Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- از اوایل اسفندماه که مرز اینچه برون در پی شیوع کرونا بسته شد تا کنون به رغم رایزنی‌هایی که در سطوح مختلف دیپلماسی بین دو کشور ایران و ترکمنستان انجام شده اما همچنان گذرگاه مرزی اینچه برون بسته است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، در پی شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف، بستن مرزها یکی از راهکارهای کشورها برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریبا از روزهای نخست اسفندماه پارسال که این بیماری در کشورمان و برخی کشورهای منطقه همه‌گیر شد، گذرگاه‌های مرزی نیز به تبع آن بسته شد اما بعد از چندماه یکی یکی این مرزها باز شد و حالا مراودات تجاری بین کشورها از این مرزها برقرار است.

اما ترکمنستان به رغم همه رایزنی‌هایی که در سطح روسای جمهور دو کشور و وزارت امورخارجه انجام شده، هنوز حاضر نشده که مرز زمینی اینچه برون را بازگشایی کند. هرچند مرز ریلی اینچه برون از سوم تیرماه آن هم تحت تدابیر بهداشتی سخت‌گیرانه‌ای فعال شد.

عبدالرضا چراغعلی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان به خبرنگار تسنیم گفته بود قرار شده ابتدای ماه میلادی مرز زمینی اینچه برون بازگشایی شود. چراغعلی این گفت‌وگو را دوم تیرماه با خبرنگار تسنیم انجام داده بود.

سایه کرونا بر صادرات استان گلستان؛ کالاهای ایرانی از مرز ریلی اینچه برون به ترکمنستان صادر شددومین محموله کالاهای ایرانی به ترکمنستان از مرز ریلی اینچه برون صادر شدبازگشایی دروازه تجارت با آسیای میانه؛ تبادلات تجاری از مرز اینچه برون 21 خرداد آغاز می‌شود

برخی‌ها البته معتقد بودند نمایندگی وزارت امورخارجه در استان گلستان که چند سالی است شکل گرفته در این ماجرا باید بیش از این عمل می‌کرد که ذوالفقار امیرشاهی در این باره به خبرنگار تسنیم گفته است در روزهای نخست اسفندماه سال گذشته کشور ترکمنستان به خاطر شیوع ویروس کرونا گذرگاه مرزی با جمهوری اسلامی ایران را بست. از آن زمان پیگیری‌های مکرری از طرف رئیس جمهور و وزارت خارجه ایران انجام شد و حتی رسای جمهور و وزرای خارجه دو طرف هم  مذاکرات تلفنی انجام دادند.

وی گفت: نمایندگی وزارت خارجه در استان گلستان نیز پیگیری‌های لازم را به عمل آورد و نشست ویدئو کنفرانسی با حضور معاونت امور اقتصادی استانداری و طرف کشور ترکمنستانی انجام داد و از همین پیگیری‌ها، نامه‌ها و تلفن‌ها جواب بسیار خوبی دریافت کردیم.

امیرشاهی بازگشایی مرز ریلی اینچه برون از دستاوردهای همین نشست‌ها و پیگیری‌ها دانسته و گفته تقریبا در یک ماه گذشته مرز اینچه برون در بخش ریلی بازگشایی شده  که تونل ضد عفونی نصب شده اشت و خوشتبختانه صادرات روزبه روز افزایش پیدا می‌کند.

وی بیان داشت: کشور ترکمنستان در رایزنی‌ها اعلام کرده بود به زودی گذرگاه جاده‌ای با ایران نیز بازگشایی می‌شود اما با تشدید ویروس کرونا اعلام کردند فعلا در حال ارزیابی هستند. تمام تلاش و پیگیری ما این است در اولین فرصت در بخش جاده‌ای  وهم گذرگاهی بخش ریلی  کاملا باز شود و صادرات و واردات روال عادی پیدا کند.

امیرشاهی خاطرنشان کرد: کشور ترکمنستان علاقه‌مند است با جمهوری اسلامی ایران مراودات تجاری خود را گسترش دهد.

هرچند تکلیف بازگشایی مرز زمینی اینچه برون مشخص نیست اما در یکماه اخیر مراودات ریلی از این گذرگاه مرزی بین دو کشور از سر گرفته شده است.

سیدابراهیم حسینی، مدیرکل گمرکات استان هم در این باره گفت: از زمان بازگشایی مرز اینچه برون تا کنون 393 واگن حامل کالاهای ایرانی به ترکمنستان، قزاقستان و ازبکستان صادر شده است.

به گفته وی سیمان، کاشی، رنگ، پروفیل، سیم مفتول، گچ، پودر رختشویی و ورق آهنی عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان بود. همچنین در این مدت 311 واگن نیز وارد کشورمان شد که 305 واگن خالی و برای بارگیری کالاهای ایرانی بود. جو دامی، پارچه متقال، پارچه لی و روغن پایه کالای وارد شده از این کشور هستند.

مدیرکل گمرکات استان بیان داشت: از زمان بازگشایی مرز ریلی اینچه برون بیش از 30 میلیون دلار کالا از گلستان صادر و 6 میلیون دلار نیز کالا وارد کشورمان شده است.

