Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- دفتر حقوق بشر سازمان ملل اعلام داشت، معترضان و خبرنگاران در شهرهای آمریکا از جمله پورتلند ایالت اورگان باید بتوانند در تظاهرات مسالمت آمیز بدون روبرو شدن با ریسک بازداشت و دستگیری خودسرانه، استفاده غیرضروری از زور و دیگر موارد نقض حقوق بشر شرکت داشته باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، لیز تروسل، مقام ارشد دفترکمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل به گزارشها درباره اینکه اخیرا برخی افسران امنیتی ناشناس اقدام به بازداشت تظاهرکنندگان مسالمت جو در شهر پورتلند کرده‌اند، واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او به خبرنگاران در شهر ژنو عنوان کرد: این نگران کننده است چون ممکن است بازداشت شده‌ها را به دور از حمایت قانون قرار داده و ممکن است منجر به تشدید بازداشت خودسرانه و دیگر موارد نقض حقوق بشر شود.
تروسل تاکید کرد، مقامها باید اطمینان حاصل کنند که نیروهای امنیتی استقرار یافته به شکل مناسب و روشن هویتشان مشخص بوده و تنها در صورت ضرورت به زور آن هم به طور متناسب و مطابق با استانداردهای بین‌المللی متوسل شوند.
او عنوان کرد، قربانیان باید این حق جبران داشته و بتوانند به دنبال تحقیقات درخصوص هر گونه مورد از نقض حقوق بشر بروند.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اقدامی مناقشه برانگیز ماموران فدرال را روانه شهرهایی نظیر پورتلند به دنبال تشدید ناآرامی‌ها در حاشیه اعتراضات علیه بی عدالتی نژادی در این شهرها کرد.
گزارش شد، برخی ماموران فدرال اقدام به بازداشت معترضان در خودروهای بدون علامت بدون دلیل کافی کرده‌اند.
دو سازمان ناظر در آمریکا اعلام کردند تحقیقاتی را در خصوص عملکرد ماموران فدرال در پورتلند گشوده‌اند.
دفتر حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد، خبرنگارانی که مشغول پوشش اعتراضات در آمریکا هستند باید اجازه انجام شغلشان بدون ترس از حمله یا بازداشت را داشته باشند.
تروسل در کنفرانس خبری در ژنو تاکید کرد: اعتراضات باید بدون آنکه شرکت کنندگان در آن و افراد گزارش دهنده درباره آنها، خبرنگاران با ریسک بازداشت یا دستگیری خودسرانه روبرو شده و در معرض اعمال زور تبعیض آمیز و نامتناسب و غیرضروری قرار گرفته و از دیگر اقدامات ناقض حقوقشان رنج ببرند ادامه یابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سازمان خواستار سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ناصر کنعانی با انتشار تصاویری از بازداشت و سرکوب دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، عنوان کرد: اخبار منتشر شده درباره سرکوب گسترده و بازداشت دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا توسط پلیس این کشور به خاطر حمایت از مردم فلسطین، نقض خشونت آمیز حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که باعث ابراز نگرانی افکار عمومی در سراسر جهان شده است.

وی در این خصوص عنوان کرده است: ضروری است که دولت آمریکا ضمن پایبندی به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر، آزادی بیان و برگزاری تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها را تضمین کرده و به مطالبات قانونی و حقوق آنها احترام بگذارد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: نقش حمایتی و اصلی دولت آمریکا در نسل‌کشی فلسطینی‌ها توسط رژیم صهیونیستی با ایجاد جو خفقان و ساکت کردن معترضان، پاک نخواهد شد.

دانشگاه‌های ییل، کلمبیا و تعداد دیگری از دانشگاه‌های آمریکا در روز‌های اخیر شاهد برگزاری اعتراضات در مخالفت با جنگ غزه بوده است. در همین زمینه نیز پلیس نیویورک از دستگیری بیش از ۱۳۰ نفر در پی تظاهرات در محوطه دانشگاه نیویورک خبر داد.

در همین خصوص اداره پلیس نیویورک اعلام کرد که ۱۳۳ نفر به صورت شبانه دستگیر شده و بعد از صدور احضاریه دادگاه، آزاد شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ایران به اعتراضات دانشجویان آمریکا در حمایت از فلسطین
  • بازداشت بیش از ۱۰۰ دانشجوی معترض در آمریکا؛ آزادی بیان به سبک غربی
  • اعتراضات دانشجویان آمریکایی با سرکوب همراه بود
  • واکنش وزارت خارجه به اعتراضات دانشگاهی در آمریکا
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • واکنش کنعانی به بازداشت و سرکوب دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • راه‌اندازی پویش «امروز من بدون کیسه پلاستیکی»