Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه خبری سی‌ان‌ان جمعه‌شب گزارش داد وقتی «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا جمعه گذشته دستوری صادر کرد که به صورت ضمنی نصب پرچم کنفدراسیون را در ارتش ایالات متحده به طول کلی ممنوع می‌کرد، دونالد ترامپ رییس جمهوری از دست او عصبانی شده است.

رییس جمهوری آمریکا در هفته‌های گذشته از محکوم کردن پرچم کنفدراسیون خودداری کرده و در عوض تاکید کرده است کسانی که این پرچم را مایه افتخار می‌دانند، باید امکان استفاده از آن را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو منبع آگاه به سی‌ان‌ان گفتند به رغم اینکه روابط ترامپ و اسپر در ماه‌های گذشته به طور چشمگیری افت کرده و با وجود عصبانیت ترامپ از دستور اخیر او، سمت وزیر دفاع آمریکا هنوز در خطر نیست.

وزارت دفاع آمریکا جمعه گذشته با صدور دستورالعمل جدیدی نصب پرچم دوره کنفدراسیون در پایگاه‌های نظامی را ممنوع کرد. پنتاگون در این دستورالعمل فهرست پرچم‌های مجاز را منتشر کرد که در آن اشاره‌ای به پرچم دوره کنفدراسیون نشده بود.
اسپر همان روز با انتشار یادداشتی در تشریح سیاست جدید پنتاگون، نوشت: ما باید همیشه بر آن چیزی که ما را متحد می‌کند، بر سوگند به قانون اساسی و مسؤولیت مشترکمان برای دفاع از کشور متمرکز باشیم.
وی افزود: پرچم‌هایی که به اهتزاز در می‌آوریم باید همسو با نظم باشد و باید با احترام با همه مردم رفتار کرده و از نمادهای تفرقه‌آمیز پرهیز کنیم.
علاوه بر پرچم آمریکا، پرچم‌های ایالتی، نیروهای مسلح و کشورهای متحد از جمله نمادهایی هستند که طبق سیاست جدید نشانه وحدت به شمار می‌آیند.

پس از قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس سفیدپوست این کشور، نمادها، یادبودها، نام فرماندهان نظامی و پرچم کنفدراسیون که مجموعه‌ای از ایالت‌های جدایی‌خواه جنوبی آمریکا بودند، به موضوعی چالش‌برانگیز تبدیل شد. 

در بحبوحه اعتراض‌ها علیه قتل فلوید، نیروی تفنگداران دریایی آمریکا نصب پرچم کنفدراسیون را ممنوع کرد. نیروی دریایی نیز بلافاصله تصمیم مشابهی اتخاذ کرد. نیروهای آمریکایی در کره و ژاپن نیز اعلام کردند که اهتزاز پرچم کنفدراسیون را ممنوع کرده‌اند.
پرچم کنفدراسیون همواره یادآور بخش تاریکی از تاریخ آمریکاست. برده‌داری و جنگ داخلی در قرن نوزدهم و شکل گیری جریان‌های طرفدار برتری نژاد سفید در اوایل قرن بیستم، این پرچم را به نمادی از باور به برتری نژادی سفیدپوستان تبدیل کرده است که همچنان در جمع گروه‌های نژادپرست آمریکایی استفاده می‌شود.

برچسب‌ها دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا مارک اسپر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا مارک اسپر دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا مارک اسپر پرچم کنفدراسیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۳۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصبانیت آمریکا از دست ماکرون

بنا به گزارش بلومبرگ، دولت آمریکا از موضع رییس جمهور فرانسه در خصوص اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین عصبانی است.

به گزارش مشرق، بنا به گزارش های رسانه ای، دولت آمریکا از موضع رییس جمهور فرانسه درباره ورود ناتو به جنگ اوکراین ناراضی هستند.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، منابعی در دولت آمریکا از «امانوئل ماکرون» رییس جمهور فرانسه، برای موضع گیری درباره اعزام نیروهای نظامی ناتو به اوکراین، عصبانی هستند.

یک مقام ارشد آمریکا به بلومبرگ گفته است که برخی مقامات در واشنگتن بر این باورند که رییس جمهور فرانسه ممکن است با این موضع گیری باعث درگیری با مسکو شود.

پیش از این، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعزام نیروهای غربی به اوکراین را رد نکرده بود. ماکرون بعداً با اظهار نظر در این مورد گفته بود که به طور کاملاً آگاهانه در مورد امکان اعزام نیروهای غربی به اوکراین صحبت کرده و سخنان خود را سنجیده و با دقت اعلام کرده است.

پیشتر «سرگئی ناریشکین»، مدیر سرویس اطلاعات خارجی روسیه اعلام کرد که مسکو اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرانسه در حال آماده سازی اعزام یک واحد نظامی به اوکراین است.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس
  • عصبانیت آمریکا از دست ماکرون
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • دفاع اروپایی مقابل تکروی آمریکایی / خطر بازگشت ترامپ؛ قاره سبز چه گزینه هایی دارد؟
  • وزیر دفاع آمریکا : وضعیت غزه فاجعه انسانی است
  • پنتاگون: تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • تعداد قربانیان غیرنظامی در غزه بسیار بالاست
  • آستین: محافظت از غیرنظامیان در غزه یک موضوع اخلاقی است!
  • بغداد: آمریکا به روش و زمان خروج از عراق فکر می‌کند
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است