Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-16@14:01:38 GMT

تعویق المپیک و بلاتکلیفی 40 میلیون توریست

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۸۹۹۴

تعویق المپیک و بلاتکلیفی 40 میلیون توریست

تعویق المپیک توکیو برنامه های گسترده گردشگری ژاپن را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از DDSAFAR، پیش‌بینی می‌شد امسال با برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ «توکیو»، اهداف گردشگری اختصاصی «ژاپن» به ثمر بنشیند. اما با وجود به تعویق افتادن مسابقات تا سال ۲۰۲۱ و حتی عدم اطمینان از برگزاری مراسم در سال جاری، با فراهم آوردن زمینه‌های گردشگری توسط دولت «ژاپن» هنوز هم امید است که این رویا محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در آغاز سال جاری «ژاپن» خود را برای رسیدن به یک هدف بزرگ در بخش گردشگری آماده می‌کرد: استقبال از ۴۰ میلیون گردشگر، که بالاترین شمار بازدیدکننده در این کشور است.
هم اکنون هفت ماه از سال گذشته و می‌توان این هدف را نیز به لیست طولانی امیدهایی که توسط بحران همه‌گیر «کوویدـ۱۹» نابود شدند، اضافه کرد. در واقع این هفته، زمان آغاز برگزاری المپیک ۲۰۲۰ «توکیو» بود. این بازی‌ها می‌توانستند به‌عنوان آخرین مرحله برنامه چندین ساله «ژاپن»، که با هدف به تصویر کشیدن هر چه بیش‌تر جذابیت‌های این کشور انجام می‌شد، میزبان طیف گسترده‌ای از گردشگران از سراسر جهان باشد. با وجود این شرایط اما این استراتژی هم‌چنان عملی خواهد بود.


در حال حاضر المپیک ۲۰۲۰ تا جولای سال ۲۰۲۱ به تعویق افتاده است، اما هنوز هم برگزاری این رویداد بزرگ در هاله‌ای از ابهام است. رئیس انجمن پزشکی «ژاپن» گفته است که برگزاری بازی‌های ۲۰۲۱ باید مشروط بر تولید و توزیع جهانی واکسن باشد و مقامات المپیک اعلام کرده‌اند در صورت به تعویق افتادن این بازی‌ها، المپیک را برای بار دوم برنامه‌ریزی نخواهند کرد. علاوه‌براین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد همه مردم «ژاپن» راغب به برگزاری این بازی‌ها نیستند.


 با این حال حتی در بدترین حالت، که ممکن است المپیک «توکیو» برگزار نشود، برنامه گردشگری بلندمدت «ژاپن» همچنان به‌قوت خود باقی خواهد ماند. سازمان گردشگری ملی «ژاپن» تأیید کرد در حالی که تحقق اهداف گردشگری برای سال ۲۰۲۰ به تعویق افتاده، هدف بلندمدت برای رسیدن به ۶۰ میلیون بازدیدکننده سالانه تا سال ۲۰۳۰ هنوز پا برجا است.
«کی شیباتا» (Kei Shibata)، بنیان‌گذار و مدیرعامل "Venture Republic"، بزرگ‌ترین پلت‌فرم محتوا و جستجوی سفر در «ژاپن»، گفت: «آماده‌سازی برای این بازی‌ها شامل مواردی از قبیل تقویت زبان، بهبود زیرساخت‌ها و گسترش گزینه‌های اقامتی مانند "Airbnb"، برای گردشگری نسبت به خود بازی‌ها از اهمیت بیش‌تری برخوردار است.»


وی در ادامه گفت: «به‌طور کلی من نسبت به آینده صنعت گردشگری «ژاپن» خوشبین هستم اما در عین‌حال حتی در بدترین حالت اگر المپیک برگزار نشود، من شخصاً فکر می‌کنم که در واقع تأثیر شگرفی بر صنعت گردشگری «ژاپن» نخواهد داشت. رشد صنعت طی چهار یا پنج سال گذشته بسیار قابل توجه بوده و رشد سرمایه هم‌چنان ادامه خواهد داشت. آماده‌سازی المپیک تقریباً تمام شده بود، به این ترتیب سال آینده فرآیند اجرای بازی‌ها بهتر خواهد بود.»


«کاترین فوک» (Katharine Fok)، مدیر عامل «ابرکرومبی و کنت» (Abercrombie and Kent’s Asias) نیز با این نظر «شیباتا» موافق است. «فوک» گفت که او شاهد تعهد دولت «ژاپن» نسبت به رشد گردشگری در چند دهه گذشته بوده و تغییرات ژئوپلیتیکی در «آسیا» می‌تواند «توکیو» را به قطب جهانی متمرکزتری تبدیل کند. طی چند سال گذشته، «ابرکرومبی و کنت» گزارش درآمد خود را برای سفرهای تفریحی در «ژاپن» تقریباً نسبت به سال گذشته دو برابر اعلام کرده‌اند.


