Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،گفت: چنان که پیش بینی شده بود عصر دیروز شاهد وقوع ناپایداری‌های جوی شامل رگبار باران، وزش تندباد، رعدوبرق و گردوخاک، در برخی مناطق به ویژه شرق استان بودیم.

زهرا راستگو افزود: بیشترین سرعت وزش باد با سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت از جم و عسلویه گزارش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: همچنین بیشترین بارش در شهرستان دشتستان به ثبت رسید و به طوری که در رودفاریاب ۶ میلیمتر و تنگ ارم ۲.۷ میلیمتر باران بارید. اگر چه در مناطقی مانند شهرستان عسلویه و دشتی نیز بارش باران وجود داشته است.

بیشتر بخوانید

بارش باران تابستانی در برخی نقاط بوشهر

سرپرست معاونت توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر، وقوع این ناپایداری‌های جوی را در این زمان از سال کم سابقه خواند و علت آن را طولانی شدن فعالیت جریان مونسونی در استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

راستگو بیان کرد: امروز و فردا نیز این شرایط در استان وجود خواهد داشت، اما با شدت کمتر. همچنین وزش باد جنوبی تا اواسط هفته ادامه دارد و اگر چه دما چندان افزایش نخواهد یافت، اما به علت شرجی بالا احساس گرما بیشتر می‌شود.

او گفت: دیروز برازجان با ۴۲ درجه گرم‌ترین شهر استان بود و دمای بقیه شهر‌ها در گرم‌ترین ساعات زیر ۴۰ درجه سلسیوس بوده، که این کاهش دما به علت وزش باد رخ داده است.

قطع برق در عسلویه

وزش تندباد با قطع برق در شهرستان عسلویه همراه بود.

فرماندار عسلویه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: وزش تندباد با سرعت بیش از کیلومتر در ساعت که حوالی ساعت ۱۹ آغاز شد، افتادن چند درخت در خیابان‌ها، آسیب دیدن ترانسفورماتور و قطعی برق را به دنبال داشت.

عبدالنبی یوسفی افزود: با تلاش کارکنان برق در کمترین زمان برق وصل شد و بیشترین مدت خاموشی حدود ۵۰ دقیقه بود.

او ادامه داد: همچنین چند فروند شناور به علت وزش باد، در لنگرگاه رها شدند که البته آسیبی به آن‌ها نرسید.

فرماندار عسلویه عنوان کرد: وزش تندباد در برخی نقاط شهرستان با بارندگی و گردوخاک همراه بود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باران تابستانی وضع هوا آب و هوا پیش بینی وضع هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۴۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟

مدیر کل مدیریت بحران یزد با بیان اینکه ۴۹۰ تیم شامل ۱۵۰۰ نیروی امدادی و خدماتی در این استان در حال آماده‌باش هستند به همشهری آنلاین گفت: خوشبختانه از دوشنبه که بارش‌ها در استان شروع شد، همکاری خوبی بین گروه‌های جهادی و مردمی برای مدیریت سیلاب شکل گرفت.

محمد علی ملک‌زاده با بیان این که برخی محورهای فرعی و اصلی به دلیل روان‌آب مسدود شده است، افزود:‌ ۶۲ واحد مسکونی نیز خسارت دیدند که این خسارت عمده نبود.

او با تاکید بر اینکه همه چیز در استان و مناطق سیل‌زده تحت کنترل است، ادامه داد:‌ این سیلاب هیچ مصدوم یا فوتی نداشته است.

به گفت ملک‌زاده، ۳ جلسه مدیریت بحران در استان یزد با بیش از ۱۰۰ مصوبه برگزار شده و به دلیل فعال بودن سامانه بارشی آماده‌باش کامل در همه شهرستان‌ها همچنان برقرار است.

رئیس اداره هواشناسی یزد نیز با بیان اینکه ایستگاه هواشناسی از سال ۱۳۷۶ در تفت تشکیل شده است، گفت: سه‌شنبه شب ۵۱.۷ میلمتر باران در شهر تفت بارید که از زمان تشکیل ایستگاه هواشناسی تا کنون بی‌سابقه است. احتمال اینکه رکورد بارش در این شهر به بیش از ۲۷ سال برسد نیز وجود دارد.

سیدعباس میرحسینی همچنین بارش در اسلامیه و طزرجان هم به ترتیب ۳۹ و ۳۳.۶ میلیمتر اعلام کرد و افزود:‌ در سخوید ۳۰، سلطانب سانیج ۲۹، ده بالا(توده) ۲۸، خودسفلی ۲۶.۵، ده بالا (آمحسن) ۲۴ و دره شیرسانیج ۲۲ میلی متر باران گزارش شد. بارش سالانه باران در استان یزد ۹۰ میلیمتر است.

کد خبر 847043 برچسب‌ها سيل استان یزد خبر مهم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در یزد
  • تداوم بارش‌های بی‌سابقه در استان یزد
  • بارش بی‌سابقه باران در تفت / جاری شدن سیل در رودخانه‌ها+فیلم
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • آخرین جزئیات سیل در یزد | بارش بی سابقه باران در تفت ‌؛ آخرین شرایط در یزد چگونه است؟
  • کاروان خدمت استان بوشهر به عسلویه رسید
  • سرعت باد در ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • سرعت باد در بعضی از مناطق استان ایلام به ۸۰ کیلومتر بر ساعت رسید
  • بارش باران در تهران تا کی ادامه دارد؟ | بارش ۳۶ میلیمتر باران در این نقطه از شهر در ۲۴ ساعت گذشته