Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی بی سی به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا قرار است المپیک توکیو از ۲۳ ژوئیه تا ۸ اوت ۲۰۲۱ برگزار شود و به رغم برگزاری در سال ۲۰۲۱ نام مسابقات، توکیو ۲۰۲۰ باقی بماند.

 هر روز تعداد بیشتری از مردم درباره اینکه اصلا المپیک در ژاپن برگزار شود، تردید دارند.پیشتر یوشیرو موری، رئیس مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو گفته بود که اگر این مسابقات در سال آینده میلادی برگزار نشود، لغو خواهد شد و تعویق دیگری در نظر گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که فقط کمتر از یک چهارم ژاپنی‌ها با برگزاری المپیک در زمانی که هنوز واکسن ضد کرونا پیدا نشده، موافق هستند.

در یک نظرسنجی که به وسیله خبرگزاری رسمی ژاپن، کیودو انجام شده، فقط ۲۳ درصد مردم در ژاپن از برگزاری بازیهای المپیک در سال آینده در صورت وجود شیوع کرونا حمایت می‌کنند.

آمار جدید سازمان بهداشت جهانی تردیدها درباره اینکه اصلا این مسابقات سال آینده هم برگزار خواهد شد یا نه را بیشتر کرده است.

در حال حاضر ۱۵ میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده اند و این آمار تقریبا هر ۴ یا ۵ روز یک بار، افزایش حدود یک میلیون نفری دارد.

پروفسور کنتارو ایواکا، از بیمارستان دانشگاهی کوبه در غرب ژاپن  گفت که تنها امید برای برگزاری المپیک در ژاپن کشف زودتر واکسن علیه کروناست.

فقط چند بار اتفاق افتاده که برگزاری مسابقات تاریخی المپیک به طور کامل لغو شود که به دلیل جنگ‌های جهانی اول و دوم بوده است. یکی از این موارد در سال ۱۹۴۰ به دلیل جنگ جهانی دوم و آن بار هم باز در توکیو بوده است.
دیشب، پنجشنبه ۲۳ ژوئیه، در داخل استادیوم المپیک توکیو مراسمی برای تغییر ساعت شمارش معکوس شروع المپیک برگزار شد.

در این مراسم که در سالن تقریبا خالی المپیک توکیو برگزار شد، ایکی ریکاکو، قهرمان شنای ژاپن که به بیماری سرطان خون (لوکیمیا) مبتلاست، فانوسی را که در آن شعله مشعل المپیک روشن بود، حمل می‌کرد.

او در فضای تاریک استادیوم المپیک در سخنانی خطاب به "همه ورزشکاران و همه کسانی که از ورزشکاران الهام می گیرند" گفت: "ایمان دارم که تا یک سال دیگر شعله امید" اینجا را روشن خواهد کرد. "

کد خبر 533861 برچسب‌ها المپيك 2020 - توكيو المپیک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: المپيك 2020 توكيو المپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات فوتسال جام جهانی سه شهر بخارا، تاشکند و اندیجان میزبانان رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۴ خواهند بود.

لازم به ذکر است که جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ دهمین دوره جام جهانی فوتسال است که به میزبانی ازبکستان برگزار خواهد شد. برای چهارمین بار است که این مسابقات در قاره آسیا و برای اولین بار است که در آسیای مرکزی برگزار می‌شود. همچنین تیم ملی پرتغال با قهرمانی در دوره قبلی مسابقات مدافع عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها است.

کد خبر 6086279

دیگر خبرها

  • وضعیت اضطراری؛ شرایط خیلی امیدوار کننده نیست / سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک
  • سر بی کلاه دو و میدانی در المپیک؛وضعیت اضطراری
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک
  • امروز ایران- قرقیزستان در یک چهارم نهایی آسیا/پیش به سوی جام جهانی فوتسال
  • بلاتکلیفی قهرمان پارالمپیک برای دریافت پاداش توکیو!
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • سه شهر میزبان جام جهانی 2024 فوتسال
  • شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۲۴ فوتسال معرفی شدند
  • دیوید تیلور، عددی نبود!/ پیش‌بینی پارسال محقق شد
  • دیوید تیلور عددی نبود!