Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@13:42:51 GMT

کتاب دو منظومه نویافته در بوشهر منتشر شد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۴۷۰۳

کتاب دو منظومه نویافته در بوشهر منتشر شد

نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی استان بوشهر جمعه‎شب در زمینه انتشار این کتاب اظهار داشت: این اثر شامل دو منظومه نایاب سال‌های سیاه و شکوفه‌ها از دست رفته دکتر مهدی حمیدی شیرازی است که با یافتن نسخه اهدایی رهی معیری و محمد گلبن توسط انتشارات آرون به چاپ رسیده‌است. 

بشیر علوی افزود: هر دو اثر به صورت نسخه مایکروفیلم موجود بود که تصحیح و بررسی شد و منظومه سال‌های سیاه سال ۱۳۲۵و شکوفه‌ها ۱۳۱۷ به چاپ رسید و در همان ابتدای کار نایاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از آنجا که در این دو اثر بویژه سال‌های سیاه بشدت به دستگاه پهلوی و بویژه پهلوی اول تاخته شده و اشعاری تند و گزنده در سرزنش و شماتت آن دوران و آن اشخاص سروده شده‌است، احتمال زیاد می‌رود که خیلی زود توسط عمال پهلوی جمع‌آوری و نابود شده باشد.

علوی عنوان کرد: این دو اثر به اثبات می رسانند که حمیدی شیرازی به طور صرف دغدغه عاطفه غنایی و فردی نداشته و نسبت به وضعیت دوره و روزگار سیاسی و اجتماعی خود بی تفاوت نبوده‌است و شعرهایی غرّا و آتشین در رد ظالم و دوره ظلم سروده‌است.

وی افزود: کشور خدایان، انعکاس افکار ایرانیان، جزیره نشین، از مجسمه شاه به چه فکر افتادم، وطن!، ایده‌آل رضاشاه، نبردگاه شهریور، غوغای آذربایجان و ده‌ها عنوان شعر دیگر در این مجموعه نشانی از پر ملات بودن عاطفه اجتماعی و فکر و مؤلفه‌های ذهنی حمیدی شیرازی به شمار می‌رود.

علوی اظهار داشت: دراین اثر به مصاحبه با همسر و فرزند حمیدی شیرازی نیز پرداخته شده و بسیاری از نگارش بزرگان آن دوره از آثار حمیدی نیز ضمیمه شده‌است.

برچسب‌ها بوشهر رهی معیری شعر کتاب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر رهی معیری شعر کتاب بوشهر رهی معیری شعر کتاب حمیدی شیرازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضریب هوشی رضا پهلوی لو رفت!

طنز ولی واقعی: از رضا پهلوی میپرسند آخرین نوروز و سال تحویلی که در کنار پدر گذرانده چه سالی بوده است؟ و او پاسخ میدهد: اگر اشتباه نکنم تابستان ۵۷! - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، طنز ولی واقعی: از رضا پهلوی میپرسند آخرین نوروز و سال تحویلی که در کنار پدر گذرانده چه سالی بوده است؟ و او پاسخ میدهد: اگر اشتباه نکنم تابستان 57!

هنوز نفهمیده سال تحویل در اول بهار برگزار می‌شود! 

عقل اینها در همین حد است و دیگران را به ضدیت با ایران و رسومات و‌ مناسبات ایرانی متهم می‌کنند!

 

.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سرنگونی رژیم پهلوی معجزه جمهوری اسلامی
  • شاعر بوشهری بی نشان را به مقام معظم رهبری تقدیم کرد
  • رمان «تارِ تاریکی» منتشر شد
  • استقرار خودروهای مجهز به چراغ گردان در همه روستاهای در مسیر راه‌های اصلی
  • زمین و منظومه شمسی کی و چگونه نابود خواهند شد؟
  • ضریب هوشی رضا پهلوی لو رفت!
  • جهان چگونه به پایان می‌رسد؟ تصویری ترسناک از سرنوشت هر سیاره پس از مرگ خورشید
  • منظومه اقتصادی رهبر انقلاب در نامگذاری سال‌ها
  • توزیع ۱۵۰۰ بسته معیشتی خانواده زندانیان استان کرمان + تصاویر
  • تصویب ۲ مصوبه برای مقابله با تخریب سیل در «رضوان کالپوش»