Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@08:24:24 GMT

کاهش ریسک واردات با خرید بیمه باربری

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۸۶۸۲

کاهش ریسک واردات با خرید بیمه باربری

در این بین خیلی از سازمان ها و ارگان ها وجود دارند تا حلقه های این زنجیر را به هم متصل کنند تا واردات یک محصول صورت پذیرد. برخی از این سازمان ها که نقش حیاتی در این فرآیند ایفا می کنند می توان از بانک ها که برای مراودات پولی بین خریدار و فروشنده در سطح بین المللی نقش دارند یا گمرک هر کشور که به عنوان نهاد ناظر بر صادرات و واردات فعالیت می کند و به تنظیم این بازار کمک می کند و درآمد دولت را با دریافت تعرفه ها تأمین می کند، و در نهایت شرکت های بیمه که با بیمه کردن کالاها از مبدا تا مقصد باعث اطمینان خاطر خریداران و فروشندگان از حفظ شدن سرمایه شان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در نهایت حمل کنندگان کالا که از راههای آبی، زمینی، و هوایی به حمل و نقل کالا مشغول هستند و ریسک ها، درآمد ها و مسائل خود را به صورت جداگانه دارند.

شرکت بیمه با صدور بیمه باربری و بیمه متصدیان حمل و نقل، به این فرآیند واردات کمک می کند. به صورتی که خریدار با توجه به نوع قراردادی که با فروشنده منعقد کرده است، مطمئن است که اگر در طول حمل اتفاقاتی برای کالای او بیافتد، شرکت بیمه خسارت را جبران کرده و از سرمایه او محافظت می کند.

در این بین سه نوع بیمه نامه و کلوز در بیمه باربری و کلوز صادر می شود، از کلوز C به عنوان پوشش های پایه یاد می شود که عمدتاً خسارت های مربوط به وسیله حمل را تحت پوشش قرار می دهد. در کلوز بهتر از آن که کلوز B نام دارد، خسارت های بیشتری نیز تحت پوشش قرار می گیرد. و در نهایت بهترین کلوز در بیمه باربری وارداتی کلوز A است که کامل ترین است و معمولاً مورد استقبال بازرگانان قرار می گیرد.

خرید بیمه باربری در حال حاضر که نرخ ریال به نسبت به دلار بسیار کاهش داشته و مدام در نوسان است، بسیار حیاتی بوده و در صورتی که تعللی در خرید یک بیمه مناسب توسط وارد کننده صورت پذیرد و در صورت وقوع خسارت، امکان دارد که حتی تا دو برابر ارزش معامله را زیان ببینند. چرا که خریدار ممکن است مجبور باشد بعد از مدتی با گران شدن نرخ ارز، مبلغ زیادی را ضرر کند.

یکی از ریسک های همیشگی واردات محصول همچنین ترخیص آن از گمرک است که استفاده از یک مشاور تخصصی در زمینه ترخیص کالا از گمرک که بتواند در خصوص قوانین این حوزه مشاوره مطلوب و تخصصی ارائه دهد هم می تواند کمک کننده باشد. حتی در صورت بالا بودن حجم واردات، استخدام یک ترخیص کار حرفه ای که آشنا به قوانین گمرکی باشد، توجیه پذیر به نظر می رسد.

در نهایت ممکن است خرید یک بیمه باربری مناسب، کار ساده ای به نظر برسد. اما با توجه به اینکه بخش زیادی از سرمایه در حین حمل کالا در معرض ریسک قرار دارد، نیاز است که از مشاور خوبی در زمینه خرید بیمه نامه مناسب بهره مند باشید. در این زمینه نمایندگی بیمه سامان تهران با پانزده سال تجربه در زمینه صدور بیمه نامه باربری و استفاده از کارشناسان متخصص می تواند به صورت مستمر و به موقع بیمه باربری را صادر نموده و شرکت بیمه سامان هم به عنوان یکی از بهترین شرکت های بیمه با رتبه توانگری مالی ممتاز به گواه بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، حس اطمینان بیشتری را به یک بازرگان بین المللی القا نماید.

