Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، فرهاد ابول نژادیان روز جمعه افزود:به گفته مسئولان اداره آبفا خوزستان کدورت بالای آب در برخی نقاط به این دلیل است که ۸۰ درصد منابع تامین آب این استان از منابع سطحی (رودخانه‌ها) برداشت می‌شود، در حالیکه در بیشتر نقاط کشور برداشت آب شرب بیشتر از منابع زیر زمینی انجام می‌شود و طبعا استفاده از منابع زیرزمینی کدورت کمتری به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پارسال هیچگونه طغیان بیماری التور در استان گزارش نشده، ادامه داد: با توجه به جایگاه اهمیت آب سالم در حفظ سلامتی جامعه، وضعیت آب شرب شهروندان به طور شبانه روزی در تمامی شهرستان‌ها توسط بازرسان بهداشت محیط از نظر میکروبی، شیمیایی و کلر باقیمانده کنترل شده و در آزمایشگاه‌های تخصصی در سطح شهرستان‌ها و استان آنالیز می‌شود که با تلاش کارشناسان و نظارت‌های صورت گرفته است.

ابول نژادیان اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت شاخص میکروبی آب اهواز دارای مطلوبیت ۹۵.۷۵ درصدی است که نسبت به سال ۹۸ وضعیت بهتری دارد، همچنین درصد شاخص میکروبی آب شبکه توزیع شهری در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه جندی شاپور اهواز درفصل بهار سال جاری، دارای مطلوبیت ۹۳.۲ درصد بوده است.

وی گفت: کیفیت آب شرب اهواز هم اکنون در وضعیت مناسبی است و در عین حال این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که سلامت مردم خط قرمز ماست و هیچگونه محافظه کاری و ملاحظه کاری در این زمینه نداریم و مسائلی که سلامتی مردم را تهدید کند، پیگیری خواهیم کرد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: در ماه‌های اخیر با توجه به شیوع کرونا، این بازرسی‌ها و کنترل‌ها تشدید شده‌اند و در صورت صفر بودن کلر باقیمانده یا عدم مطلوبیت میکروبی، موارد بلافاصله به صورت تلفنی با کارشناسان شرکت آب و فاضلاب مطرح شده و مشکل در منطقه رفع می‌شود با این وجود اگر رفع این معضلات زمان بر شوند، موضوع از طریق شورای سلامت استان و یا ارجاع پرونده قضایی شرکت‌های آب و فاضلاب به دادگاه، آنها را موظف به پاسخگویی و رفع مشکلات می‌کنیم.

وی افزود: همچنین در پاره‌ای از نقاط در سطح شهر اهواز و استان به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز، فرسودگی شبکه توزیع آب، خصوصیات توپوگرافی منطقه یا افت فشار، کیفیت آب دستخوش تغییر شده و موجب شکایت هموطنان یا افت مطلوبیت میکروبی می‌شوند که بلافاصله موضوع توسط مراجع بهداشتی مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

ابول نژادیان با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها با معضل انشعاب غیر مجاز آب مواجه ایم گفت: متاسفانه عده‌ای از شهروندان، بدون اطلاع از تبعات انشعاب غیرمجاز آب، اقدام به لوله کشی با فاصله‌های طولانی از مسیر غیر کارشناسی شده و بعضا از درون جوی‌های روباز میکنند، که این موضوع بارها از طریق آموزش عمومی، جلب مشارکت مردمی و حتی از طریق مراجع قضایی پیگیری شده و همچنان در این زمینه نیازمند مداخله جدی مردم و ارگان‌های متولی هستیم.

وی اضافه کرد: وضعیت کلرسنجی آب شبکه توزیع شهری در شهرستان‌های خوزستان در سال ۹۸ به طور میانگین ۸۲.۶ درصد بوده است که در مقایسه با میانگین کشوری از وضعیت بهتری برخوردار است، همچنین درصد مطلوبیت کلرسنجی آب شبکه توزیع روستایی در شهرستان‌های خوزستان در سال ۹۸،  ۶۸.۲ درصد بوده است که قریب به سه درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

بر اساس این گزارش، ایزدی یکی از اعضای شورای شهر اهواز اخیرا در یکی از رسانه‌های محلی خوزستان با اشاره به گزارش مواردی از ابتلای شهروندان به هپاتیت A به دلیل تلاقی آب و فاضلاب، از وضعیت نامناسب آب شرب اهواز انتقاد کرده است.

در پی این مصاحبه سیدمحمد علوی رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: بیماری هپاتیت A در خوزستان اپیدمی نشده اما موارد متعددی از ابتلا به این بیماری به ویژه بعد از سیل و آبگرفتگی و بالا زدن فاضلاب در شهرستان کارون، از طریق پزشکان عمومی، خصوصی و مراکز بهداشتی و درمانی گزارش شده است، همچنین مواردی از ابتلا بیماری‌هایی از جمله سالمونالا، بیماری‌های اسهالی مانند شیگلوزو آمیبیازیس نیز اعلام شده که در شورای سلامت خوزستان مطرح شده است.

به گفته وی، مراکز بهداشت غرب و شرق اهواز بارها اعتراض و شکایت خود را از شرکت آب و فاضلاب و به خصوص آبفای روستایی به دلیل آلوده شدن آب با فاضلاب به دادستانی اعلام کردند و این موضوع به دلیل تاثیر آن بر سلامت مردم از مطالبات قدیمی بهداشت است.

از سوی دیگر حقیقی‌پور مدیرعامل شرکت آب‌وفاضلاب خوزستان، ادعای شبکه بهداشت استان مبنی بر تلاقی فاضلاب با شبکه توزیع آب را تکذیب کرده و گفته دلیل پایین تر بودن میانگین مطلوبیت میکروبی اهواز نسبت به میانگین کشوری وجود تعداد بالای انشعاب غیرمجاز به ویژه در مناطق حاشیه شهر است.

برچسب‌ها اهواز وزارت نیرو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هپاتیت شركت آب و فاضلاب خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهواز وزارت نیرو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هپاتیت شركت آب و فاضلاب خوزستان اهواز وزارت نیرو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی هپاتیت شركت آب و فاضلاب خوزستان میانگین کشوری آب و فاضلاب شبکه توزیع شهرستان ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۲۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور شاخص کیفی هوا در ساعت ۱۷، یکشنبه سوم اردیبهشت در شهرهای خرمشهر ۵۰۰، آبادان ۴۷۹ و کارون ۴۰۱ AQI که گویای وضع قهوه‌ای و بسیار خطرناک است.

این شاخص در حمیدیه ۲۲۶ AQI که بیانگر وضعیت بنفش و خطرناک است. 

شوشتر نیز با شاخص آلودگی ۱۸۳ در وضعیت قرمز نیز قرار دارد.وضعیت هوا در اهواز، بندرماهشهر، هندیجان و شادگان در وضعیت نارنجی و ناسالم قرار دارد.

براساس طبقه‌بندی پنجگانه صورت گرفته در شاخص کیفیت هوا (AQI) از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

 

دیگر خبرها

  • هوای ۴ شهر اصفهان قابل قبول است
  • خشکسالی در کمین این استان‌ها
  • هوای آبادان و خرمشهر و یک شهر دیگر خوزستان در وضع بسیار خطرناک
  • کاهش میانگین تورم سالانه به کمتر از ۴۰ درصد/ نرخ تورم برای دهک بدون یارانه نقدی چند درصد است؟
  • هوای اهواز بر مدار آلودگی / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • هوای خرمشهر در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت «قرمز» هوا در اهواز
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / ثبت پاک‌ترین آسمان در قزوین
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان