Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:45:08 GMT

«دو منظومه نویافته» اثر پژوهشگر بوشهری منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۳۰۴۸

«دو منظومه نویافته» اثر پژوهشگر بوشهری منتشر شد

ایسنا/بوشهر پنجمین اثر دکتر بشیر علوی پژوهشگر و منتقد ادبی، با نام "دو منظومه نویافته" (سال های سیاه و شکوفه های حمیدی شیرازی) به چاپ رسید.

این نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی بوشهری درباره انتشار این کتاب اظهار کرد: این اثر شامل دو منظومه نایاب و از دست رفته دکتر مهدی حمیدی شیرازی است که با یافتن نسخه اهدایی رهی معیری و محمد گلبن توسط انتشارات آرون به چاپ رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر بشیر علوی گفت: هر دو اثر به صورت نسخه مایکروفیلم موجود بوده که تصحیح و بررسی شده و منظومه «سال های سیاه » سال 1325 و منظومه «شکوفه ها» سال 1317 به چاپ رسیدند و در همان اوان کار نایاب شدند.

وی در ادامه عنوان کرد: از آنجا که در این دو اثر به ویژه «سال های سیاه» به شدت به دستگاه پهلوی و به ویژه پهلوی اول تاخته شده و اشعاری تند و گزنده در سرزنش و شماتت آن دوران و آن اشخاص سروده شده  است، احتمال زیاد می رود که خیلی زود توسط عمال پهلوی جمع آوری و نابود شده باشد.

علوی خاطرنشان کرد: این دو اثر به اثبات می رسانند که حمیدی شیرازی صرفاً دغدغه عاطفه غنایی و فردی نداشته و نسبت به وضعیت دوره و روزگار سیاسی و اجتماعی خود بی تفاوت نبوده و شعرهایی غرّآ و آتشین در رد ظالم و دوره ظلم سروده است.

این پژوهشگر و منتقد ادبی تصریح کرد: کشور خدایان، انعکاس افکار ایرانیان، جزیره نشین، از مجسمه شاه به چه فکر افتادم، وطن!، ایده آل رضاشاه، نبردگاه شهریور، غوغای آذربایجان و ده ها عنوان شعر دیگر در این مجموعه نشانی از پر ملات بودن عاطفه اجتماعی و فکر و مؤلفه های ذهنی حمیدی شیرازی به شمار می رود.

بشیر علوی خاطرنشان کرد: در این اثر به مصاحبه با همسر و فرزند حمیدی شیرازی نیز پرداخته شده و بسیاری از نگارش بزرگان آن دوره از آثار حمیدی نیز ضمیمه شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمیدی شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه‌شنبه در نشست با مسؤولان انرژی اتمی با تقدیر از پیشرفت‌های صورت گرفته در عرصه انرژی هسته‌ای طی سال‌های اخیر اظهار کرد: در آینده جهان انرژی هسته‌ای یکی از امور بنیادین و راهبردی است و اگر از الان به خودکفایی، تولید و مرجعیت دست پیدا نکنیم دچار مشکل خواهیم شد.

وی بیان داشت: رویکرد خودکفایی، تولید و رسیدن به مرجعیت که در حال حاضر با نگاه مقام معظم رهبری ایجاد شده بسیار ارزشمند است و به خوبی در سازمان انرژی اتمی مدیریت می‌شود.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین خواستار ایجاد راکتور تحقیقاتی در بوشهر شد و گفت: تحقق این امر می‌تواند آثار و برکات فراوانی برای استان و کل کشور در پی داشته باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر همچنین ایجاد راکتورهای کوچک و شتاب دهنده الکترون در استان را مورد تاکید قرار داد.

امام جمعه بوشهر ضمن تشکر برای تولید آب از نیروگاه اتمی بوشهر گفت: اگر ۲ راکتور در حال احداث نیز پیوست تولید آب داشته باشد بسیار می‌تواند به شرایط آب استان کمک کند. بوشهر استان کم بارش است و عدم بارش تمام زندگی مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد و مساله آب شرب در تابستان همواره یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان است.

کد خبر 6086366

دیگر خبرها

  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • زهره حمیدی وضعیت بیماری‌اش را تشریح کرد؛ بعد از بیماری یک انسان جدیدتر شدم
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • حضور تولید کنندگان بوشهری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است
  • راکتورهای هسته‌ای بوشهر با پیوست تولید آب احداث شود
  • شهرداری‌های کردستان مدیریت دفن بهداشتی زباله را ندارند
  • راه‌حل‌های یک پژوهشگر علوم اجتماعی برای افزایش جمعیت
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • اعزام ۸۵ زائر بوشهری به حج عمره