Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@15:41:18 GMT

روایت قهرمانی چهارم؛ عجیب تر و جنجالی تر از همیشه

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۸۷۱۱

روایت قهرمانی چهارم؛ عجیب تر و جنجالی تر از همیشه

پرسپولیس با یحیی گل محمدی و رکوردشکنی فوق العاده‌ در نهایت فصل پرماجرای نوزدهم را با قهرمانی به پایان رساند.

به گزارش "ورزش سه"، وقتی فصل هجدهم با دبل قهرمانی به پایان رسید، سرخ‌ها تنها ساعاتی برای شادی فرصت داشتند و خیلی زود درگیر حواشی بزرگی شدند. حواشی بزرگی که می‌توانست چهار سال صدرنشینی و سه فصل قهرمانی آنها را با تلخکامی بزرگی مواجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدایی برانکو و مشکلات مدیریتی و در نهایت تغییرات وسیع.

 

در ادامه به فصل پرماجرای سرخ‌ها که با پوکر قهرمانی همراه شد خواهیم پرداخت.

 

 

بعد از قهرمانی که منجر به جدایی برانکو شد، اوضاع جلوی باشگاه چندان مساعد نبود. تجمع‌های اعتراضی جلوی باشگاه و هجمه شدیدی که به باشگاه بعد از جدایی برانکو وارد می‌شد، به نظر می‌رسد سرخ‌ها را در آستانه یک زلزله بزرگ قرار دهد. جایی که آنها باید بعد از سه عنوان قهرمانی با کوهی از مشکلات که اعم آنها جدایی برانکو و مطالباتش و فروپاشی زیر ساختی که شکل گرفته بود، کار را دنبال می‌کردند.

 

 

ایرج عرب به عنوان مدیرعامل پرسپولیس در فصل که با دستیابی به سه جام (لیگ برتر، جام حذفی و سوپرکاپ) به پایان رسید، شروع سختی را دنبال کرد. او در نهایت با نبی و رغبتی راهی ترکیه شد و در میان گزینه‌هایی که پای میز مذاکره نشستند در نهایت با گابریل کالدرون به توافق برای جانشینی برانکو دست یافتند.

 

 

اولین تصمیم جنجالی کالدرون در تمرینات پیش فصل اتخاذ شد؛ جایی که او ناگهان تصمیم به کنار گذاشتن سروش رفیعی و شایان مصلح گرفت و این دو بازیکن را از ترکیه به سمت تهران و برای فسخ قرارداد مشایعت کرد. تصمیمی که البته کار را برای مدیران تیم نیز سخت کرد و هجمه دیگری علیه آنها شکل داد.

 

 

با این حال مدیران وقت پرسپولیس خیلی زود کالدرون را به نیمکت رساندند. تمامی بازیکنان حفظ شدند و قراردادشان تمدید شد و با ستاره‌های مدنظر نیز قرارداد بستند (وحید امیری، حسین کنعانی زادگان، فرشاد احمدزاده).

 

 

وزیر ورزش برای دور کردن تیم از حواشی تصمیم به تغییر در مدیریت تیم را گرفت. تغییری که البته حرف و حدیثی زیادی در آن وجود دارد. حضور محمدحسن انصاریفر، بازیکن و مدیرعامل سابق این باشگاه بار دیگر به عنوان مدیرعامل در شرایطی که او عضو هیات مدیره نبود، به چالش سختی در ادامه تبدیل شود.

 

 

کالدرون اما هرگز نتوانست کاریزمای دوره برانکو را به جا بگذارد. بعد از اولین شکست که خیلی زود از راه رسید (هفته دوم برابر تراکتور) هجمه‌ها افزایش یافت. در ادامه نیز اوضاع در رختکن چندان به سود مرد آرژانتینی پیش نرفت و جبهه بندی شکل گرفته، اوضاع را بدتر کرد.

 

 

پیروزی در دربی شاید همان چیزی بود که می‌توانست کالدرون را به قلب هواداران پرسپولیس سنجاق کند اما این موضوع هم چیزی نبود که قبل از آن طعمش را نچشیده باشند و چیز خاصی برای آنها محسوب نمی‌شد. خصوصا اینکه آنها یک هفته بعد از این برد در جدال خانگی مقابل سپاهان شکست خوردند تا باز شرایط علیه کالدرون شود.

 

 

بعد از پیروزی مقابل استقلال و در حالیکه محسن خلیلی به عنوان سرپرست در جبهه انتقادی برخی هواداران قرار گرفته بود و دلیل آن نیز نامشخص بود، در نهایت محمدحسن انصاریفرد حکم به تغییر سرپرست داد. او با بازگرداندن دوباره افشین پیروانی با این جمله از او استقبال کرد" افشین مدیرتر است و به پرسپولیس خوش آمد."

 

 

شوک بعدی به پرسپولیس درگذشت جعفر کاشانی بود. بازیکن سابق پرسپولیس که سال‌ها در سمت مختلف در این باشگاه حضور داشت و در نهایت طی سالیان اخیر عضو ثابت هیات مدیره‌های این تیم محسوب می‌شد.

 

 

سومین باخت هم از راه رسید و اینبار یحیی گل محمدی بود که مچ مرد آرژانتینی نیمکت پرسپولیس را خواباند تا آنها بار دیگر در کانون حواشی قرار گیرند.

 

 

دستیابی به 10 امتیاز طی 4 بازی بعد از شکست مقابل شهرخودرو، کمی کالدرون را در منطقه امن قرار داد تا شایعاتی که درباره تلاش درون باشگاه برای اخراج وی شکل گرفته، مخفی بماند. اما او بار دیگر در تهران شکست خورد و اینبار برابر نفت مسجدسلیمان و جدال با مهدی تارتار. در روزی که البته کالدرون به دلیل محرومیت روی سکو حضور یافت و از نزدیک صدای اعتراض به عملکردش را شنید.

 

 

کالدرون اما بعد از آن شکست با 7 پیروزی پیاپی که دو تای آن در جام حذفی بود و تیم را به نیمه نهایی این تورنمنت رساند، توانست شرایط را تغییر دهد. کالدرون اما در پایان بازی با نساجی که به نوعی نیم فصل فوتبال ایران محسوب می‌شد بعد از برتری مقابل این حریف به اوج عصبانیت خود رسید. او ابتدا بعد از برد و صدرنشینی تیمش در پایان نیم فصل در استادیوم دور افتخار زد و در ادامه نشست خبری توفانی‌اش را اینچنین به پایان رساند: " مشکل من پول نیست. من پولدار هستم و فقط دنبال احترام هستم."

 

 

سرمربی آرژانتینی اما بعد از این بازی و با تعطیلی زمستانی راهی کشورش شد و طبق انتظار هم بازنگشت. انصاریفرد خیلی زود با یحیی گل محمدی به توافق رسید و در نهایت اوساگوآنا و استوکس را هم جذب کرد.

 

 

در حالیکه کالدرون با عهدشکنی مدیران پرسپولیس در پرداخت مطالبات ادعا کرد به تهران بازنخواهد گشت، مدیران تیم بعد از انتخاب یحیی گل محمدی، در ادامه حسین ماهینی و فرشاد احمدزاده را نیز در فاصله ساعاتی کوتاه به پایان نقل و انتقالات در لیست مازاد قرار دادند.

 

 

آتش بازی یحیی با پیروزی برابر تراکتور آغاز شد و در ادامه نیز نفت آبادان را شکست دادند و با تساوی مقابل استقلال راهی لیگ قهرمانان شدند و اولین شکست به نام یحیی ثبت شد. در بازی بعدی لیگ قهرمانان نیز آنها در شرایطی که از الشارجه پیش بودند در نهایت با تساوی به کار پایان دادند تا در قعرجدول حضور یابند.

 

 

بازگشت دوباره به لیگ با جنجال بزرگی همراه شد؛ شیوع ویروس کرونا و دستورالعمل برای انجام بازی بدون تماشاگر باعث شد تا آنها در شرایط مهیای بازی با سپاهان شوند که حریف با ممانعت هوادارانش دیرتر در استادیوم حضور یابد و در نهایت رای کمیته انضباطی و پیروزی پرسپولیس.

 

 

در بازی بعدی نیز یحیی تقابل با تیم سابقش را پیش رو داشت و موفق شد با سه گل شهرخودرو را شکست دهد تا جایگاهش در صدر تثبیت شود و فرار بزرگ‌شان برای قهرمانی را آغاز کنند.

