Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@17:14:39 GMT

خدمات ثبتی لرستان منوط به ارائه سند تک برگ است

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۸۴۲۹

خدمات ثبتی لرستان منوط به ارائه سند تک برگ است

علی اکبر باقری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برون سپاری پذیرش تقاضای اسناد مالکیت در استان بیان کرد: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده اداره ثبت اسناد با پست مالکین می توانند جهت تعویض اسناد مالکیت خود به دفاتر اسناد رسمی یا باجه های پستی سطح شهر مراجعه کنند.

وی اظهار داشت: در این راستا مالکین می تواندد جهت تعویض اسناد به دفاتر اسناد رسمی یا باجه های پستی شهر خرم آباد مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انجام ان کار از امسال به بعد اجباری است تاکید کرد: از این پس دیگر به سندهای دفترچه ای خدمات ارایه نمی شود.

با قری ادامه داد: طی سال گذشته ۳۳۰ هزار سند تنظیم شد که ۸۰ درصد از آن‌ها دوطرفه بودند.

باقری با اشاره به اینکه اداره کل ثبت‌اسناد و املاک لرستان سال گذشته جزء دستگاه برتر استان در بحث درآمد بوده که طی آن ۲۸ میلیارد تومان درآمد داشته و تحویل خزانه شد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان گفت: تهیه نقشه کاداستر زمین یکی از مشکلات ماست که از دهه ۵۰ استارت خورد.

وی افزود: دو میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در استان داریم که طی سال گذشته برای قریب به ۲۰۰ هزار هکتار از آن‌ها سند تصویب شد.

باقری افزود: در سال جاری برای اجرای کاداستر زمین‌ها ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دریافت کردیم که در این زمینه از شرکت‌های گرید نقشه‌برداری استفاده می‌شود و باید به مفهوم جهادی کار شود چراکه اگر با روال قبل پیش برویم ممکن است کار کاداستر زمین‌ها تا ۶۰ سال دیگر طول بکشد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان افزود: در سندهای دفترچه‌ای قدیمی امکان تجاوز به زمین‌های اطراف وجود داشت اما در اسناد تگ برگی زمین کاملاً جانمایی می‌شود و امکان تجاوز وجود ندارد.

وی ادامه داد: در سال جاری یک‌میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از زمین‌های اراضی ملی را باید نقشه‌برداری کنیم.

باقری با اشاره به تصویب قانون کاداستر در سال ۹۴ و مهلت ۵ ساله به مردم جهت انجام آن، عنوان کرد: انجام این کار از امسال به بعد اجباری بوده و دیگر به سندهای دفترچه‌ای خدمات ارائه نمی‌شود لذا باعث افزایش مراجعات خواهد شد.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان افزود: سازمان دستورالعمل‌هایی دارد که طبق آن باید این امر به افراد واجد شرایط که تائید شده‌اند محول شود.

وی عنوان کرد: پیش‌بینی ما این است که بیش از ۳۰۰ هزار نقشه‌برداری در سال جاری داشته باشیم.

باقری با اشاره به اینکه در استان ۴۷۲ هزار قطعه ملک مسکونی روستایی و شهری داریم که دارای نقشه هستند و حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ هزار قطعه ملک داریم که نقشه آن را نداریم، افزود: از این تعداد حدود ۱۰۰ هزار سند تک‌برگ صادر شده و ۳۷۲ هزار سند دیگر هنوز صادر نشده است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک لرستان با بیان اینکه در استان به‌غیراز اراضی ملی ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار هکتار زمین زراعی داریم، افزود: تهیه نقشه را برون‌سپاری کردیم که کار تسریع شود چراکه کل پرسنل ما که کار تهیه نقشه و تثبیت را انجام می‌دهند حدود ۶۰ نفر هستند.

برچسب‌ها ثبت اسناد و املاک خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ثبت اسناد و املاک خرم آباد لرستان ثبت اسناد و املاک خرم آباد لرستان مدیرکل ثبت اسناد و املاک ثبت اسناد و املاک لرستان هزار هکتار زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین

قزوین - مدیرکل گمرک قزوین گفت: گمرک قزوین تسهیلات ۹۰ درصدی به واحدهای تولیدی برای ترخیص کالاهای وارداتی ارائه می‌دهد.سعید نادری با اشاره به ارائه امکانات و خدمات متنوع گمرک قزوین، اظهار کرد: ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی، استفاده از ضمانت‌نامه بانکی و... به فعالان اقتصادی مجاز از جمله خدمات گمرک قزوین محسوب می‌شود.وی در گفت‌وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: این گمرک در رده‌های مختلفی از جمله واردات، صادرات، ترانزیت، ورود موقت و مرجوعی فعال است.
نادری تأکید کرد: درآمد گمرک قزوین در ۱۲ ماه منتهی به سال ۱۴۰۲ حدود ۶۱ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۱۲۵ درصدی روبه‌رو بود.
به گفته این مسئول، گمرک قزوین در حوزه صادرات ۸۶۷ هزار تن کالا به ارزش ۵۷۴ میلیون دلار را به کشورهای دیگر از جمله عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، روسیه و ترکیه صادر کرد. منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات گروه‌های جهادی به روستائیان شهرستان خانمیرزا
  • حضور بیش از ۶۰ پزشک در بیمارستان صحرایی شهرستان دلفان
  • امداد خودرو جاده‌ای شبانه روزی همدان
  • تامین مالی طرح‌های توسعه‌ای صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکاران است
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • حدنگاری اراضی کشاورزی ۶ واحد ثبتی خوزستان
  • سند ۴۲ میلیون مترمربع از زمین‌های شهر جدید امیرکبیر اراک صادر شد