Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@19:44:26 GMT

همه برای عبور از کرونا باید ماسک بزنیم

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۸۵۶۶

همه برای عبور از کرونا باید ماسک بزنیم

دکتر رضا ملک زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش ایرنا اظهار داشت: اگر مردم این اقدامات را به درستی انجام بدهند به راحتی می توانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی با طرح این سوال که چرا در برخی کشورها مرگ ناشی از کرونا یا نداشتند یا خیلی کم بوده است، گفت: کشوری مانند ویتنام تا این لحظه هنوز مرگی براثر کرونا گزارش نکرده و بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر به بیماری مبتلا شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: مردم این کشور به شدت از ماسک استفاده و دقیقا اصول و توصیه های بهداشتی را رعایت کردند.

ملک زاده ادامه داد: ما هم اگر بتوانیم انضباط اجتماعی را در مورد ماسک، فاصله گذاری اجتماعی و حضور نیافتن در تجمع ها و مراسم های مختلف رعایت کنیم، می توانیم تلفات ناشی از کرونا را بسیار کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: ماسک علاوه بر جلوگیری از انتقال بیماری، عامل مهمی در حفاظت از سلامتی افراد و جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا است.

وی تاکید کرد: با این اقدام تعداد بیماران مبتلای نیازمند به بستری در مراکز درمانی کاهش می یابد و در نتیجه مراقبت از آنها در بیمارستان ها خیلی بهتر می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: میزان انتقال بیماری، از افرادی که ویروس را می گیرند و هیچ علامتی ندارند، بیشتر از تعداد بیماران است و با استفاده از ماسک جلوی شیوع بیماری گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، براساس اعلام روز گذشته وزارت بهداشت، مجموع بیماران کووید ۱۹ در ایران ۲۸۴ هزار و ۳۴ نفر هستند و شمار جان‌باختگان کرونا در کشور به ۱۵ هزار و ۷۴ نفر رسیده است.

برچسب‌ها کرونا رضا ملک زاده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا رضا ملک زاده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا رضا ملک زاده وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ همزمان با چهارمین روز از هفته سلامت با حضور دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سردار سرتیپ حسینی، فرمانده پلیس راهور فراجا، معاونین و مدیران وزارت بهداشت و سازمان اورژانس کشور و جمعی از تلاشگران سازمان اورژانس و حوزه‌های بهداشت و درمان در سالن امام جواد (ع) ستاد وزارت بهداشت برگزار شد.

گفتنی است، در این مراسم با اهدای لوح به صورت نمادین از منتخبین سلامت نوروزی ۱۴۰۳ تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • همایش تجلیل از خادمان سلامت نوروزی ۱۴۰۳ برگزار شد
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز