Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@09:09:50 GMT

ماسک پارچه‌ای استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۳۹۸۵۳

ماسک پارچه‌ای استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

رئیس مرکز علمی کاربردی ایران سپهر گفت: اگر ماسک‌های استاندارد از الیاف پنبه‌ای نباشد، در صورت استفاده مداوم روی صورت نمی‌تواند رطوبت و عرق را به بیرون انتقال دهد؛ در نتیجه باعث ایجاد جوش و کهیر صورت می‌شود و اثرات حساسیتی خواهد داشت.

آرش امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دانشگاه نسل چهارم در جامعه دانشگاه مسئولیت پذیر تعریف شده است و مرکز علمی کاربردی ایران سپهر اولین مرکز دانشگاهی بود که به کمک دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان برای خروج از بحران کرونا موفق به تولید ماسک پارچه‌ای با رفرنس‌ها و منابع علمی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مرکز علمی کاربردی ایران سپهر اصفهان توان تولید ماسک برای همه ایران را دارد، افزود: ماسک‌های پارچه‌ای که لایه میانی آن ترمو باند نباشد، نمی‌توانند جلوی انتشار ویروس را بگیرند؛ این ماسک‌ها با پارچه معمولی تفاوتی ندارند و در جلوگیری از ورود ویروس به بدن هم مؤثر نیستند.

رئیس مرکز علمی کاربردی ایران سپهر اصفهان با بیان اینکه این دانشگاه از الگوی ایتالیایی در تولید ماسک استفاده کرده است، تصریح کرد: ماسک‌های تولیدی این مرکز علمی کاربردی در چهار سایز تولید می‌شود که برای اطفال تا بزرگسالان، زنان و مردان به صورت جداگانه سایزبندی شده است.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌های امروز باید بتوانند برای مشکلات جامعه راهکار ارائه دهند، اظهار کرد: برای طراحی این ماسک‌های پارچه‌ای سه لایه از رفرنس‌ها و منابع علمی معتبر دنیا استفاده کردیم، چرا که ماسک‌های پارچه‌ای تولید شده در ابتدای شیوع کرونا کیفیت لازم را نداشتند و سودجویی‌های زیادی در این زمینه صورت گرفت.

امامی تصریح کرد: همه وسایل مورد نیاز تولید این ماسک سه لایه در اصفهان تأمین می‌شود و همه پارچه، لایه و کش این ماسک تولید داخلی است؛ از هشت اسفندماه تا ۳۰ اردیبهشت، چند میلیون ماسک پارچه‌ای سه لایه توسط مرکز علمی کاربردی سپهر اصفهان تولید شد.

کیفیت ماسک‌های پارچه‌ای بعد از شش بار شستشو کاهش می‌یابد

وی با تاکید بر اینکه تنها در هفته اخیر ۴۷ هزار ماسک تولید شده است، افزود: دستگاه‌های بسیاری همچون استانداری، سپاه، بنیاد شهید، پالایشگاه و کارخانجات صنعتی، فروشگاه‌های کوثر، شرکت توزیع برق استان و درگاه‌های فروش اینترنتی متقاضی این نوع ماسک هستند که کیفیت استاندارد و قیمت مناسبی هم دارد.

رئیس کمیته نساجی و پوشاک اتاق بازرگانی اصفهان گفت: این شیوه تولید ماسک سه لایه را با تولید سی دی و جزوه آموزشی به استان‌های دیگر هم منتقل کردیم و در شهرهای بسیاری به این شیوه، تولید ماسک انجام شد.

وی در خصوص ماسک‌های غیراستاندارد، اظهار کرد: اگر ماسک‌های استاندارد از الیاف پنبه‌ای نباشد، در صورت استفاده مداوم روی صورت نمی‌تواند رطوبت و عرق را به بیرون انتقال دهد؛ در نتیجه باعث ایجاد جوش و کهیر صورت می‌شود و اثرات حساسیتی خواهد داشت.

امامی با بیان اینکه مردم باید ویژگی ماسک استاندارد را بدانند و آگاهی لازم در این زمینه ایجاد شود، تصریح کرد: بیش از نیمی از ماسک‌های جراحی و پارچه‌ای در بازار تقلبی است، اما ماسک مرکز دانشگاهی ایران سپهر با مستندات علمی تولید شده است.

وی در خصوص ویژگی‌های یک ماسک پارچه‌ای سه لایه و استاندارد، گفت: پارچه خارجی و داخلی آن باید از تریکو پلی استر پنبه‌ای باشد؛ ترکیب غیر از پلی‌استر پنبه باعث صدمه پوستی به علت جذب عرق می‌شود. همچنین لایه وسط ماسک باید از جنس ترمو باند باشد نه اسپان باند یا لایی چسب. این ماسک‌ها بعد از شش بار شستشو باید حتماً تعویض شوند، چرا که سطح کیفیت آن‌ها به شدت کاهش می‌یابد.

کد خبر 434453

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ماسک پارچه ای کالای باکیفیت ماسک سه لایه خط تولید ماسک انواع ماسک پنبه پیشگیری از کرونا شیوع کرونا دانشگاه علمی کاربردی استاندارد حساسیت پوستی ماسک صورت شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ماسک های پارچه ای ماسک پارچه ای تولید ماسک سه لایه ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۳۹۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف

پژوهش اظهار داشت: بر اساس رای صادره توسط دادگاه کیفری در فروردین امسال، یک واحد تولیدی فرآورده خوراک آماده دام، طیور و آبزیان به دلیل تولید کالای بدون علامت استاندارد به پرداخت یک میلیارد و صد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: به استناد ماده ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، تولید کالا و ارائه خدمات مشمول مقررات استاندارد اجباری، بدون دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد ایران و یا تاییدیه آن جرم محسوب می‌شود و مرتکبان به مجازات‌های تعیین شده با حکم دادگاه محکوم می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • کدام نهاد مسئول گرانی خودرو است؟
  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • آخرین وضعیت خرید شمش در حراج مرکز مبادله | خرید شمش افزایش یافت
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل
  • شروع فرآیند انتخاب واحد تولیدی نمونه در خوزستان
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • آغاز بیستمین حراج شمش طلا از ساعت ۱۲ امروز
  • حضور نخبگان در لایه‌های حکمرانی