Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- معاون حقوقی رییس جمهور با اشاره به ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای مسافربری ایرانی توسط هواپیماهای جنگنده‌ آن را زیر پا گذاشتن اصول مسلم حقوق بین‌الملل عنوان کرد و تعقیب حقوقی آن را از در شورای ایکایو و دادگاه دادگستری بین‌المللی حق کشورمان در مواجه با آن دانست. تاریخ انتشار: 12:55 - 03 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۰۳۴۱ خبرگزاری میزان - لعیا جنیدی با اشاره به ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای مسافربری ایرانی توسط هواپیماهای جنگنده‌ آن را زیر پا گذاشتن اصول مسلم حقوق بین‌الملل دانست و گفت: رفتار هواپیما‌های جنگنده در قبال پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان و ایجاد مزاحمت برای یک هواپیمای مسافربری آن هم در خاک کشور ثالث نقض آشکار امنیت هوانوردی، تخلف از اصل آزادی پرواز هواپیما‌های غیر نظامی و به علاوه در مغایرت با مواد ۳ مکرر و ۴۴ پیمان هواپیمایی کشوری بین المللی (کنوانسیون شیکاگو) و ضمیمه‌های مربوطه و کنوانسیون مونترال ۱۹۷۱ ونیز زیر پا گذاشتن اصول مسلم حقوق بین الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  معاون حقوقی رییس جمهور اظهار کرد: توضیحاتی که تاکنون ارائه شده غیرموجه و فاقد وجه اقناعی است، لذا اقدامات صورت گرفته توسط این جنگنده‌ها موجب مسئولیت بین المللی دولت متبوع آن‌ها بوده و قابلیت تعقیب حقوقی را از جمله در شورای ایکایو و دادگاه دادگستری بین المللی به دنبال خواهد داشت. بیشتر بخوانید: واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه در رابطه با مزاحمت دو جت جنگنده برای هواپیمای ماهان هواپیمای ایرانی ماهان که عصر پنج‌شنبه دوم مرداد به سمت لبنان در حرکت بود، در آسمان سوریه با مزاحمت دو جت جنگنده مواجه شد. خلبان پرواز در واکنش به این مسئله مجبور شد سطح پرواز هواپیما را به طور ناگهانی کاهش دهد که این مسئله موجب مجروح شدن چند سرنشین هواپیما شد. مجروحین هواپیمای ماهان پس از فرود درفرودگاه بیروت درحال مداوا و رسیدگی هستند.   سید عباس موسوی همچنین درباره حادثه‌ای که برای هواپیمای ماهان که عازم بیروت بود اظهار داشت: جزئیات این حادثه در دست بررسی است و پس از تکمیل اطلاعات اقدامات لازم سیاسی و حقوقی به عمل خواهد آمد.   انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهور هواپیمای ماهان هواپیمای مسافربری ایجاد مزاحمت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۲۹۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم

حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: دیروز مجلس اشکالات شورای نگهبان در خصوص لایحه ساماندهی اجاره بها را مرتفع ساخت و امیدواریم شورای نگهبان هم زودتر این مهم را مصوب کند.

به گفته وی مجلس نیز تحقیق و تفحصی در دستور کار داشت که بیشتر به عملکرد دولت قبل بر می‌گردد.

معاون پارلمانی رییس جمهور در حاشیه جلسه هیأت دولت گفت: وزارتخانه‌های مختلف و ذیربط مکلف شدند که حداقل ۵ هنرستان وابسته و جوار را مبتنی بر ظرفیت‌های خود ایجاد کنند.

وی افزود: همچنین در خصوص کمبود دارو‌ها نیز مصوبه‌ای وجود داشت تا تخلفات به قوه قضاییه ارسال نشود. کمبود‌ها و کم کاری‌هایی در موضوع دارویار وجود دارد که البته جرم نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ
  • حسینی: اینکه عده‌ای مطرح می‌کنند شنبه‌ها تعطیل باشد، جای تعجب دارد + فیلم
  • حسینی: در حال آماده شدن برای تعامل بیشتر با مجلس آینده هستیم
  • فیلم/ ورود هواپیمای رئیس‌جمهور به فرودگاه بین‌المللی سریلانکا
  • لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه (فیلم)
  • ببینید | لحظه ترسناک کنده شدن چرخ هواپیمای مسافربری هنگام برخاستن از روی باند فرودگاه
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • اولین نبرد هوایی بین یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • قیمت جت‌ های شخصی در ایران چند تومان است ؟