Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی از انجام موفقیت آمیز عملیات شبانه نجات یک قلاده خرس در شهرستان سراب خبر داد.

به گزارش ایسنا داود غنی پور با بیان این مطلب گفت: به دنبال تماس تلفنی اهالی روستای اسبقران با حفاظت محیط زیست استان در ساعت 2 بامداد مبنی بر ورود و گرفتار شدن یک قلاده خرس قهوه‌ای در باغات اطراف این روستا کارشناسان اداره محیط طبیعی حفاظت محیط زیست استان و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراب به منطقه مذکور اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در این عملیات شبانه، خرس که در حال تلاش برای رهایی بود، با تله‌ی دارتینگ بیهوشی پس از حدود یک ساعت بی‌هوش شد و سپس اقدامات آزادسازی این‌گونه مهم حیات وحش به انجام رسید.

وی افزود: پس از بیهوشی و نجات خرس گرفتار دامپزشک متخصص معاینات لازم را روی این خرس انجام داده و پس از کسب اطمینان از سلامت آن، کار انتقال، احیا و رهاسازی این خرس در زیستگاه انجام شد.

غنی‌پور ادامه داد: عملیات آزادسازی و رهاسازی این حیوان حدود پنج ساعت به طول انجامید و ساعت ۱۰ قبل از ظهر امروز این خرس قهوه‌ای با مشایعت یگان حفاظت محیط زیست در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی شد.

وی با تقدیر از عملکرد همکاران شهرستانی، کارشناسان اداره نظارت بر امور حیات وحش معاونت محیط طبیعی و یگان حفاظت محیط زیست استان، بیان کرد: هر گونه تله‌گذاری برای حیات وحش چه در مناطق حفاظت شده و چه در غیر آن جرم محسوب شده و با متخلفان بدون اغماض برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فصل زاد آوری خرس قهوه‌ای، مرداد ماه است، افزود: حیات وحش در تغییرات فصول، نسبت به تغییر محل زیستگاه‌شان جهت یافتن غذای بیشتر ممکن است به سکونت‌گاه‌های انسانی نزدیک شوند.

وی تاکید کرد: شهروندان محترم در صورت مشاهده حیوانات وحشی، بدون انجام هیچ اقدامی که منجر به تحریک حیوان و وادار کردن آن‌ها به دفاع از خود شود، با نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست یا پاسگاه محیط بانی تماس بگیرند تا اقدامات لازم از سوی این نهاد مسئول انجام شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، غنی پور اظهار کرد: حیات وحش و تنوع گونه‌های آن برای محیط زیست و آینده حیات بشری بسیار مهم بوده و هرگونه آسیب رساندن به حیات وحش به هر بهانه‌ای غیرقابل پذیرش بوده و با متخلفان مطابق قانون صید و شکار و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

وی گفت: در طول سه سال اخیر این سومین عملیات نجات و رهاسازی خرس قهوه‌ای در سطح استان به روش بیهوشی بوده است.

لینک کوتاه: asriran.com/0036GY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آذربایجان شرقی خرس حفاظت محیط زیست خرس قهوه ای حیات وحش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۲۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید

به گزارش همشهری آنلاین، محمدرضا علیمرادی مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پیرو بارندگی اخیر سیستان و بلوچستان، سیلابی شدن رودخانه‌ها و سرریز شدن بیشتر سدهای استان از جمله پیشین، زیردان و ادامه شرایط نامساعد جوی، استرس و تنش در حیات وحش به ویژه تمساح پوزه کوتاه (گاندو) دور از انتظار نیست. از این رو احتمال خروج تمساح‌ها از برکه محل زیست اصلی وجود دارد.

وی بیان کرد: از ساکنان مناطق سیل‌زده درخواست می‌شود نسبت به تردد غیر ضروری در مناطق سیلابی، حاشیه رودخانه باهوکلات، هوتک‌ها، مرداب‌ها و مناطق حاشیه‌ای زیستگاه‌های حیات وحش تا زمان فروکش کردن سیلاب و برگشت به شرایط عادی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و حملات احتمالی حیات وحش به مردم توصیه می‌شود در زمان مشاهده هر گونه جانور وحشی گرفتار در مناطق سیلابی، مراتب را به نزدیک‌ترین اداره حفاظت محیط زیست اعلام و یا با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس بگیرند.

کد خبر 845347 منبع: ایرنا برچسب‌ها سيل خبر مهم استان سیستان و بلوچستان گاندو سازمان حفاظت محیط زیست حوادث ایران

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • هشدار به شکارچیان؛ از منطقه کوهسرخ خارج شوید
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • پایش زیست محیطی مشترک واحد تولیدآلیاژ در شوط
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • هشدار حمله تمساح‌ها به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان ؛ مراقب خروج گاندوها از برکه‌های محل زیستشان باشید
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در منطقه سیاهمزگی
  • دستگاه قضایی شهرستان بوکان حامی حفاظت از محیط زیست است
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند