Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@17:07:11 GMT

وجود ۴۷۲ هزار قطعه ملک مسکونی دارای سند در لرستان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۵۳۰۰

وجود ۴۷۲ هزار قطعه ملک مسکونی دارای سند در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان گفت: در استان ۴۷۲ هزار قطعه ملک مسکونی روستایی و شهری داریم که دارای نقشه هستند.

علی‌اکبر باقری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه مردم بیشتر ما را در حوزه سند املاک می‌شناسند، اظهار کرد: ما سالانه با نیمی از مردم استان تعامل داریم.

وی ادامه داد: طی سال گذشته ۳۳۰ هزار سند تنظیم شد که ۸۰ درصد از آن‌ها دوطرفه بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باقری با اشاره به اینکه اداره کل ثبت‌اسناد و املاک لرستان سال گذشته جزء دستگاه برتر استان در بحث درآمد بوده که طی آن ۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته و تحویل خزانه شد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان گفت: تهیه نقشه کاداستر زمین یکی از مشکلات ماست که از دهه ۵۰ استارت خورد.

وی افزود: دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان داریم که طی سال گذشته برای قریب به ۲۰۰ هزار هکتار از آن‌ها سند تصویب شد.

باقری افزود: در سال جاری برای اجرای کاداستر زمین‌ها ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که در این زمینه از شرکت‌های گرید نقشه‌برداری استفاده می‌شود و باید به مفهوم جهادی کار شود چراکه اگر با روال قبل پیش برویم ممکن است کار کاداستر زمین‌ها تا ۶۰ سال دیگر طول بکشد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان افزود: در سندهای دفترچه‌ای قدیمی امکان تجاوز به زمین‌های اطراف وجود داشت اما در اسناد تگ برگی زمین کاملاً جانمایی می‌شود و امکان تجاوز وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سال جاری یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های اراضی ملی را باید نقشه‌برداری کنیم.

باقری با اشاره به تصویب قانون کاداستر در سال ۹۴ و مهلت ۵ ساله به مردم جهت انجام آن، عنوان کرد: انجام این کار از امسال به بعد اجباری بوده و دیگر به سندهای دفترچه‌ای خدمات ارائه نمی‌شود لذا باعث افزایش مراجعات خواهد شد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان افزود: سازمان دستورالعمل‌هایی دارد که طبق آن باید این امر به افراد واجد شرایط که تائید شده‌اند محول شود.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۳۰۰ هزار نقشه‌برداری در سال جاری داشته باشیم.

باقری با اشاره به اینکه در استان ۴۷۲ هزار قطعه ملک مسکونی روستایی و شهری داریم که دارای نقشه هستند و حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ هزار قطعه ملک داریم که نقشه آن را نداریم، افزود: از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار سند تک‌برگ صادر شده و ۳۷۲ هزار سند دیگر هنوز صادر نشده است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان با بیان اینکه در استان به‌غیراز اراضی ملی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی داریم، افزود: تهیه نقشه را برون‌سپاری کردیم که کار تسریع شود چراکه کل پرسنل ما که کار تهیه نقشه و تثبیت را انجام می‌دهند حدود ۶۰ نفر هستند.

باقری عنوان کرد: از رسانه انتظار داریم مردم را برای تعویض سندهای خود تشویق کنند.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان بیان کرد: به دلیل ظهور و بروز ویروس کرونا با اداره پست تفاهم‌نامه‌ای بسته‌ایم که مردم با مراجعه به دفاتر پستی بتوانند مراحل را طی کرده و دیگر به اداره ثبت‌اسناد مراجعه نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان ثبت اسناد و املاك مدیرکل ثبت اسناد و املاک لرستان هزار هکتار زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان

پویا تابعی  با اشاره به ساخت مسکن برای مددجویان تحت پوشش، اظهار کرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون با همکاری بنیاد مستضعفان، بسیج سازندگی، کمیته امداد و فعالیت‌های بنیاد مسکن ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد احداث شده است.
وی گفت: امسال هم در نظر داریم ۲۵۰ واحد مسکونی تا پایان سال برای مددجویان تحت پوشش احداث کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان با اشاره به اینکه ۱۵۳ هزار واحد مسکونی روستایی داریم، بیان کرد: از این تعداد تاکنون ۱۱۵ هزار واحد مسکونی مقاوم سازی شده است.
به گفته وی درصد مقاوم سازی واحد مسکونی در سطح استان ۷۵ درصد است و در این زمینه جزو استان‌های اول در کشور هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و یک‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان 
  • پرداخت بیش از ۹۰ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در لرستان 
  • ۱۱۵۸ قطعه زمین در استان سمنان به متقاضیان واگذار شدند
  • احداث ۱۹ هزار واحد مسکونی در استان سمنان
  • اختصاص قطعه زمین مسکونی به زوج های جوان در سهند
  • مقاوم سازی ۷۵ درصد از واحد‌های مسکونی روستایی لرستان
  • مشکلات اراضی مردم در استان بوشهر برطرف شود
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در تهران
  • ایجاد ۱۲ هزار و ۵۸۵ فرصت شغلی برای مددجویان لرستان
  • حدنگاری اراضی کشاورزی کرمان در اولویت ثبت اسناد و املاک استان