Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@04:38:18 GMT

بازار آزاد نباید قیمت ارز را در کشور تعیین کند

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۰۲۸۷

بازار آزاد نباید قیمت ارز را در کشور تعیین کند

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از عدم نظارت ضعیف بر روی بازار ارز گفت: بازار آزاد فقط دو درصد در تعیین قیمت ارز باید نقش داشته باشد ولی امروز متأسفانه میان بازار آزاد و افزایش قیمت ارز ارتباط مستقیمی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته این شهر با اشاره به جنگ بی‌امان سایبری منافقین علیه جمهوری اسلامی اظهار کرد: اخیراً در کشور عربستان یک ایستگاه سایبری تأسیس و منافقین در آن با ایجاد هشتک به دنبال آشوب در کشور بوده و مردم را به شورش دعوت می‌کنند ولی بااین‌حال یک عده از چهره‌های معروف جامعه هم این هشتک‌ها را به اشتراک گذاشته و برخی از جوانان هم از روی ناآگاهی آن را منعکس می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جنگ سایبری، امروز به مهم‌ترین سلاح دشمن برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی تبدیل‌شده است، گفت: گسترش فضای مجازی در کشور با افزایش چشمگیری مواجه شده و اکنون تمامی جوانان و حتی نوجوانان از این فضا استفاده کرده و استکبار برنامه دقیقی برای استفاده از این فضا، برای نفوذ به کشور و اعمال اهداف خود در جامعه دارد.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از عدم نظارت ضعیف بر روی بازار ارز افزود: بازار آزاد فقط دو درصد در تعیین قیمت ارز باید نقش داشته باشد ولی امروز متأسفانه میان بازار آزاد و افزایش قیمت ارز ارتباط مستقیمی وجود داشته و بازار آزاد تعیین‌کننده قیمت ارز شده که تنها دلیل آن عدم نظارت کافی بانک مرکزی و دولت بر روی بازار ارزی است.

طیبی توجه به آموزش فنی و حرفه‌ای را برای رفع بیکاری در کشور بسیار مؤثر دانست و تصریح کرد: مسؤولان فنی و حرفه‌ای در کشور و استان گیلان باید به روستاها مراجعه کرده و فرهنگ کارآفرینی را در بین جوانان روستایی گسترش داده و در کمپ‌های ترک اعتیاد و زندان‌ها هم باید به این امر توجه شود زیرا گسترش و رواج فنی و حرفه‌ای باعث ایجاد اشتغال در کشور می‌شود.

وی با اشاره به بر برپایی نماز جمعه در شهرستان آستانه‌اشرفیه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد: نماز جمعه یک هدیه الهی از طرف پروردگار به مردم باایمان ایران بود البته مردم دین‌دار و انقلابی شهرستان آستانه‌اشرفیه قبل از پیروزی انقلاب هم در نماز جمعه را برگزار می‌کردند که به‌نوبه خود بسیار قابل‌توجه است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با بیان اینکه به اینکه در نماز جمعه باید مشکلات مردم و جامعه بدون هیچ ملاحظه‌ای بازگو شود، تصریح کرد: مردم از خطیب‌های نماز جمعه در کشور انتظار دارند در آیین نماز عبادی سیاسی مشکلات خود را شنیده و انتظار حل آن مشکل را دارند که در سال گذشته ۳۷ جلسه نماز جمعه در آستانه‌اشرفیه برگزار شد‌.

طیبی با تأکید بر لزوم توجه به معاد برای دوری از سختی مرگ بیان کرد: انسان اگر به معاد توجه کرده و تمام اعمالش برای کسب رضایت پروردگار باشد در هنگام مرگ هیچ‌گونه پشیمانی نداشته و با آن به‌راحتی کنار می‌آید.