 

 

محمدحسن انصاریفرد بنا به آنچه که عدم همراهی هیات مدیره عنوان کرد، در نهایت در 20 اسفندماه استعفای خود را به شکل غیررسمی اعلام کرد و در ادامه نیز با آن موافقت شد.

 

 

در میان حواشی شکل گرفته در میان اعضای هیات مدیره در نهایت این مهدی رسول پناه بود که توانست سرپرست باشگاه شود. انتخابی که البته شکاف میان اعضا را بیشتر و بیشتر کرد و تا به امروز نیز ادامه دارد...

 

 

برای بعدی بازی چهار ماه لیگ با تعطیلی به جهت کرونا مواجه شد و آنها با پیکان دوباره استارت زدند و این حریف را شکست دادند. شاهین، ماشین سازی، فولاد خوزستان و نفت مسجدسلیمان؛ پیروزی‌های پیاپی شاگردان یحیی در نهایت آنها را در مسجدسلیمان به قهرمانی زودهنگام این رقابت‌ها رساند.

 

 

اکنون پرسپولیس برگ جدیدی در فوتبال ایران به نام خود ثبت کرده است. رکورد چهار قهرمانی پیاپی، قهرمانی زودهنگام در تاریخ لیگ، 9 پیروزی پیاپی خارج از خانه، بالاترین معدل امتیازگیری با 2.2 امتیاز، دستیابی به بیشترین برد در تاریخ لیگ، اختلاف امتیازی دو رقمی با نزدیک ترین رقیب، بیشترین کلین شیت خارج از خانه (7 کلین شیت) و...

 

 

ماجراجویی پرسپولیس برای قهرمانی از 31 مرداد 98 استارت خورد و اکنون بعد از 337 روز آنها جام را به خانه برده‌اند. طی این مدت آنها دو سرمربی و سه مدیرعامل تغییر دادند. در روزهای پایانی فصل استوکس به تهران بازنگشت و اوساگوآنا هم شرایط بازگشت را به دست نیاورد. بیرانوند راهی بلژیک شد و انصاری رباط داد و جعفر کاشانی نیز درگذشت. روزهایی تلخ و شیرین که در نهایت با نمایش عدد چهار به معنای پوکر تاریخی آنها در رختکن پایان یافت.

پرسپولیس تهران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پرسپولیس تهران یحیی گل محمدی جدایی برانکو هیات مدیره خیلی زود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنجالی ترین خودروی ۱۴۰۳؛ حواله پارس ۲۹۰ میلیون تومان!

ایران خودرو هم قیمت انواع پژو پارس را در سال ۱۴۰۳ مجدد افزایش داد.

در حال حاضر قیمت حواله‌های پژو پارس در بازار آزاد بین ۲۲۰ الی ۲۹۰ میلیون تومان اعلام می‌شود.

خودرویی که بسیاری برای تحویل آن به مشکل خورده بودند حالا در بازار آزاد با قیمت‌های عجیب و غریب حواله‌هایش به فروش می‌رسد.

دریافت مجوز افزایش قیمت پارس

پژو پارس این خودروی پر حاشیه با دریافت مجوز افزایش قیمت رو‌به‌رو شد.

این مبالغ بدون در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها مانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض شماره‌گذاری و بیمه شخص ثالث است.

ایران خودرو شرایط جدید خرید پارس در فروردین ۱۴۰۳ را به شرح زیر اعلام کرد.

منبع: روزگار خودرو

tags # پژو پارس سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • عجیب‌ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر
  • حمله شبانه اسرائیل به ۷ شهر ایران؟ | اقدام عجیب و جنجالی خبرنگار اسرائیلی را ببینید
  • مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار
  • صحبت‌های جنجالی هاشمی‌نسب علیه میثاقی + ویدئو
  • تارانتینو تصمیم بزرگ و جنجالی خود را کنار گذاشت
  • جنجالی ترین خودروی ۱۴۰۳؛ حواله پارس ۲۹۰ میلیون تومان!
  • نمایش عکس‌های عروسی نوید محمدزاده و فرشته حسینی در یک سریال جنجالی + ویدئو
  • عکس | تغییر عجیب قیافه و هیکل مجری مشهور | تصویری که کنار مه‌لقا باقری جنجالی شد!
  • حرف‌های جنجالی‌ترین کمک داور تاریخ لیگ برتر
  • شادی جنجالی امباپه مقابل گریه بارسایی‌ها(عکس)