Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@02:33:00 GMT

فردا، آغاز ثبت نام آزمون بزرگ وكالت

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۵۷۵۷

به گزارش الف به نقل از روابط عمومى مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه، ثبت نام آزمون وکالت مرکز وکلا سال 99 از یکشنبه 5 مرداد ماه آغاز و به مدت یک هفته، تا یکشنبه 12 مرداد ماه ادامه دارد.

در همین باره، دکتر علی بهادری جهرمی، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاورین خانواده گفت: در سال ۹۹ آزمون وکالت به منظور رفاه حال داوطلبین و فرصت کافی برای انجام مرحله دوم پذیرش کارآموز وکالت که مصاحبه علمی و روان‌شناسی است، زودتر از سال‌های قبل برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهادری جهرمی در خصوص نحوه طراحی سوالات آزمون هم اظهار کرد: همانطور که در سال قبل نیز انجام گردید طراحان از منابع اصلی آزمون‌ طرح سوال می‌نمایند و سعی شده است از سوالاتی که جنبه هوشی و گمراه کننده دارد پرهیز گردد؛ هدف سنجش استعداد علمی داوطلب است و به نظر این نحوه طرح سوال به عدالت نزدیک‌تر است.

وی همچنین افزود: یکی از مزیت‌های نحوه پذیرش داوطلب کارآموز وکالت در مرکز وکلا دو مرحله‌ای بودن آن است. در مرحله دوم که مصاحبه علمی و روانشناسی صورت می‌گیرد مجددا معلومات علمی داوطلب سنجیده شده و اگر داوطلب در مرحله اول به هر دليلى از جمله شرایط محیطی و یا روانی نتوانسته در روز آزمون تمرکز داشته باشد، در مرحله دوم جبران می‌نماید و فردی که یکسال یا چند سال مطالعه نموده و استعداد دارد از پذیرش حذف نمی‌شود.

گفتنى است آزمون وکالت مرکزی وکلای قوه قضائیه در حالی برای دومین سال بصورت یکپارچه و سراسری برگزار خواهد شد که سال گذشته 107 هزار داوطلب در این آزمون شرکت کردند. از این تعداد بیش از ۵ هزار نفر پس از پشت سرگذاشتن آزمون کتبی و مصاحبه شفاهی پذیرفته شدند.

علاقه مندان به شرکت در این آزمون می توانند با مراجعه به پایگاه sanjesh.org  ضمن مطالعه دقیق آگهی آزمون وکالت ۹۹ نسبت به ثبت نام اقدام نمایند؛ نحوه دریافت کارت آزمون نيز متعاقبا اعلام می گردد.

دومین آزمون بزرگ وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه، جمعه 4 مهر ماه 99 برگزار خواهد شد.

منبع: الف

کلیدواژه: آزمون وکالت مرکز وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۵۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون سراسری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، نماینده سازمان سنجش در مازندران گفت: بیش از ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها رقابت می‌کنند

عباس نژاد افزود: نوبت اول آزمون سراسری دانشگاه‌ها در ۱۷ شهرستان و ۱۹ حوزه امتخانی برگزار می‌شود.


وی خاطر نشان کرد: کارت ورود به جلسه شرکت در آزمون سراسری از فردا دوشنبه در سایت سازمان سنجش قابل دریافت است.

 

آزمون گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه، هنر و زبان‌های خارجی عصر همان روز و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح روز جمعه ۷ اردیبهشت ماه در ۴۱۲ شهر، ۶۲۴ حوزه اصلی و ۱۹۹۳ حوزه فرعی کشور برگزار خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگترین ماراتن علمی کشور با حضور ۱۷۵۱۴ نفر در قم
  • کریمیان: ۷۲۰ هزار داوطلب کارت آزمون سراسری را دریافت کردند
  • با تخلفات کنکوری و مجازات‌های آن آشنا شوید
  • شرکت هزار و ۵۰۰ داوطلب آباده‌ای در آزمون سراسری
  • رقابت ۱۷ هزار و ۵۱۴ داوطلب قمی در آزمون سراسری/ ۶۳ درصد داوطلبان زن هستند
  • رقابت ۳۵۵۶۱ داوطلب لرستانی در آزمون سراسری
  • توزیع کارت بیش از یک میلیون کنکوری
  • رقابت بیش از ۳۸ هزار داوطلب مازندرانی در آزمون سراسری
  • با اعلام دروسی؛ آزمون مقابل بولونیا بازی می‌کند
  • رقابت بیش از یکهزار داوطلب شادگانی در مرحله اول آزمون سراسری