وی درباره بازگشایی مرز زمینی اینچه برون گفت: به رغم همه رایزنی‌هایی که انجام شده است هنوز مرز زمینی بسته است و مشخص نیست این بازگشایی چه زمانی اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/582/ش

R41471/P/S6,70/CT7 بیشتر بخوانید... سرگردانی صادرکنندگان در مرز اینچه‌برون؛ خبری از بازگشایی مرز نیست گلستان| بازگشت دوباره محدودیت‌ها به گنبدکاووس در پی اوج‌گیری کرونا؛ بازارچه مرزی اینچه‌برون تعطیل شد گلستان| رایزنی‌ برای بازگشایی مرز اینچه‌برون به نتیجه نرسید قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... سرگردانی صادرکنندگان در مرز اینچه‌برون؛ خبری از بازگشایی مرز نیست گلستان| بازگشت دوباره محدودیت‌ها به گنبدکاووس در پی اوج‌گیری کرونا؛ بازارچه مرزی اینچه‌برون تعطیل شد گلستان| رایزنی‌ برای بازگشایی مرز اینچه‌برون به نتیجه نرسید پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ لیگ برتر فوتبال| پوکر قهرمانی پرسپولیس روی سکوی نفتی/ طلسم و رکوردها با هم شکستند + جدول ۲ معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ ۳ معاون وزیر بهداشت: هیچ داروی گیاهی و سنتی مؤثر برای درمان کرونا نداریم‌ / پاییز ‌سخت‌‌تری در راه است ۴ گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ماجرای زمین‌خواری ۳۰ ساله در گلستان / ‌نجات جنگل ۴۰ میلیون ساله ناهارخوران با دستور "رئیسی" ۵ گل‌محمدی: هر چقدر از بازیکنانم تعریف کنم کم است، آنها از جان مایه گذاشتند/ در شهر اولین‌ها رکوردشکنی کردیم ۶ تارتار: در جنگی نابرابر به پرسپولیس باختیم/ شرمنده هواداران شدیم ۷ حریرچی: امیدواریم واکسن آنفلو‌انزای تولید داخل ‌تا پاییز ‌آماده‌ عرضه شود / ‌مردم مراقب داروهای تقلبی کرونا باشند ۸ دریادار ‌خانزادی: در ساخت تجهیزات دریایی به طور صددرصد خودکفا شدیم /‌ هیچ‌گاه دست نیاز به سوی دشمن دراز نخواهیم کرد مهمترین اخبار استانها گزارش ویدئویی| روایت تسنیم از ماجرای زمین‌خواری ۳۰ ساله در گلستان / ‌نجات جنگل ۴۰ میلیون ساله ناهارخوران با دستور "رئیسی" معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ ضرب و شتم برخی از دستفروشان یاسوجی توسط ماموران شهرداری / عذرخواهی عضو شورای شهر دریادار ‌خانزادی: در ساخت تجهیزات دریایی به طور صددرصد خودکفا شدیم /‌ هیچ‌گاه دست نیاز به سوی دشمن دراز نخواهیم کرد مهمترین اخبار تسنیم سخنگوی وزارت خارجه: هیچ حرکتی علیه ملت ایران بی‌پاسخ نخواهد ماند عراق | اصابت چهار راکت به اردوگاه محل استقرار تروریست‌های آمریکایی در جنوب بغداد حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه معاون وزیر بهداشت: مشهد در وضعیت بحران ابتلا به کرونا قرار دارد / مردم ‌به هیچ عنوان به این شهر سفر نکنند‌ حزب‌الله خواستار اقدام فوری جامعه بین‌الملل علیه تجاوزگری آمریکا شد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مرز زمینی اینچه برون مرز ریلی اینچه برون معاون وزیر بهداشت کشور ترکمنستان کالاهای ایرانی مرز اینچه برون بازگشایی مرز پیگیری ها رایزنی ها انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ قرار است سهام باشگاه استقلال همانند باشگاه استقلال به گروه‌های جدید واگذار شود و علی الظاهر قرار است استقلال در اختیار شرکت‌های پتروشیمی قرار گیرد. این واگذاری ممکن است تغییر مدیریت را هم در باشگاه به همراه داشته باشد، اما نمی‌تواند منجر به تغییر در کادرفنی آبی‌ها شود. به این خاطر که باشگاه قبلا با جواد نکونام قرارداد سه ساله امضا کرده است.

فرشید سمیعی یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه استقلال در مورد آینده جواد نکونام در این تیم گفت: «نکونام قرارداد ۳ ساله دارند و فعالیت خود را ادامه خواهند داد. با توجه به اینکه مالک جدید باشگاه در این هفته مشخص خواهد شد، باید تیم مدیریتی جدید مشخص شود و حداقل تا آخر فصل تیم مدیریتی جدید مستقر خواهد شد و برنامه‌ریزی‌های جدید بر مبنای اتفاقات آینده پیش خواهد رفت.»

کد خبر 846187 منبع: خبرورزشی برچسب‌ها ویژه ورزشی جواد نکونام باشگاه استقلال

دیگر خبرها

  • تکلیف «گرایی»های فرنگی مشخص شد
  • تکلیف «گرایی»ها مشخص شد/ محمدعلی المپیک را از دست داد
  • تکلیف برادران گرایی برای المپیک مشخص شد
  • ترکیب احتمالی یوونتوس برای بازی با لاتزیو
  • واکاوی طرح برقی کردن خط ریلی گرمسار-اینچه‌برون
  • عملیات زمینی گسترده ترکیه علیه گروه‌های کُرد در عراق؛ زمان حمله مشخص شد
  • واکنش تراکتورسازی به انتقال بزرگ | تکلیف سرمربی پرشورها مشخص شد؟ + عکس
  • استقلال تکلیف نکونام را تعیین کرد
  • باشگاه استقلال تکلیف نکونام را مشخص کرد
  • تکلیف ۲ گروه مشخص می‌شود