Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اقامه نخستین نماز جمعه تهران تأکید کردند که نماز جمعه فصل جدیدی از همبستگی ملی و مسئولیت پذیری اجتماعی برای تحقق ایران اسلامی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان تهران، نماز عبادی سیاسی این هفته 3 مردادماه به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی در مصلی نماز جمعه لواسان با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی اقامه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سید سعید لواسانی ظهر امروز ضمن دعوت از نمازگزاران به تقوی الهی و اجرای دستورات الهی و اشاره به دهه اول ذی‌الحجه و شهادت سوزناک امام محمد باقر(ع) و مسلم بن عقیل(ع) و روز عرفه اظهار داشت: با تمهیدات مسئولان، هیئت‌ها و مردم در روز عرفه در مناطق باز و رعایت اصول بهداشتی دعای عرفه را اقامه کنیم تا از فضائل الهی و ارتباط معنوی با خدای سبحان و امامان بزرگوار بهره‌مند شویم. 

وی درباره اهمیت نماز جمعه بیان داشت: اقامه نخستین نماز جمعه به دستور امام(ره) و با امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی رضوان الله تعالی علیه بود که فصل جدیدی از همبستگی ملی و مسئولیت اجتماعی برای تحقق ایران قوی بود. 

امام جمعه لواسانات افزود: نماز جمعه قرارگاه ایمان و تقوا و بصیرت و اخلاق است و هم محل برطرف کردن مشکلات مردم است بنابراین نماز جمعه باید محور فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهر و کشور باشد. 

لواسانی تصریح کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و در شرایط ناآرام داخلی که در اثر اعتراضات ضد نژادپرستی روی داده است، دنبال یک آتش‌بس با ایران و ارائه یک برگ برنده‌ای در شرایط تبلیغات انتخاباتی هستند اما مقام معظم رهبری مجددا ضرب شستی نشان داد. 

وی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی در لواسان بیان داشت: با افراشته شدن پرچم عدالت و مبارزه با فساد در گام نخست تیم شهرداری و شورای شهر لواسان بازداشت شدند و پرده از فساد و رشوه‌های متعدد برداشته شد و دومین اقدام آزادسازی تپه سرخه و کلاک بود که از سال 81 در تصرف عجیب و غیرقابل باور قرار گرفته بود. 

لواسانی گفت: زمین‌خواری و تپه خواری آشکاری در اراضی تپه سرخه و نجار کلا جلوی چشم مسئولان انجام شده بود که با صلابت مردم و دفاع از بیت‌المال این مطالبات پیگیری و بخش عظیمی از این اراضی آزادسازی شد. 

امام جمعه لواسانات در پایان خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب اسلامی مسئولیت‌های اجتماعی مردم لواسان را به جایگاه حضور رسانده که در عرصه‌های مختلف از جمله عدالت مبارزه با فساد به میدان آمده است و مردم آگاه باشند عدالت راه خود را پیدا کرده و فساد و ستم جا پای محکمی ندارد.

قم|اقامه نماز جمعه در کشور جلوه همراهی و همدلی با نظام اسلامی استگیلان| "نماز جمعه" زمینه تشکیل جامعه اسلامی بر اساس اصول اخلاقی را فراهم می‌کندنماز جمعه در تمام استان مرکزی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود

نماز جمعه تریبون مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن لزومی امام جمعه پاکدشت در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن سالگرد عملیات پیروزمندانه مرصاد اظهار داشت: در حمله دشمن، منافقین به پشتیبانی صدام در سر خود هدف واهی پیروزی را در سر می پروراندند اما شاهد پیروزی انقلاب بودیم و در این عملیات نه تنها منافقین و صدام بلکه حامی اصلی آنها آمریکا شکست خورد.

امام جمعه پاکدشت ضمن تشکر از رئیس بنیاد شهید پاکدشت در نصب عکس شهدای مرصاد در مصلی امام خمینی(ره) شهرستان افزود: در این عملیات غرورآفرین 17 شهید از پاکدشت حضور داشتند و نائل به مقام والای شهادت شدند، خانواده‌های 2 شهید و 3 شهید که اکنون نیز مایه افتخار این شهرستان هستند.

وی در ادامه به فرارسیدن سالگرد نخستین نماز جمعه که در 5 مرداد سال 58 به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران برگزار شد اشاره کرد و گفت: امام راحل پس از دستور برای برپایی نماز جمعه فرمودند "نماز جمعه یک نعمت است".

وی افزود: نماز پایگاه ترویج دین و تریبون مردم است، نمازجمعه زبان بیان مشکلاتی است که مردم را می‌آزاد، برخی می‌گویند چرا مشکلات را می‌گویید چرا نباید بگوییم، چرا نباید به مسئولان از گرانی و تورمی بگوییم که کمر مردم را خم می‌کند.