پربیننده ترین قیمت دلار 4 مرداد ماه 1399 جزییات پیش فروش چهار محصول سایپا گوشی جدید سامسونگ رونمایی شد +عکس دستور جدید آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس ارزش دلار به پایین‌ترین رقم ۲سال گذشته رسید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: حمل و نقل واردات بیمه تجارت بین المللی بیمه نامه بیمه باربری قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت بیمه باربری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران با تاکید بر این نکته که بازار خودرو به دلیل کاهش تنش‌های اخیر به شرایط آرام و رکودی سابق خود بازگشته است، گفت: خودرو‌های وارداتی نه تنها باعث کاهش قیمت نشدند، بلکه به دلیل تعداد اندک و قیمت بالایشان رکود بازار را تشدید کرده‌اند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «اسد کرمی» رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران در گفتگو با بازارنیوز پیرامون وضعیت فعلی بازار خودرو اظهار کرد: این بازار به دلیل تشدید تنش‌های ایجاد شده در هفته‌های قبل با افزایش قیمت همراه شد، اما با فروکش شدن این وقایع، الان شرایط آرامی را سپری می‌کند. اکنون تقریباً چند روزی است که بازار خودرو به رکود سابق خود بازگشته است.

وی درباره خودرو‌های وارداتی تزریق شده به بازار و قیمت آن‌ها گفت: این اتومبیل‌ها به سبب تعداد اندک آن‌ها قیمت‌های مناسبی ندارند. به عنوان مثال، الان قیمت خودرویی مانند تویوتا کرولا ۱۲۰۰ در بازار ۴ میلیارد تومان است؛ لذا وجود چنین اتومبیلی با این قیمت نمی‌تواند اثر مثبتی بر بازار خودرو بگذارد.


کرمی تاکید کرد: در ابتدای مطرح شدن موضوع واردات خودرو، دولت و مجلس اعلام کردند که یکی از اهداف واردات، کاهش قیمت در سطح بازار خواهد بود، اما با گذشت نزدیک به یک سال از واردات اولین محموله، واردات نه تنها نتوانست قیمت‌ها را کاهش دهد، بلکه رکود بازار را هم تشدید کرده است.


رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران تاکید کرد: واردات خودرو تاکنون نتوانسته انتظارات مردم را به خوبی برآورده کند.


وی با اشاره به کاهش فروش ۱۱ و ۱۲ درصدی ایران‌خودرو و سایپا در سال ۱۴۰۲ تصریح کرد: در سال گذشته این دو شرکت ذیل سامانه یکپارچه فروش خودرو تعهداتی را در قبال متقاضیان خودرو قبول کردند، اما در نهایت نتوانستند در برخی موارد به وعده خود عمل کنند. در آن سال این دو خودروساز، یا نوع خودرو‌های درخواستی را تغییر دادن و یا اینکه مبلغی بیشتر از اعداد تعیین شده در سامانه را درخواست کردند. همین موضوع باعث انصراف بسیاری از آن مصرف‌کنندگان شد.


کرمی همچنین در پاسخ به این سوال که خبر تغییر قیمت کارخانه‌ای خودرو‌ها توانسته است بخش تقاضا در بازار خودرو را بهبود دهد؟، گفت: این موضوع تاثیر چندانی در وضعیت بازار خودرو نداشته و این بازار همچنان در وضعیت رکودی سابق خود قرار دارد.


پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: خودرو ، بازار خودرو ، صنعت خودرو ، اسد کرمی ، اتحادیه نمایشگاه داران ، قیمت خودرو ، خودرو خارجی لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9N

دیگر خبرها

  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • آیفون ۱۴ رجیستر نمی‌شود، اما اجازه خرید جت شخصی داده می‌شود؟
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • وزیر صمت: منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • منتظر ابلاغ آیین نامه واردات خودرو هستیم
  • بورس به مدار برگشت؟
  • نقش فندق در کاهش ریسک ابتلا به سرطان
  • برگزاری جلسه هم اندیشی دفاتر انرژی بلوک ۱ کشور
  • اختلاف نظر پزشکان و بیمه‌ها بر سر نسخه الکترونیک/ نسخه‌های کاغذی دوباره استفاده می‌شود؟