Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمد اسلامی با اشاره به اقدام دو جنگنده آمریکایی در نزدیک شدن به هواپیمای مسافربری ماهان اظهار کرد: سازمان هواپیمایی کشوری مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به این اقدام را به سازمان هواپیمایی بین المللی (ایکائو) اعلام کرده و پیگیری حقوقی این اتفاق را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: این یک حرکت تروریستی است که توسط دولت آمریکا انجام شده و حتما باید کشورها و جامعه بین المللی این حرکت مسموم را محکوم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارس نیز نوشت: محمد اسلامی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: هواپیمای مسافری ما در مسیر و کریدور بین المللی تجاری در حال حرکت بوده و تهدید جنگنده های آمریکایی غیرقانونی و غیر انسانی بوده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: سازمان هواپیمایی کشوری اعتراض خود را بابت این رفتار به سازمان هوانوردی بین‌المللی ارائه داده است و به لحاظ حقوقی بحث را تا محکومیت آمریکا ادامه می‌دهیم.

اسلامی در پاسخ به این سوال که چه زمانی کمیسیون بررسی سانحه توسط سازمان هواپیمایی کشوری سوریه تشکیل می شود؟ گفت: هنوز دقیقا مشخص نیست که این اتفاق در فضای سوریه یا لبنان رخ داده است، اما دولت های لبنان و سوریه باید اعتراض خود را بابت این رفتار غیر انسانی آمریکا به سازمان جهانی هواپیمایی داشته باشند.

وی تأکید کرد: از سازمان جهانی هواپیمایی نیز انتظار است علیه این اقدام غیرانسانی کشور آمریکا بیانیه دهد.

ویدئو | تهاجم جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایرانی در آسمان سوریه ویدئو | جزئیات ماجرای جنگنده از زبان خبرنگار حاضر در هواپیمای ماهان ویدئو | لحظه تعرض جنگنده‌های متخاصم به هواپیمای ماهان از نمایی دیگر | روایت شاهدان عینی را بشنوید جزئیات مزاحمت جنگنده‌های متخاصم برای هواپیمای مسافری ایران در آسمان سوریه | اسرائیل: ما نبودیم در پرواز ۱۱۵۲ ماهان چه گذشت؟ | تهدید دو جنگنده آمریکایی در آسمان سوریه و فرود در بیروت ویدئو | گزارش العالم از کابین مسافران ماهان به لبنان پس از تعرض جنگنده‌های آمریکایی هشدار ایران به آمریکا | واکنش سخنگوی وزارت خارجه درباره تهاجم به هواپیمای ایرانی حضور یک شخصیت نظامی در هواپیمای ماهان صحت دارد؟ واکنش خلبان ماهان پس از تهدید جنگنده‌های آمریکایی | هواپیما در تهران به زمین نشست ویدئو | نخستین تصاویر مصدومان هواپیمای ماهان پس از تعرض جنگنده‌های آمریکایی واکنش ارتش‌ آمریکا و رژیم صهیونیستی به سوال رویترز درباره مزاحمت برای هواپیمای ایرانی کد خبر 533799 برچسب‌ها ایران و آمریکا هواپیما - شرکت هواپیمایی ماهان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا هواپیما شرکت هواپیمایی ماهان جنگنده های آمریکایی سازمان هواپیمایی تعرض جنگنده هواپیمای ماهان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!

به گزارش نشریه TheVerge / ترجمه در گروه استان‌های‌ ‌ایسکانیوز از اصفهان، آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا موسوم به «دارپا» (DARPA) در راستای «برنامه تکامل نبرد هوایی» (Air Combat Evolution) از دسامبر ۲۰۲۲ میلادی در حال آزمایش و توسعه هوش مصنوعی بوده است. این آژانس در تلاش بوده که فناوری هوش مصنوعی را به‌گونه‌ای توسعه دهد که نه تنها بتواند به‌صورت خودران یک جت جنگنده را هدایت کند، بلکه پروتکل‌های ایمنی نیروی هوایی ایالات متحده را نیز رعایت شود.

پس از تکمیل شبیه‌سازی عملیات داگ‌فایت [Dogfight به نبرد هوایی گفته می‌شود که دو هواپیمای جنگنده در فاصله نزدیک به‌هم، درگیر می‌شوند]، دو جنگنده با استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان خلبانِ خودران (Autopilot) طراحی شدند. سپس DARPA کار خود را با نصب این سامانه بر روی دو جنگنده X-62A ادامه داد. این جنگنده‌ها، هواپیمای تمرینی خلبانان نیروی هوایی ارتش آمریکا محسوب می‌شوند.

این اقدام به DARPA اجازه داد تا جنگنده‌های خودران با هوش مصنوعی را در پایگاه هوایی ادواردز کالیفرنیا پرواز دهد؛ جایی که این آژانس مدعی شده «اولین آزمایش موفقیت‌آمیز داگ‌فایت هوش مصنوعی علیه انسان» را انجام داده است!

خلبانانِ انسانی که در کنار سامانه خودران هوش مصنوعی درون کابین X-26A قرار گرفتند، قابلیت غیرفعال‌سازی هوش‌مصنوعی در هر لحظه‌ای را داشتند؛ اما DARPA ادعا کرده که در این آزمایش نیازی به این‌کار نبوده است.

این هواپیمای آزمایشی در برابر دو جت جنگنده F-16 قرار گرفتند که کاملاً توسط انسان کنترل می‌شد، تا ارتفاع ۶۰۹ متری اوج گرفته و به سرعت ۲ هزار کیلومتر در ساعت رسیدند. آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی آمریکا البته جزییاتی از «پیروز این نبرد» ارائه نکرده است.

بیل گری، خلبان آزمایشی ارشد در دانشکده خلبانی آزمایشی نیروی هوایی، درباره نبرد نزدیک این جنگنده‌ها گفت: عملیات داگ‌فایت (Dogfighting)، چالش اصلی آموزشی ما برای خلبانانِ تحت تعلیم بود که با ورود سامانه‌های هوش مصنوعی، خوش‌بختانه این چالش حل شده است.

بنابر اعلام DARPA جنگنده‌های خودران هوش مصنوعی تاکنون در مجموع ۲۱ پرواز آزمایشی انجام داده و این آزمایش‌ها در سال جاری میلادی نیز ادامه خواهد داشت.

هرچند پیشرفت‌های سریع علمی در حوزه هوش مصنوعی، نگرانی‌هایی را در مورد نحوه استفاده نظامی از این فناوری ایجاد کرده است. در همین رابطه، سال گذشته روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داده بود که پنتاگون برای تقویت قابلیت‌های نظامی و افزایش شمار هواپیماهای بدون سرنشینِ خود، توسعه سیستم‌های هوش مصنوعی را دنبال می‌کند.

خبرنگار: علی سمیرمی پوده

انتهای خبر/

کد خبر: 1228103 برچسب‌ها آمریکا هوش مصنوعی نیروی هوایی ارتش

دیگر خبرها

  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • تعرض نیروهای امنیتی به دانشجویان حامی فلسطین در قاهره
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟
  • سرعت فوق‌العاده موشک هایپرسونیک آمریکایی (+عکس)
  • تقابل هوش مصنوعی و انسان در نبرد هوایی ارتش آمریکا!
  • قیمت جت شخصی چند؟
  • اولین نبرد هوایی یک جنگنده تحت کنترل هوش مصنوعی و انسان انجام شد
  • دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین آغاز شد
  • عیادت میرمحمدی از مجروحین حادثه‌ی تروریستی راسک