Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:17:50 GMT

ابلاغ ثبت ملی ۲ اثر تاریخی در اشترینان

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۶۵۲۹

ابلاغ ثبت ملی ۲ اثر تاریخی در اشترینان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت اله یار محمدی رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد اظهارداشت: از ۱۸ اثری که ثبت ملی آنان در شهرستان بروجرد ابلاغ شد چهار مورد در روستا و ۲ مورد در شهر اشترینان و بقیه در شهر بروجرد است.

اوگفت: با ابلاغ ثبت ملی ۲ خانه تاریخی اشترینان که مربوط به دوران قاجار می‌باشند، تمام قوانین ناظر بر آثار ثبتی در مورد این بنا‌ها اجرا خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره میراث فرهنگی و گردشگری بروجرد بیان کرد: در همین رابطه در سال جاری ۲ فصل اولیه اقدامات مرمتی اضطراری و نجات بخشی بنا‌ها با همراهی مالکین آغاز شده است.

یارمحمدی افزود: در فصل‌های مرمتی بعدی که برای ۲ خانه تاریخی در اشترینان انجام خواهد شد اگر به شواهدی در مورد قدمت آنان به قبل از دوره قاجار پی ببریم اعلام خواهیم کرد.

او اظهار داشت: چهار اثر تاریخی در اشترینان ثبت ملی شده اند و اقداماتی برای حضور گردشگران در این خانه‌های تاریخی در آینده انجام خواهد شد.

شهرستان بروجرد دارای ۴۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده است که تاکنون بیش از ۲۰۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده اند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آثارتاریخی گردشگری میراث فرهنگی اثر تاریخی ثبت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استان لرستان همواره به دلیل تنوع آب‎ و ‎هوایی بی‌نظیر، آثار تاریخی و باستانی فراوان و جاذبه‌های بی‌نظیر و بکر گردشگری موردتوجه گردشگران بوده و به علت قرار گرفتن در مسیر ارتباطی استان‌های خوزستان و کرمانشاه در فصول گردشگری به ویژه ایام نوروز پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
شهرستان سلسله نیز با قرار گرفتن در شمال استان و به دلیل جوشش بیش از ۴۰۰ چشمه و سراب دارای آب و هوایی دلپذیر و طبیعتی دل‌انگیز و فرح‌بخش است به‌گونه‌ای که زیبایی‌های دل‌فریب و آثار تاریخی بسیار این شهرستان هرسال در ایام گردشگری، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط استان و کشور به این شهرستان که به بهشت لرستان معروف است می‌کشاند و بی‌شک این شهرستان می‎تواند در سایه‌سار توجه بیشتر مسئولان به یکی از شهرستان‎های پربازدید برای گردشگران تبدیل شود.
سراب هنام یکی از جاذبه‌های طبیعی زیبای شهرستان سلسله است که در۱۵ کیلومتری شرق شهر الشتر واقع شده است و به علت قرارگرفتن در کنار خانه تاریخی رحمتی پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر کشور است.
آنچه سبب وجه تمایز این سراب با دیگر سراب‎های منطقه شده، سرچشمه گرفتن آن از دل بنایی تاریخی خانه رحمتی است.
خانه‌ای تاریخی که در سال ۱۳۲۰ و در دوران پهلوی اول توسط شخصی بنام مردان رحمتی ساخته شده و به همین دلیل این بنای تاریخی خانه رحمتی نام گرفته است.
مساحت این بنای ارزشمند در حدود ۳۰۰ متر مربع بوده و گویا توسط دو معمار الشتری با مصالحی از سنگ و چوب ساخته شده، این اثر در سال ۱۳۸۵ از طرف مالک آن به اداره کل میراث فرهنگی استان واگذارشده و با شماره ۱۶۰۷۹ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
شهرداری الشتر نیز  باهدف جذب بیشتر گردشگر اقداماتی در جهت زیباسازی محیط اطراف این سراب کرده است .

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • اقدامات لازم جهت حفظ اموال فرهنگی در بروجرد ضروری است
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران (فیلم)
  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • سراب هنام الشتر؛ چشمه‌ای در دل یک خانه تاریخی
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • خانه انصاری ارومیه مرمت می‌شود
  • درخواست شهروندان منطقه ۱۴ تهران برای بازسازی یک خانه قدیمی + فیلم و تصاویر
  • کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران + فیلم
  • ماجرای انتقال اشیا تاریخی بروجرد به مخزن نگهداری قلعه فلک‌افلاک چه بود؟