Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/ایلام رئیس اتحادیه صنف خیاطان ایلام گفت: افزایش قیمت پارچه و در نتیجه کاهش تقاضای دوخت از سوی افراد از یک طرف و قاچاق پوشاک از طرف دیگر عرصه را بر خیاطان تنگ کرده است.

«عباس رحیم‌زادگان» در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه 50 درصد افرادی که گواهینامه مهارت خیاطی از فنی و حرفه‌ای دریافت کرده‌اند فاقد مهارت کافی در خیاطی هستند و نیازمند آموزش هستند اما به این حرفه وارد می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فارغ‌التحصیلان دوره‌های خیاطی فنی حرفه‍‌ای بر اساس گواهینامه می‌توانند از صنف خیاطان پروانه کسب بگیرند، اما این قانون اشکال دارد و قانون باید اصلاح شود اتحادیه باید مهارت افراد را سنجیده و تأیید کند که این گونه نیست.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان ایلام  با اشاره به تعدیل نیروهای کارگری خیاطی‌ها، خاطرنشان کرد: واحدهای تولید لباس مردانه و زنانه که تا چند سال قبل دارای چندین کارگر و تولید بالای لباس بودند حال به دلیل عدم افزایش دستمزد خیاطی از سال ۹۷ تاکنون به بهانه افزایش قیمت بنزین و  قیمت روز افزون ملزومات کار مانند نخ، پارچه، وسایل خیاطی، هزینه‌های جانبی، استهلاک وسایل و بیماری کرونا به تعدیل‌سازی کارگران که نان‌آور خانواده هستند پرداخته و خود نیز در آستانه تعطیلی هستند.

رحیم‌زادگان عدم حمایت بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره را از دیگر مشکلات این صنف اعلام کرد و گفت: تولیدکنندگان به دنبال وام‌های کم‌بهره هستند ولی بانک‌ها حاضر به پرداخت وام با بهره ۱۸ درصد هستند و غیر این حاضر به پرداخت تسهیلات نیستند، در چند سال گذشته و حتی اخیرا به خاطر بیماری کرونا تولیدکنندگان ثبت نام های متعددی جهت دریافت تسهیلات انجام داده‌اند اما متاسفانه هنوز موفق به دریافت این تسهیلات از سوی سازمان صمت نشده اند.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان ایلام یکی دیگر از مشکلات خیاطان و تولیدکنندگان لباس افزایش قیمت پارچه و قاچاق بی‌رویه پوشاک دانست و افزود: افزایش قیمت پارچه سبب کاهش تقاضای دوخت از سوی افراد می‌شود و قاچاق پوشاک باعث کاهش رونق تولیدشده است گاها دیده شده لباس‌های قاچاق بی‌کیفیت چون به اسم کالای خارجی هستند فروش بیشتری دارند ولی متاسفانه از تولیدات داخلی هیچ حمایتی نمی‌شود.

وی نرخ بیمه خیاطان را بالا ارزیابی کرد و گفت: بیمه خیاطان هر سال 15 درصد افزایش می‌یابد این در حالی است که درآمد خیاطان کم است بیشتر خیاطان درآمد ماهیانه‌ای زیر 2 میلیون تومان دارند خیاطی‌های زنانه در ایلام زیاد است و مشکلات این قشر بیشتر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه ایلام خیاطی افزایش قیمت پارچه صنف خیاطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه

چابک رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه با اشاره به اینکه محموله بارگیری شده، چوب درخت گز و بدون مجوز حمل می‌باشد، گفت: در راستای سیاست‌های سازمانی و وظایف قانونی با متخلفان عرصه‌های منابع طبیعی قاطعانه برخورد می‌کنیم.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارزوئیه ادامه داد: برداشت و حمل هرگونه گیاه دارویی و چوب درختان جنگلی بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی ممنوع بوده که بر اساس مواد یک تا سه قانون قاچاق اموال موضوع عایدات دولت، قاچاق کالا محسوب شده که علاوه بر ضبط مال، مجرم به پرداخت جزای نقدی و حبس محکوم می‌شود.

چابک افزود: حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است و مردم طبیعت دوست می‌توانند در تماس با شماره ۱۳۹ و ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف اراضی ملی، قاچاق گیاهان دارویی، حفر چاه غیر مجاز در اراضی ملی و ... اطلاع رسانی کنند تا از ورود خسارت‌های جبران ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تسکین زانو درد با روغن کرچک
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می رسد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • کشف و توقیف بیش از ۲ هزار کیلوگرم چوب قاچاق در ارزوئیه
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • کشف محموله پوشاک قاچاق در اندیمشک