرایی می‌شود. در پایان سال رتبه‌های دانشگاه‌های مختلف طبق روال معمول هر ساله اعلام می‌شود.

افزایش تاثیرگذاری نشریات ایران در سال ۲۰۱۹

طبق آخرین اطلاعات از پایگاه استنادی اسکوپوس، در سال ۲۰۱۹ تعداد نشریات ایران افزایش پیدا کرده است.

ابلاغ دستورالعمل حداقل نمره قابل قبول آزمون زبان انگلیسی برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی

دستورالعمل ارزیابی جامع و حداقل نمره قابل قبول آزمون زبان انگلیسی برای دانشجویان دوره دکتری تخصصی از سوی معاونان علوم، مهندسی و کشاورزی و علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد.

تاریخ جدید برگزاری آزمون سراسری و ارشد ۹۹ اعلام شد

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور، درباره تاریخ‌های برگزاری آزمون سراسری و ارشد که سازمان سنجش اعلام کرده بود، بیان کرد: به همین منظور تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد به جای اینکه در دو روز ۱۶ و ۱۷ مرداد ماه برگزار شود در طول سه روز ۱۶ پنج شنبه، ۱۷ جمعه و ۱۸ شنبه برگزار می‌شود. به این صورت که آزمون رشته‌های شناور کنکور کارشناسی ارشد به جای اینکه در عصر روز پنج شنبه ۱۷ برگزار شود در تاریخ شنبه ۱۸ مرداد ماه برگزار خواهد شد.

زوار چمدان دانشجویان در رفت؛ دانشجویانی که نرفته باید برای تخلیه خوابگاه بازگردند

با شیوع ویروس کرونا در کشور از ابتدای اسفند ماه بلافاصله خوابگاه‌های دانشجوی تخلیه و دانشجویان روانه شهر و دیار خود شدند. با طولانی شدن روند رشد ویروس کرونا در کشور و همچنین با توجه به مشخص نبودن پایانی تعطیلات و تخلیه اضطراری، دانشگاه‌ها در اطلاعیه‌هایی به دانشجویان اعلام کردند که می‌توانند برای بردن وسایل خود به خوابگاه مراجعه کنند.

فراهم شدن این فرصت در حالی صورت گرفت که توصیه‌های وزارت بهداشت کاهش هر چه بیشتر تردد‌های درون و برون شهری برای جلوگیری از تجمعات بود. با توجه به این شرایط و محدودیت‌های موجود و همچنین هزینه بر بودن آن، بسیاری از دانشجویان به خوابگاه‌ها مراجعه نکردند.

این اعلام تخلیه باعث اعتراض دانشجویان و سردرگمی و گیجی آن‌ها در میانه تصمیمات متناقض مسئولان شده است. تصمیماتی که باعث شده دانشجویان در این چند ماهه ندانند چمدان ببندند یا باز کنند؟! چمدان هایی که زوارشان در حال در رفتن است.

کارت آزمون دکتری از ۶ مرداد توزیع می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش گفت: توزیع کارت ورود به جلسه کنکور دکتری ۹۹ از روز دوشنبه، ۶ مرداد آغاز می شود.

کنکور سراسری ۹۹ در ۴ روز برگزار می‌شود

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری کنکور سراسری در ۴ روز و کارشناسی ارشد در ۳ روز متفاوت خبر داد.

علاقه به رشته تجربی، پشت کنکوری‌ها را انباشته کرده است

غلامی گفت: بیشتر داوطلبان به رشته علوم تجربی علاقه دارند، این موضوع باعث ایجاد انباشت متقاضیان پشت کنکور شده است.

زمان برگزاری آزمون تولیمو تغییر کرد

فاطمه زرین‌آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از به تعویق افتادن آزمون زبان انگلیسی تولیمو خبر داد و گفت: به دلیل تغییر تاریخ برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکتری و تداخل به وجود آمده در تاریخ برگزاری آزمون زبان انگلیسی تولیمو سازمان سنجش برای رفاه حال دانشجویان تصمیم به تغییر تاریخ برگزاری این آزمون گرفت.

پیشنهاد سازمان سنجش برای حذف سهمیه بومی گزینی در کنکور

احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش  به نقاط ضعف مصوبه بومی گزینی اشاره کرد و گفت: کاهش مشکلات خوابگاه و امکانات رفاهی به عنوان یکی از اهداف مصوبه بومی گزینی به صورت صددرصد مشکل را رفع نکرده است؛ چراکه در قبولی رشته‌های استانی ناحیه‌ای دانشجو نیاز به خوابگاه دارد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش عدم تلفیق فرهنگ‌ها در استان‌های مختلف را نیز به عنوان یکی دیگر از نقاط ضعف سهمیه بومی‌گزینی عنوان کرد و افزود: این موضوع باعث افزایش قوم‌گرایی شده است و افراد با عقاید یکسان در یک جا جمع می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور سراسری سخنگوی سازمان سنجش آموزش سازمان سنجش آموزش کشور رتبه بندی دانشگاه ها تحقیقات و فناوری آزمون زبان انگلیسی مرداد آغاز می شود سهمیه بومی گزینی سازمان سنجش اساتید بازنشسته برگزاری آزمون تاریخ برگزاری کارشناسی ارشد برگزاری کنکور دانشگاه آزاد مهلت ثبت نام وزارت علوم ۵ مرداد بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۸۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول پورعباس امروز ۶ اردیبهشت در حاشیه بازدید از حوزه امتحانی دانشگاه الزهرا در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آزمون سراسری به سلامت در کل کشور آغاز شده است و فقط در یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان که سیل آمده ارتش جمهوری اسلامی با امکانات خود به کمک آمده و داوطلبان را جابه جا می کند.

وی درباره آزمون فرهنگیان خاطرنشان کرد: در هر پنج گروه آزمایشی علاوه بر دفترچه اختصاصی دروس مختلف دفترچه مختص پذیرش دانشجو معلم (فرهنگیان) نیز توزیع می شود و داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان باید به سوالات آن دفترچه پاسخ دهند. تعداد ۶۶۰ هزار نفر در مجموع متقاضی آزمون اختصاصی فرهنگیان هستند.

پورعباس افزود: داوطلبان در این مقطع زمانی به دلیل اینکه در اردیبهشت ماه کنکور را برگزار کرده ایم از آمادگی بیشتری برخوردار هستند و از این آمادگی استفاده می کنند و در تیرماه نیز در آزمون شرکت می کنند. ضمن اینکه نمرات کنکور ۱۴۰۲ نیز همچنان معتبر است، بنابراین در مقطعی که باید انتخاب رشته صورت بگیرد، یا به انتخاب خود داوطلب و یا به انتخاب سازمان سنجش ۴ نمره برای داوطلبان قابل استفاده است.

رییس سازمان سنجش درباره زمان اعلام نتیجه اولیه کنکور ۱۴۰۳ گفت: کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد ماه اعلام می شود و چند روز پس از فرایند آن انتخاب رشته آغاز می شود.

کد خبر 6088285

دیگر خبرها

  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ نیمه مرداد اعلام می شود
  • اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟
  • برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فارس
  • قائم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار درباره عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • قانم مقام سازمان سنجش بیان کرد؛ هشدار در خصوص عضویت داوطلبان کنکور در کانال‌های مدعی تقلب
  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۳۲۷ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