Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، علی شیرکانی با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان ما بالغ بر یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که نزدیک به یک میلیون و۳۰۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند اظهار کرد: علت این اختلاف این است که بیمه شدگان ما حق بیمه خود را سالانه می‌پردازند و بین بیمه شده فعال و تحت پوشش ما یک گپ آماری وجود دارد که معمولا طی سال جبران می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: امسال با وجود کرونا، شرایط استثنایی بود؛ دسترسی مردم به کارگزاری‌های ما کمتر بود و حضور ما نیز در روستا‌ها به دلیل بیماری کرونا کمتر شده بود، اما برای آنکه این ضعف را جبران کنیم ارتباط خود را با رسانه‌ها و به ویژه شبکه‌های استانی و شبکه‌های اجتماعی تقویت کردیم. به همین علت سه ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در تعداد بیمه شدگان فعال، رشد داشتیم که با توجه به شرایط اقتصادی و بیماری نشان دهنده برنامه ریزی خوب صندوق در این زمینه بوده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه برای سال جاری یک برنامه مدون به تمام استان‌ها ابلاغ کردیم گفت: برنامه ریزی‌های لازم برای افزایش آمار تحت پوشش انجام شده است. یک سیستم خاص نظارت به علاوه تشویق درنظر گرفتیم و برنامه‌های ویژه‌ای برای جذب بیمه شدگان فعال تدارک دیدیم.

برنامه ریزی برای بیمه پشت نوبتی‌های کمیته امداد و بهزیستی

شیرکانی ادامه داد: اگر بودجه تامین شود، یک برنامه مشترک هم با دولت مدنظر داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به بیمه افراد پشت نوبتی نهاد‌های حمایتی اشاره کرد. افرادی را داریم که در صف انتظار ورود به کمیته امداد یا بهزیستی هستند. شخصی که تحت پوشش کمیته امداد می‌رود مزایایی دریافت می‌کند، اما تعدادی پشت خطی کمیته امداد مانده اند و مزایایی ندارند. برنامه ریزی کردیم که حداقل بتوانیم این افراد را بیمه کنیم. بهزیستی را هم همینطور است.

وی افزود: یا افرادی را داریم که ساکن روستا هستند، شغل‌هایی مانند بافندگی دارند، اما مشمول بیمه تامین اجتماعی نیستند و رابطه مزدبگیری ندارند. با تشکل‌های مربوطه رایزنی کردیم تا بتوانیم این افراد را هم تحت پوشش ببریم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه یک کار دیگری هم که شروع کرده ایم و امیدواریم به نتیجه برسد تعریف بیمه‌های گروهی است اظهار کرد: به عنوان مثال با انجمن زنبورداران، یا شرکت‌های بزرگی که گوجه کاران یا زعفران کاران و ... را پوشش می‌دهند و زنجیره خود را از تولید تا بازار تکمیل کرده اند، رایزنی‌هایی داشته ایم که این افراد را به طور گروهی وارد صندوق کنیم که اگر محقق شود اتفاق خوبی است و میزانِ تحت پوشش صندوق را افزایش می‌دهد.

جزئیات افزایش مستمری‌ها در سال جاری

وی درباره افزایش مستمری‌ها گفت: روال معمول این است که همه ساله ابتدا دولت باید افزایش‌ها را اعلام کند و سپس مطابق آن پیشنهاد خود را به هیئت امنا ارائه کنیم. پیشنهاد افزایش مستمری به هیئت مدیره رفته و اگر در هیئت مدیره تصویب شود و هیئت امناء هم تصویب کند تا پایان مرداد افزایش مستمری‌ها را اعمال و مابه التفاوت ناشی از افزایش حقوق را پرداخت می‌کنیم.

شیرکانی افزود: کف پیشنهادی ما برای افزایش حقوق‌ها ۲۶ درصد است؛ حالا اینکه پلکانی اعمال شود و یا به طور ثابت برای همه افزایش یابد، باید درباره آن تصمیم گیری شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر اینکه امسال مردم در معیشت، به مضیقه افتاده اند و در تلاشیم مستمری را به میزان بیشتری نسبت به سال‌های گذشته افزایش دهیم گفت: کف افزایش ۲۶ درصد است که طی دو تا سه هفته دیگر مشخص و نهایی می‌شود و امیدوارم تا آخر مرداد میزان دقیق و مصوب این افزایش را اعلام کنیم.