لزومی در ادامه به تحرکات جدید دیپلماسی در ایران با حضور نمایندگان کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: این روزها با حضور نمایندگان کشورهای چین، پاکستان و عراق شاهد تحرکات بسیار خوبی در ایران بودیم.

وی بیان کرد: دیدار نخست وزیر عراق با رهبری نکات بسیار مهمی را در خود نمایان کرد که رسانه‌های عراقی در چندین پخش خبری و تیترهای نخست صفحه‌های نخست روزنامه‌ها سعی در انتشار آن داشتند که باید به دقت به آن پرداخته شود.

امام جمعه پاکدشت افزود: رهبری بیش از 20 نکته مهم را در این دیدار به نخست وزیر عراق تذکر داد که از مهمترین آنها می‌توان به این فرمایش رهبری اشاره کرد، ما قصد دخالت در عراق را نداریم، شهادت مظلومانه سردارسلیمانی که میهمان عراق بود را فراموش نخواهیم کرد و انتقام سختی از آمریکا خواهیم گرفت، شما هم از آمریکا نترسید.

انتهای پیام/ح

R1357/P/S6,60/CT12 بیشتر بخوانید... نماز جمعه این هفته در ۵ شهرستان استان اردبیل لغو شد نماز جمعه سوم مردادماه در اسدآباد، بهار، فامنین، رزن و درگزین اقامه می‌شود نماز جمعه این هفته در کاشان به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... نماز جمعه این هفته در ۵ شهرستان استان اردبیل لغو شد نماز جمعه سوم مردادماه در اسدآباد، بهار، فامنین، رزن و درگزین اقامه می‌شود نماز جمعه این هفته در کاشان به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است ۲ رکورد تلفات جانی ناشی از ابتلا به کرونا در آذربایجان‌شرقی شکسته شد ۳ انتقاد شدید معاون وزیر بهداشت از برگزاری عروسی در بحران کرونا / مدافعان سلامت گرفتار ویروس شده‌اند + فیلم ۴ گزارش| اما و اگرهای ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان/ ‌قانون ۶۰روزه‌ای که ابلاغیه آن ۶۰۰روزه شد ۵ الهامی: هم ما و هم تیم شهر خودرو اول به دنبال گل نخوردن بودیم/ توقع نداشتم در مشهد از من تقدیر شود ۶ حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند ۷ آزمایش موفق ۳ داروی درمان و پیشگیری از کرونا در آذربایجان شرقی / داروها روی ۳۰۰ نفر آزمایش موفق داشت ۸ ‌ سخنگوی کمیسیون آموز‌ش مجلس: وزارت علوم مصمم به برگزاری کنکور در ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه است مهمترین اخبار استانها حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند امام‌جمعه قم: ترور شهید سلیمانی را هرگز فراموش نمی‌کنیم / قطعاً ضربه سختی به آمریکایی‌ها وارد خواهیم کرد واکنش امام جمعه رشت به تهدید ‌هواپیمای مسافربری ایران /آمریکایی‌ها بدانند دوران تهدید ملت‌ها گذشته است فرمانده سپاه کردستان: نمی‌گذاریم خون «شهدای حادثه تروریستی سروآباد» پایمال شود مهمترین اخبار تسنیم تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای ایرانی اقدام تروریستی بود آخرین آمار کرونا در کشور/ فوت ۲۱۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته نامه اعتراض ایران درباره تهدید هواپیمای مسافربری ماهان به شورای امنیت ارسال می‌شود حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند اولین بازتاب رسانه‌ای اقدام تجاوزکارانه آمریکا علیه هواپیمای مسافربری ایرانی؛ «راهزنی هوایی خطرناک» درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماز جمعه این هفته امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۰۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار جمعی از هنرمندان به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و تحکیم بنیان خانواده و اقتدار کشور، نیاز است آثار نابی در قالب هنر تولید شود.
آیت الله عاملی تصریح کرد: استان اردبیل آداب و رسوم و آیین‌ها و فرهنگ خاصی دارد که باید در قالب هنر برای همگان تداعی شود و گذشت و احساسات و حس همدردی و هم نوعی خیران و انسان‌های بزرگ در قالب هنر معرفی شود.
در این دیار که با تجلیل از تعدادی از هنرمندان همراه بود، سپهری رئیس حوزه هنری استان اردبیل هم از تولید پویانماییِ ۹۰ دقیقه‌ای شاه اسماعیل صفوی با همت هنرمندانِ استان خبر داد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • ائمه جمعه در حفظ اتحاد و همدلی بین مردم نقش مهمی دارند
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • آیت الله نورمفیدی در گردهمایی ائمه جمعه منطقه یک: فضای محتوایی نماز جمعه نباید وارد فضای جناحی و گروهی شود
  • تأکید امام جمعه اردبیل بر افزایش تولیدات هنری برای رفع نیازهای روز جامعه
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند