Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: یکی از مهمترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی ایجاد پژوهشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها از جمله پژوهشگاه مهم علوم سلولی (رویان) است که به عنوان مرکز جراحی محدود با هدف ارائه خدمات درمانی به زوج های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری از نیازهای اساسی در حوزه درمان در جهت تحکم خانواده‌ها عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب ابراهیم پور در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: پژوهش در حوزههای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و همچنین فعالیت در حوزه اشتغال و حمایت و آموزش کارآفرینی از جمله دیگر دستاوردهای جهاد دانشگاهی است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی با تمرکز بر پژوهش و توسعه علم و فناوری در زمینههای مختلف اقتصادی، پزشکی، فرهنگی و اجتماعی میتواند نقش تاثیرگذارتری داشته باشد، افزود: این نهاد با تکیه بر آنها میتواند نیازهای جامعه را در شرایط بحران و امن به طور واقعی تحت پوشش قرار دهد.

ابراهیم پور اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال ۵۹ شورای انقلاب فرهنگی، جهاد دانشگاهی را در راستای اهداف انقلاب اسلامی ایران و ساماندهی دانشجویان و اساتید تاسیس کرد و اساسنامه جهاد دانشگاهی در سال ۱۳۶۵ تصویب شد که این اساسنامه بر فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی به منظور اسلامی شدن دانشگاهها تاکید کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: جهاد دانشگاهی دوشادوش مراکز علمی کشور از جمله دانشگاهها جلو رفته و در این مدت اقدام به تربیت نیروهای خلاق و انقلابی اقدام نموده است.

ابراهیم پور در پاسخ به سوالی مبنی بر واگذاری ماموریتهای جدید به جهاد دانشگاهی تصریح کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی در طول عمر خود نشان داده که میتواند در خدمت جامعه به خصوص در زمانهای حساس و مورد نیاز کشور باشد که همین امر موجب واگذاری ماموریتهای جدید در حوزه پژوهش به جهاد دانشگاهی شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی تقریبا در همه استانهای کشور مرکز و واحدهای تحقیقاتی و توسعهای دارد، اضافه کرد: این نهاد پژوهشگاههای مختلفی دارد که مهمترین آن مرکز ناباروری رویان است و خدمات آن میتواند جوابگوی نیاز مهم جامعه و خانوادهها باشد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه جهاد دانشگاهی یک مرکز خاص میباشد تاکنون ارتباط مهم با این واحد نداشتهایم اما میزان حمایت دستگاههای مختلف از این نهاد نیز بستگی به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ مدیران اصلی جهاد با مدیران کشوری و استانی و همچنین مراجع قانونگذار میباشد. به همین دلیل جهاد دانشگاهی میتواند با ارائه خدمات بهتر به آحاد مختلف جامعه و همچنین رایزنی با مدیران ارشد استان در جهت جذب و جلب حمایتهای مادی و معنوی به تعامل برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی پژوهشکده رويان جهاد دانشگاهی جهاد دانشگاهی علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور

وزیر جهاد کشاورزی در سفر به استان سمنان از چندین پروژه بخش کشاورزی بازدید کرد و بازدید از قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر یکی از برنامه‌های وزیر در استان سمنان بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مهدی‌شهر، محمدعلی نیکبخت که در قالب سفر دوم استانی رئیس جمهور و هیئت دولت به استان سمنان سفر کرده بود با حضور در شهرستان مهدی‌شهر از طرح قطب دامپروری این شهرستان بازدید کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان در حاشیه بازدید محمدعلی نیکبخت از مجتمع پرواربندی دام سبک مهدی شهر گفت: این واحد در مساحت 25 هکتار و دارای ظرفیت 25 هزار رأس دام سبک پرواری است.

محمدرضا قاسمی با بیان اینکه این طرح از سال گذشته شروع به فعالیت کرده است گفت: تاکنون در حدود 100 میلیارد ریال برای مجوزها، طرح، مشاوره طرح، تسطیح زمین و همچنین خرید منابع آبی سرمایه‌گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان سرمایه‌گذاری مورد نیاز برای قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر را 723 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: کل سرمایه‌گذاری انجام شده 823 میلیارد ریال بوده و تاکنون 10 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

قاسمی گفت: با بهره‌برداری از این واحد برای 50 نفر به صورت مستقیم و 850 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

گفتنی است در حال حاضر برای اجرای این طرح سه فاز تعریف شده است که یک بخش آن مطالعات اولیه درباره ایجاد قطب دامپروری در حوزه شهرستان مهدی‌شهر است.

بخش دیگر احداث و راه‌اندازی مرکز تحقیقاتی نژاد خاص سنگسری است که جهاد دانشگاهی متولی آن است و در فاز سوم یا فاز تکمیلی مطالعات برای کل پهنه جغرافیایی شهرستان با ایجاد 5 مجتمع دامی و تشکیل زنجیره تولید از واحدهای تولیدی خوراک دام گرفته تا واحدهای پرورش و نگهداری و بعد واحدهای کشتارگاهی و قطعه‌بندی و بازاریابی فروش برای گوشت و همچنین شیر و سایر فرآورده‌ها و محصولات آن با تأکید بر فرآورده‌های سنتی حوزه شهرستان مهدی‌شهر و تجاری‌سازی و بازاریابی و فروش پیش‌بینی شده است.

از دیگر تحولاتی که با ایجاد قطب دامپروری در شهرستان مهدی‌شهر به وجود می‌آید ایجاد ظرفیت‌های دیگر در بخش تولید گوشت قرمز و شیر است و م متناسب با امکانات زیربنایی به‌ویژه آب مورد نیاز برای راه‌اندازی این واحدهای ظرفیت‌های جدید در تولید دام سبک شهرستان ایجاد شده تا وضعیت موجود به سطح قابل قبولی ارتقا یابد.

گفتنی است وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از  قطب دامپروری شهرستان مهدی‌شهر از نمایشگاه توانمندی‌های عشایری استان بازدید کرد و با تولیدکنندگان و تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری و کشاورزی کشاورزی این استان گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/361/.

دیگر خبرها

  • بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مصوبه رئیس جمهور
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • رسیدگی به فرونشست یکی از برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی است
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری
  • رقابت یک هزار و ۳۶۲ داوطلب در آزمون استخدامی تامین اجتماعی استان یزد
  • تربیت نوجوانان با فرهنگ مهمترین هدف کانون های مساجد است
  • سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون
  • رئیس جهاد دانشگاهی عنوان کرد؛ آمادگی برای انجام یک کار بزرگ در کشور/ جلوگیری از فروش ۲۰۰ هزار تن پلاسمای خام
  • بستر سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد دوغارون خراسان رضوی فراهم شده است