وی در پاسخ به اینکه حداقل میزان مستمری با اعمال نرخ افزایش، چقدر خواهد شد؟ عنوان کرد: ما مانند تامین اجتماعی کف مطلق و حداقل حقوق بگیر نداریم و مستمری‌ها متفاوت هستند، اما معمولا کف حقوق از یک سوم سطح یکِ درآمدی، پایین‌تر نیست.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه میزان حق بیمه پرداختی افراد بیمه شده بر حسب سطوح هشت گانه درآمدی تعریف شده، مشخص و پرداخت می‌شود گفت: در واقع سطوح درآمدی در حکم حقوق دریافتی افراد است که حق بیمه بر اساس آن تعیین می‌شود. سال گذشته سطح هشت درآمدی، یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که امسال به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است و سطح یک درآمدی سال گذشته ۴۵۰ هزار تومان بوده که امسال به ۵۵۰ هزار تومان رسیده است.

اقدامات حمایتی صندوق در دوران کرونا

شیرکانی در ادامه درباره اقدامات حمایتی انجام شده در دوران کرونا نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: اتفاقات خوبی را از سال گذشته که هنوز کرونا شیوع پیدا نکرده بود شروع کردیم که آی تی بیس کردن فعالیت‌ها از این جمله بود. به نحوی که امروز می‌توان به جرات گفت همکاران من چه در خانه و پشت کامپیوتر بنشینند و چه در اداره پشت میزشان باشند، کار به طور کامل انجام می‌شود؛ به استثنای کار‌های فنی که حتما باید در اداره دنبال شود.

وی افزود: با شیوع کرونا، کارگزاری‌های ما تعطیل شدند، اما همانطور که پیشتر گفتم تعداد بیمه شدگان فعال ما کاهش نیافت.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به اینکه اوایل اطلاع رسانی درباره بیماری مشکل بود گفت: ما کمپین «روستای بدون کرونا» را راه اندازی و سامانه‌ای تعریف و اعلام کردیم که هر کس مشکوک به کرونا است به ما اطلاع دهد. از طریق کارگزاری‌ها مراجعه و برای انجام تست راهنمایی شان می‌کردیم.

وی افزود: اگر فردی به کرونا مبتلا شده بود کمک هزینه پرداخت کردیم و وسایل بهداشتی در اختیارشان قرار دادیم. به ویژه اوایل بروز بیماری که تهیه ماسک و موادضدعفونی کننده مشکل بود. سطح مشارکت بیمه شدگان در این کمپین خوب بود.

شیرکانی با بیان اینکه اکنون کمپینی برای فرزندان بیمه شدگان که باید در خانه بمانند و سرگرمی ندارند نیز راه اندازی کردیم که شامل اقدامات و برنامه‌های فرهنگی مانند مسابقه کتابخوانی و ... است گفت: یک کار دیگری که انجام شد این بود که وقفه بیمه‌ای کسانی که به هردلیلی نتوانستند به کارگزاری‌ها مراجعه و یا به روش‌های اعلام شده دیگر، حق بیمه شان را پرداخت کنند را پذیرفتیم و به این ترتیب توانستند حق بیمه خود را از اسفند بدون احتساب چهار ماه وقفه و با همان نرخ قبلی بپردازند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان کمیته امداد بهزیستی افزایش مهرداد بذرپاش علی کامیار وام حمایتی مستاجران مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر افزایش مستمری کمیته امداد برنامه ریزی کارگزاری ها یک میلیون هزار تومان بیمه شدگان سال گذشته مستمری ها تحت پوشش حق بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۳۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانتنامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، توسعه بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان، توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز فعالیت‌های دانش‌بنیان و تقویت ابزارهای تامین مالی فعالیت‌های دانش‌بنیان از محورهای اصلی قانون جهش تولید دانش‌بنیان است که در خرداد ماه ۱۴۰۱ توسط ریاست جمهوری ابلاغ و فرایند اجرایی‌سازی آن کلید خورد و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به عنوان متولی اصلی حمایت از زیست‌بوم فناوری و نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان نقشی کلیدی در اجرائی‌سازی این قانون بر عهده دارد.