«فوک» گفت: «بیست یا ۳۰ سال پیش، ژاپنی‌ها به‌عنوان مردمی محافظه‌کار شناخته می‌شدند. اکنون دولت از ورود خارجی‌ها بیش‌تر از گذشته استقبال می‌کند. من فکر می‌کنم آن‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که زبان یک مشکل بزرگ است. به‌طور خلاصه با توجه به بحران «کوویدـ۱۹» این معادله از تعادل خارج شده است. نظر «ابروکرومبی و کنت» در مورد آینده «ژاپن» براساس آنچه که در دو یا سه سال گذشته اتفاق افتاده مثبت است. از هر زاویه‌ای که به این مسأله نگاه کنیم هیچ احساس منفی در این مورد وجود ندارد. بیش‌تر مردم می‌گویند که «ژاپن» می‌خواهد به‌عنوان یک مرکز اقتصادی جایگاه «هنگ کنگ» را به‌دست آورد.»


میزان تعهد دولت «ژاپن» به گردشگری با توجه به اختصاص یارانه بحث‌برانگیز گردشگری داخلی این کشور در ماه جاری مشخص می‌شود. هدف از این کمپین ۱۶ میلیون دلاری حفظ اقتصاد متکی به گردشگری با دادن انگیزه به مردم «ژاپن» جهت سفرکردن است. با این حال احساسات عمومی با این طرح همسو نیست و سفر ورودی و خروجی به «توکیو» در این برنامه لحاظ نشده است.

المپیک 2020 توکیو

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو بازی ها سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت سازمان لیگ با تعویق 7 بازی لیگ یک به رغم ممنوعیت پرواز

هفته بیست و هفتم لیگ یک بدون تاخیر برگزار می شود.

طرفداری | علیرغم ممنوعیت پرواز در پی پاسخ موشکی ایران به رژیم صهیونیستی، سازمان لیگ با تعویق 7 بازی هفته بیست و هفتم لیگ دسته اول مخالفت کرد.

هفته بیست و هفتم رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال امروز (یکشنبه) با برگزاری دو دیدار آغاز می‌شود و 7 بازی باقیمانده نیز عصر فردا به انجام خواهد رسید.

با توجه به ممنوعیت پروازی در کشور، برخی از تیم‌های میهمان بازی‌های فردا از سازمان لیگ درخواست تعویق دیدارهای خود را مطرح کرده‌اند. باشگاه‌های شهرداری آستارا، استقلال آبی‌پوش ملاثانی و پارس جنوبی جم خواهان تعویق بازی‌های خود شده‌اند.

اما مسئول برگزاری مسابقات لیگ دسته اول این درخواست را رد کرد و گفت:

اگر تصمیم جدیدی اتخاذ نشود، بازی‌های هفته بیست و هفتم در موعد مقرر برگزار خواهد شد.

با این حال، ممکن است سازمان لیگ برخی از بازی‌های فردا را با تأخیری چند ساعته برگزار کند.

برنامه دیدارهای هفته بیست و هفتم لیگ یک به شرح زیر است:

یکشنبه 26 فروردین:

دریا کاسپین بابل - شاهین بندر عامری، ساعت 16:45، ورزشگاه شهدای سیمرغ

نفت مسجدسلیمان - مس شهر بابک، ساعت 18، ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان

دوشنبه 27 فروردین:

خوشه طلایی ساوه - استقلال آبی‌پوش ملاثانی، ساعت 16:15، ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد

مس سونگون ورزقان - پارس جنوبی جم، ساعت 16:45، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

داماش گیلان - چادرملوی اردکان، ساعت 17، ورزشگاه شهید عضدی رشت

سایپای تهران - خیبر خرم‌آباد، ساعت 17، ورزشگاه انقلاب کرج

مس کرمان - شهرداری آستارا، ساعت 17:30، ورزشگاه امام علی (ع) کرمان

فجر سپاسی شیراز - آریو اسلامشهر، ساعت 17:45، ورزشگاه حافظیه شیراز

نفت و گاز گچساران - شهر راز شیراز، ساعت 18، ورزشگاه شهدای نفت گچساران

از دست ندهید ????????????????????????

سوپرگل مسی به کانزاس سیتی (فیلم) لایک جنجالی پدیده منچستریونایتد: من را سپر بلا نکن! گل آکروباتیک و دیدنی ژائو فلیکس به کادیز (فیلم) رقص عبدالکریم حسن در تمرین پرسپولیس با آهنگ عربی (فیلم)

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی در اکران «مست عشق»
  • لیگ قهرمانان آسیا؛ بازی العین - الهلال به تعویق افتاد
  • با مشعل المپیک پاریس روشن شد
  • دیدار العین - الهلال به تعویق افتاد
  • درخشش یک ۳۸ ساله چشم موتا پائز را گرفت
  • مهمترین رقیب ایران در اندیشه تکرار قهرمانی/ ژاپن با دو غایب بزرگ
  • قطارهای تندروی ژاپن توان رقابت در بازارهای بین المللی را ندارند
  • داستان عجیب جواد فروغی
  • مخالفت سازمان لیگ با تعویق 7 بازی لیگ یک به رغم ممنوعیت پرواز
  • میگوهای پرورشی بدتر بودند یا توریست ها؟