وی با اذعان به اینکه انسان باید در روز قیامت پاسخگو اعمال خود باشد، تصریح کرد: انسان در هنگام مرگ همه اطرافیان و دوستان آن را رها کرده و حتی از ماندن در کنارش می‌ترسند به همین دلیل انسان برای رسیدن سعادت در روز قیامت باید طوری عمل کند که در آن دنیا ائمه اطهار شفیع او شوند لذا تنها راه تحقق این مهم اعتقاد به پروردگار است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به نقش ایمان در ایجاد آرامش در فرد و حل سریع مشکلات افزود: کسی که در هنگام مشکلات خدا را فراموش کرده و تصمیماتی برخلاف منافع جامعه می‌گیرد هیچ‌گونه ایمانی نداشته و در مواقع حساس پروردگار را فراموش می‌کنند به همین منظور فرد مؤمن اعتقادش پایدار بوده و در لحظات سخت و مرگ شهادتین را خوانده و باایمان واقعی به سمت معبود خود می‌رود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: قیمت ارز بازار افزایش قیمت امام جمعه امام جمعه آستانه اشرفیه فضای مجازی امام جمعه آستانه اشرفیه بازار آزاد نماز جمعه قیمت ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد با اشاره به اینکه استان یزد در زمینه گوشت و تخم مرغ خودکفا است، در ارتباط با وضعیت شکر استان گفت: ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، محمدعلی شاه حسینی صبح امروز در نشست کارگروه تنظیم بازار استان یزد با اشاره به اینکه تمامی دستگاه‌های مرتبط باید در زمینه نظارت بر بازار جدیت لازم را داشته باشند، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این کارگروه به آن توجه ویژه می‌شود بحث قیمت محصولات مختلف از جمله گوشت مرغ است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر یزد در زمینه تولید گوشت سفید و همچنین در حوزه جوجه ریزی رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده و از قطب‌های اصلی تولید این محصول مهم کشور به حساب می‌آید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد، استان یزد را یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشت مرغ کشور دانست و عنوان کرد: تلاش بسیار زیادی شده که در حوزه گوشت مرغ اقدامات لازم انجام شود تا علاوه بر اینکه هیچ کمبودی در بازار وجود نداشته باشد، قیمت آن هم کاهشی باشد.

شاه‌حسینی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت مصوب گوشت مرغ در کشور 82 هزار تومان است اما با توجه به اقدامات صورت گرفته و حجم جوجه ریزی در استان یزد، قیمت این محصول در مغازه‌های استان یزد به طور تقریبی 77 هزار تومان است که نسبت به مصوب پنج هزار تومان کمتر است.

وی با تاکید بر اینکه علاوه بر گوشت مرغ، در استان یزد زمینه تخم مرغ هم خودکفا است ادامه داد: تولید تخم مرغ استان یزد مازاد بر نیاز استان است و به سایر نقاط ارسال می‌شود.

وی در ارتباط با وضعیت تامین شکر در استان یزد ادامه داد: سهمیه شکر به میزان مطلوب برای استان یزد در ماه مبارک رمضان اخذ شد و علاوه ‌بر آن به میزان یک هزار و 200 تن شکر سهمیه صنفی و خانوار با نرخ دولتی اخذ شده که قرار است در سکوهای تنظیم بازار عرضه شود.

شاه‌حسینی در خصوص قیمت گوشت قرمز در استان یزد تصریح کرد: استان یزد تولیدکننده گوشت قرمز نبوده و واردکننده نهاده‌های دامی است.

انتهای پیام/781/

دیگر خبرها

  • پافشاری بانک مرکزی بر اجرای سیاست‌های غلط/ صندوق تثبیت ارزی با دلار ۳ نرخی کارایی ندارد
  • شور زندگی در جمعه بازار همدان
  • نقش کانال های اماراتی در افزایش نرخ دلار | التهابات سیاسی بازیگر اصلی تغییر نرخ ارز است، نه اقتصاد
  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • قیمت خودرو امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳۰ فروردین ماه
  • قیمت یورو امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در بازار
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • برگزاری تظاهرات تشکر از دفاع مشروع سپاه بعد از نماز جمعه