Web Analytics Made Easy - Statcounter

همتی، از بستری ۱۱۵ بیمار بدحال در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های استان فارس ناشی از ابتلا به کرونا ویروس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرسول همتی» گفت: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا ویروس تا کنون، ۲۰۳ هزار و ۸۹۱ نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۲۹ هزار و ۶ مورد مثبت شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: متاسفانه ۱۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به دلیل ابتلا به کرونا ویروس جان خود را از دست دادند که بر این اساس، تاکنون آمار موارد فوتی به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۴۰۲ نفر رسیده است.

وی همچنین آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را نیز ۲۴ هزار و ۹۴۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: هم اکنون یک هزار و ۲۰۳ بیمار مشکوک و علامت دار در بخش های عمومی و ۱۱۵ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

همتی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون بیش از ۷۶ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و مشاغل تولیدی و خدماتی انجام شده است، گفت: در این بازدیدها، برخی از اماکن و مراکز، به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی، با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شدند.

وی با تاکید بر اینکه مردم برای تهیه مایحتاج روزانه خود، از فروشندگانی که از ماسک استفاده نمی کنند و در رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه هستند، خرید نکنند، توصیه کرد: شهروندان به عنوان بازرسان بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و رعایت نکردن دستورات بهداشتی از سوی متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، گزارش خود را به سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

همتی یادآور شد: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از سفر و ترددهای غیرضروری و دوری از حضور در تجمعات الزامی است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: کرونا در فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز شیراز ابتلا به کرونا کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در یکهزار و چهارصد و هشتاد مین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی؛ ثریا احسان نیا ۳۸ ساله که از بیمارستان واسعی سبزوار به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد، پس از دریافت رضایت از خانواده اش، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های زنده یاد ثریا احسان نیا در بیمارستان منتصریه به خانم ۴۳ ساله ساکن نیشابور و آقای ۳۸ ساله از مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج میبردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی گفت: کبد مرحومه ثریا احسان نیا در بیمارستان منتصریه به آقای ۳۶ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد؛ پیوند شد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: همچنین قلب زنده یاد ثریا احسان نیا در بیمارستان امام رضا (ع) به آقای ۵۰ ساله ساکن سیرجان که از نارسایی قلبی رنج می‌برد با موفقیت در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد پیوند شد.

دکتر خالقی افزود: قرنیه‌های مرحومه ثریا احسان نیا برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست ایشان برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس - تهران / ترخیص ۱۰ مصدوم حادثه + اسامی
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • جشن تولد یک سالگی نوزاد نارس در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم نیشابور
  • شناسایی حدود۱۲ هزار بیمار مبتلا به دیابت و فشار خون درنیشابور