Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@16:57:16 GMT

اعتراض سازمان ملل به خشونت افراطی ماموران آمریکا

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۱۹۶۸

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد مستقر در ژنو، از دولت آمریکا خواست مانع رفتار نامناسب ماموران پلیس و نیرو‌های امنیتی علیه تظاهرکنندگان معترض و روزنامه نگاران در شهر‌های این کشور مانند پورتلند یا بازداشت غیرقانونی آنان شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز از ژنو؛ لیز ثروسل سخنگوی حقوق بشری سازمان ملل متحد گفت: گزارش‌های حاکی از بازداشت تظاهرکنندگان مسالمت جو توسط افسران پلیس ناشناس مایه نگرانی است، زیرا دستگیرشدگان خارج از محدوده نظارت و حفاظت قانون قرار می‌گیرند و ممکن است موجب افزایش بازداشت‌های خودسرانه و دیگر موارد نقض حقوق بشر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ثروسل افزود: مسئولان و مقام‌های ایالات متحده باید اطمینان یابند که نیرو‌های امنیتی فدرال و محلی مستقر در شهر‌ها باید به صورت کامل و شفاف شناسایی شده باشند و از زور تنها در هنگام ضرورت و به صورت متناسب و بر اساس معیار‌های بین المللی استفاده کنند.

وزارت دادگستری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: در باره کاربرد زور توسط عوامل و ماموران فدرال علیه تظاهرکنندگان پورتلند در پی تداوم ناآرامی‌های شبانه که در آن تد ویلر شهردار آن هدف گاز اشک آور قرار گرفت، تحقیق خواهد کرد. برچسب ها: حقوق بشر ، آمریکا ، معترضان ، وزارت دادگستری ، ژنو ، سازمان ملل ، لیز ثروسل

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: حقوق بشر آمریکا معترضان وزارت دادگستری ژنو سازمان ملل سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۱۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از راشا تودی، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد تا مراتب اعتراض خود را درباره مداخله آمریکا در امور داخلی هند به وی اعلام کند.

در پی انتقاد واشنگتن از بازداشت یک سیاستمدار مخالف دولت هند، وزارت امور خارجه هند، معاون سفیر آمریکا در این کشور را برای ادای توضیح احضار کرد. این سیاستمدار به اتهام فساد مالی بازداشت شده بود.

در بیانیه وزارت امور خارجه هند در این باره آمده است در عرصه دیپلماسی، از کشور‌ها انتظار می‌رود به حاکمیت و امور داخلی دیگر کشور‌ها احترام بگذارند. این مسئولیت درباره کشور‌های دموکرات در قبال یکدیگر حتی بیشتر است. اگر این موضوع رعایت نشود، می‌تواند بنیان‌های ناسالمی را ایجاد کند. 

بر اساس گزارش ها، ملاقات دو طرف حدود ۴۰ دقیقه طول کشید. پیشتر، آلمان و آمریکا به عنوان دو کشور قدرتمند غربی، به هند درباره بازداشت اخیر رئیس دولت محلی دهلی، که از چهره‌های شاخص مخالف دولت است، هشدار داده بودند.

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: از هر ۶ دانش آموز، یک نفر قربانی آزار و اذیت در فضای مجازی می‌شود
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • رئیس‌جمهور آرژانتین: اسرائیل در غزه هیچ افراطی مرتکب نمی‌شود
  • یک مقام وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به حمایت از اسرائیل استعفا کرد
  • یک آمریکایی چهار نفر را با ضربات چاقو کشت
  • تظاهرات در فرانسه در اعتراض به تشدید ریاضت‌ اقتصادی
  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار
  • استعفای مقام آمریکایی در اعتراض به حمایت واشنگتن از تل‌آویو
  • دیدنی های امروز؛ از ریختن پل در آمریکا تا جشن پوریم یهودیان
  • سخنرانی بایدن از سوی معترضان حامی فلسطین مختل شد