Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته صفری، براساس آمارهای موجود ۴۲۲ مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات حقوقی این نهاد که با همکاری وکلای نیکوکار در سه ماهه نخست امسال انجام‌شده است ، بهره مند شده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان و به نقل از کمیته امداد استان زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه بسته‌های خدمتی  متنوعی در بخش‌های مختلف بر اساس نیاز مددجویان تحت حمایت طراحی و به آنها ارائه می‌شود، گفت : ارائه خدمات حقوقی ، مشاوره‌ای به خانوار‌های مشمول دریافت این خدمت از سرفصل های خدمتی این نهاد است که با همکاری وکلای نیکوکار به مددجویان تحت حمایت ارائه می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هدایت صفری بابیان اینکه هدف کمیته امداد از ارائه خدمات و مشاوره‌های حقوقی به مددجویان مشمول، آشنایی این گروه از جامعه هدف با حقوق قانونی خود و معاضدت حقوقی با هدف احیای حقوق آنها است، افزود: براساس آمارهای موجود 422 مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان از خدمات حقوقی این نهاد که با همکاری وکلای نیکوکار در سه ماهه نخست امسال انجام‌شده است، بهره مند شده اند.

 

صفری از برگزاری دوره های آموزشی به منظور افزایش آگاهی خانواده های تحت حمایت با مسائل حقوقی نیز خبر داد و تصریح کرد: با همین رویکرد پنج دوره آموزشی با موضوعات مختلف از جمله حقوق شهروندی  در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ، صیانت از بنیان خانواده و آشنایی با مسائل حقوقی برای 90 نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سه ماهه نخست امسال با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شده است.

 

وی همچنین به  ارائه مشاوره های حقوقی به مددجویان تحت حمایت این نهاد از طریق استقرار میز خدمت حقوقی در سطح شهرستانهای تابعه به عنوان یکی دیگر از سرفصل های خدمات حقوقی کمیته امداد نیز اشاره کرد و افزود: به منظور ارائه مشاوره حقوقی مورد نیاز مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان 10 مورد میز خدمت حقوقی با همکاری 28 وکیل نیکوکار زنجانی در سه ماهه نخست امسال در سطح  استان استقرار یافته و مشاوره های حقوقی مورد نیاز مراجعین به آنها ارائه شده است.

 

صفری با اشاره به اینکه خدمات ارائه‌شده به جامعه هدف این نهاد در حوزه مددکاری حقوقی با استفاده از ظرفیت مجامع و کانون‌های مشاوران حقوقی ، حقوقدانان و بسیج وکلا انجام می‌شود، ادامه داد: به همین منظور  تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین کانون وکلا ، بسیج حقوق‌دانان و مشاوران حقوقی و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان منعقد شده و تلاش می کنیم با بهره گیری از این ظرفیت ها زمینه ارائه خدمات مورد نیاز خانواده های تحت حمایت در این بخش به صورت تخصصی به آنها ارائه شود.

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از محرومان مددجویان کمیته امداد کمیته امداد استان زنجان کمیته امداد استان زنجان سه ماهه نخست امسال مددجویان تحت حمایت خدمات حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۰۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی

به گزارش خبرگزاری مهر، تفاهم‌نامه همکاری میان کمیته امداد و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با هدف تقویت حمایت از خانواده‌های زندانیان نیازمند، با حضور سیدمرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد و غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور امضا شد.

رئیس کمیته امداد در مراسم امضای این تفاهم‌نامه با تاکید بر ضرورت ارتقای نظام عدالت اجتماعی و کنترل آسیب‌های اجتماعی، گفت: خوشبختانه شاهد تغییر نگاه جامعه در موضوع زندانیان و رشد آمار کمک‌های مردمی در زمینه رفع مشکلات این اقشار هستیم.

وی با اشاره به خدمات مختلف کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند، اظهار کرد: آموزش‌های مهارتی و کسب و کار، تأمین اجاره و ودیعه مسکن، تأمین لوازم ضروری زندگی، احداث و خرید مسکن، هزینه تحصیل دانش‌آموزان، تأمین جهیزیه نوعروسان از جمله خدمات کمیته امداد به خانواده‌های زندانیان نیازمند است.

بختیاری تاکید کرد: سال گذشته در مجموع ۸۷۶ میلیارد تومان خدمات به خانواده‌های زندانیان نیازمند ارائه شد.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه بر اساس آمار بخش بزرگی از خانواده زندانیان از جرم سرپرست خود اطلاع نداشته‌اند، گفت: خانواده زندانیان در حالی به مشکلات معیشتی گرفتار می‌شوند که تقصیری از بابت جرم سرپرست خود ندارند و این وظیفه نهادهای حمایتی است که از آنان پشتیبانی شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه، خدمات ارائه شده به خانواده زندانیان تا سه ماه پس از آزادی تداوم می‌یابد تا سرپرست خانواده در این مدت با آرامش به دنبال کسب و کار و تأمین خانواده خود برود.

رئیس کمیته امداد با اشاره به تفاهم‌نامه پیشین این نهاد با سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهار امیدواری کرد که تفاهم‌نامه پیش رو گام مهمی در ارتقای سطح همکاری‌های دو نهاد برای کمک‌رسانی به این اقشار محروم باشد.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه نباید جرم سرپرست خانواده موجب بروز آسیب‌های اجتماعی برای خانواده او شود، گفت: به دنبال توانمندسازی این خانواده از طریق معرفی آنان به کمیته امداد هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خدمات کمیته امداد به ویژه در سال‌های اخیر منشأ خیر و برکت برای جامعه بوده است، افزود: کمیته امداد در حوزه خانواده زندانیان نیازمند خدمات بسیار خوبی از طریق سبد کالا، امور معیشتی و.. داشته که قابل تقدیر است.

کد خبر 6080837

دیگر خبرها

  • تکلیف مددجویان کمیته امداد و بهزیستی با افزایش تعرفه‌های درمانی چه می شود؟
  • ارائه تسهیلات اشتغال به مددجویان اردستانی
  • اقدامات تأمینی و تربیتی برای خانواده های زندانیان
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • همکاری کمیته‌امداد و سازمان زندان‌ها برای حمایت از خانواده‌های زندانیان
  • ثبت نام ۹۸۹ مددجوی کمیته امداد البرز در دوره‌های سوادآموزی
  • بهره مندی ۳۹۴ هزار نفر از خدمات آزمایشگاهی مراکز تامین اجتماعی زنجان
  • ارائه خدمات «آبرسانی» آستان قدس رضوی در پهنه سیستان
  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • تحویل بیش از 3 هزار مسکن به مددجویان کمیته امداد در گلستان