Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-20@01:39:39 GMT

طرز تهیه خورش دال عدس خوزستانی

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۹۲۶۹

طرز تهیه خورش دال عدس خوزستانی

خورش دال عدس خوزستانی معمولا با کته سرو می‌شود و برخی با گوشت هم آن را می‌پزند یا به عنوان یک غذای نونی ساده با نان می‌خورند. ۲ طرز تهیه خورش دال عدس خوزستانی مجلسی با گوشت و بدون گوشت که دقیقا شبیه طرز تهیه خورش دال عدس هندی است و خیلی هم زود و سریع آماده می‌شود را در مطلب زیر بخوانید.

مواد لازم برای ۶ نفر

عدس قرمز: ۲ لیوان فرانسوی

گوشت چرخ کرده: ۲۰۰ گرم

سیر: ۵ حبه له شده

پیاز: ۱ عدد درشت

سیب زمینی: ۲ عدد متوسط

رب گوجه فرنگی: ۲ و نیم قاشق غذاخوری

تمر هندی: ½ لیوان فرانسوی

فلفل قرمز، نمک، زردچوبه: به مقدار دلخواه

نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه

ابتدا پیاز را نگینی خرد کنید و نیمی از آن را برای گوشت چرخ کرده کنار بگذارید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیمی از پیازها در روغن تفت دهید و وقتی سبک شدند گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. وقتی رنگ گوشت عوض شد نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کنید و تفت دهید تا طعم خامی ادویه‌ها گرفته و گوشت هم سرخ شود. در مرحله بعد ۱ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی به گوشت اضافه کنید و باز هم تفت دهید تا طعم خامی رب گرفته شود. وقتی گوشت آماده شد آن را کنار بگذارید.

حالا عدس‌های پاک شده را خوب با آب بشورید تا سرانجام آب روی عدس شفاف شود. عدس‌های شسته شده را به همراه سیب زمینی خرد شده و ۲ یا ۳ لیوان آب روی شعله ملایم گاز بپزید. تمر هندی را هم خیس کنید و سپس هسته‌ها و تفاله‌های تمر هندی را از صافی رد کنید تا فقط شیره تمر هندی را داشته باشید. می‌توانید ۱ قاشق غذاخوری آرد را با آب تمر هندی مخلوط کنید.

در این مرحله پیاز داغ را درست کنید. باقی مانده پیازهای نگینی خرد شده را در روغن تفت دهید و وقتی سبک شدند سیرهای له شده را اضافه کنید. وقتی بوی سیر بلند شد باقی مانده رب گوجه فرنگی، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید و خوب هم بزنید. چند جوش که خورد تمر هندی و گوشت چرخ کرده سرخ شده را هم اضافه کنید و نمک و فلفل خورش را اندازه کنید. اجازه دهید روی شعله ملایم گاز آب خورش گرفته شود چون خورش دال عدس یک خورش نسبتا کم آب و غلیظ است. بعد از پخته شده خورش دال عدس آن را با کمی لیموترش مزه‌دار و با برنج کته سرو کنید یا با نان میل کنید.

 

منبع: مجله کوروش

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دال عدس غذای جنوبی عدس سبک زندگی پارسی خبر ناهار گوشت چرخ کرده خورش دال عدس اضافه کنید تفت دهید تمر هندی طرز تهیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش

سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه هند، از بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده «ام‌اس‌سی آریز» در ایران به کشورش خبر داد.

به گزارش مشرق، «راندهیر جایسوال» (Randhir Jaiswal) سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد امروز خانم «آن تسا جوزف» یکی از خدمه‌های کشتی توقیف‌شده «ام‌اس‌سی آریز» (MSC Aries) به کشورش بازگشت.

سفارت هند در ایران با حمایت مقامات ایرانی، بازگشت این خدمه کشتی را تسهیل کرد. البته ماموریت برای اطمینان از سلامت ۱۶ خدمه باقی‌مانده با طرف ایرانی ادامه دارد و تماس‌ها برقرار است.

«سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند اخیرا در گفت‌وگو با حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان نسبت به وضعیت ۱۷ خدمه هندی در کشتی توقیف‌شده از سوی ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار مساعدت از سوی جمهوری اسلامی در این زمینه شده بود.

امیرعبداللهیان نیز در این خصوص گفت: ما در حال پیگیری جزئیات مربوط به کشتی توقیف‌شده هستیم و به‌زودی امکان ملاقات نمایندگان دولت هند با خدمه کشتی مذکور فراهم خواهد شد.

نیروی دریایی سپاه شنبه گذشته کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج‌فارس توقیف کرد.

برخی منابع خبری گزارش دادند که این کشتی باری با نام «ام‌اس‌سی‌ آریز» (MSC Aries) با پرچم پرتغال فعالیت می‌کند و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن است که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند
  • حمایت خوزستانی‌ها از مردم غزه و عملیات تنبیهی وعده صادق
  • کاپیتان خوزستانی‌ها مرد بازی‌های خاص!
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف شده در ایران به کشورش
  • بازگشت یکی از خدمه‌های هندی کشتی توقیف‌شده در ایران به کشورش
  • دعوت اسکواش باز خوزستانی به اردوی تیم ملی
  • مرد ۶۰ سانتیمتری هندی تنها ۷ کیلو وزن دارد
  • هندی‌ها خدایشان را سر بریدند و صادر کردند!
  • تقدیر از ۲ خوزستانی در روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • طرز تهیه کباب لاهماجون ، خوشمزه‌ترین کباب ترکی