مهدی کرامتی، مدیرکل دبیرخانه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در خصوص اقدامات معاونت توسعه و سیاست گذاری معاونت علمی در سال ۱۴۰۲ در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان، اظهار داشت: با برگزاری سومین جلسه شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان در پنجم دی ماه ۱۴۰۲ با حضور رییس‌جمهور و تصویب آیین‌نامه جدید ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان، شیوه‌نامه تخصیص حمایت‌های مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان و شیوه‌نامه برخورداری قراردادهای تحقیق و توسعه صنعت و دانشگاه از اعتبار مالیاتی، بخش مقررات‌گذاری قانون جهش تولید دانش‌بنیان تکمیل و فرایند اجرای آن تا حد زیادی تسهیل شد.

وی ادامه داد: برگزاری ۱۹ جلسه کارگروه دائمی شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش‌بنیان و تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و قانون جهش تولید دانش‌بنیان، تدوین دستورالعمل‌های مرتبط با صندوق‌های پژوهش و فناوری غیردولتی، تصمیم‌گیری در خصوص پرونده‌های منع رقابت بخش دولتی و شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله تصمیم‌گیری در خصوص خروج مؤسسه صاپا (وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) از بازار مانیتورهای علائم حیاتی طی ۱۸ ماه و محدودسازی سهم مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی (وابسته به وزارت جهاد کشاورزی) در بازار پادزهر مار و عقرب به حداکثر ۳۳ درصد، تصویب چهار طرح سرمایه‌گذاری فناورانه سازمان‌های توسعه‌ای و تصویب هشت طرح سرمایه‌گذاری در زیست‌بوم دانش‌بنیان جهت برخورداری از اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری موضوع بند «ت» ماده (11) قانون جهش تولید دانش‌بنیان از دیگر اقدامات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

کرامتی همچنین از اعطای موافقت اصولی به ۱۴ طرح سرمایه‌گذاری فناورانه جهت برخورداری از اعتبار مالیاتی سرمایه‌گذاری موضوع بند «ت» ماده (11) قانون جهش تولید دانش‌بنیان خبر داد و افزود: تصویب اعطای مجوز تأسیس به پنج صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی و ۱۵ صندوق پژوهش و فناوری غیردولتی سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی از دیگر اقداماتی است که در راستای تقویت نهادهای تأمین مالی زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور انجام شده است.

وی با بیان اینکه در نتیجه این اقدامات با افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانتنامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال 1401 مواجه بوده ایم، تصریح کرد: افزایش ۳۰۰ درصدی پذیرش ضمانتنامه تعهد پرداخت صندوق‌های پژوهش و فناوری در این سال نسبت به سال قبل، فعالیت هفت پارک علم و فناوری در زمینه کارگزاری جهت دانش‌بنیان‌شدن واحدهای فناور مستقر در پارک‌های علم و فناوری، ابلاغ ۳۵ قرارداد تولید بار اول به ارزش ۱۶۰ میلیون دلار و صرفه‌جویی ارزی هزار و ۳۰۰ میلیون دلاری، اجرایی‌سازی برنامه برش استانی اقتصاد دانش‌بنیان با عقد موافقتنامه معاونت علمی با استان‌های یزد، کرمان، آذربایجان شرقی، مرکزی و زنجان جهت توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان در این استان‌ها و تأمین منابع مالی لازم برای افزایش سرمایه صندوق نوآوری و شکوفایی از دیگر ثمرات و نتایج اقدامات این بخش در راستای اجرای قانون جهش تولید دانش‌بنیان بوده است.

کد خبر 6062049 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰ هزار همدانی در صندوق بیمه کشاوران، روستائیان و عشایر
  • عضویت  ۱۰ هزار روستایی،کشاورز و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی
  • افزایش سن بازنشستگی در سال ۱۴۰۳ تعیین تکلیف می‌شود؟
  • تاریخ اعمال افزایش حقوق بازنشستگان مشخص شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانت‌نامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • فرمول تعیین دستمزد ۱۴۰۳ اعلام شد/ میزان دقیق افزایش حقوق کارگران چقدر است؟
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی ۱۴۰۳ در دولت/ افزایش ۳۵ درصدی؛ ۱۱ درصد کمتر از مصوبه شورای عالی بیمه!
  • افزایش ۱۰۰ درصدی صدور ضمانتنامه توسط صندوق‌های پژوهش و فناوری
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی بر خلاف پیشنهاد شورای عالی بیمه
  • تصویب تعرفه‌های پزشکی با کاهش ۱۱ درصدی پیشنهاد شورای عالی بیمه