Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@02:24:47 GMT

کاروانسرای سمنان به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۰۵۸۶

کاروانسرای سمنان به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شود

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس بر لزوم واگذاری کاروانسرای مرکز شهر سمنان به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، عباس گلرو ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان اظهار کرد: کاروانسرای تاریخی واقع در مرکز شهر سمنان برای حفاظت و مرمت و فراهم آوردن زمینه جذب گردشگران باید به اداره کل میراث فرهنگی واگذار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تأکید بر اینکه نقش سایر دستگاه‌های اجرایی در حمایت از میراث فرهنگی و اجرای سند توسعه گردشگری استان سمنان باید مشخص شود، افزود: سایر دستگاه‌های اجرایی باید ذیل نظر این اداره کل فعالیت‌های خود را در حوزه حمایت و توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرا کنند.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با بیان اینکه گردشگری فقط متوقف در میراث تاریخی نیست، گفت: گردشگران خارجی به‌خصوص گردشگران چینی که پرتعدادترین گردشگران دنیا را تشکیل می‌دهند، به جاذبه‌های طبیعی به‌خصوص کویر و سایر جاذبه‌های فرهنگی ازجمله مردم‌شناسی، آشنایی با سایر فرهنگ‌ها و آداب و سنن توجه دارند.

گلرو با اشاره به اینکه اقلیم استان سمنان برای گردشگری خارجی بسیار قابل توجه است، افزود: باید به جاذبه‌های گردشگری استان ازجمله آبگرم، بیابانک و ...توجه ویژه شود و استان سمنان می‌تواند با توجه ویژه به این ظرفیت‌ها به یکی از استان‌های برتر در زمینه جذب گردشگر تبدیل شود.

او با اشاره به اینکه شعار محوری تبلیغاتی وی گردشگری بوده، گفت: ظرفیت توسعه گردشگری در استان مهیاست و به‌زودی کارگروه گردشگری در دفتر نماینده تشکیل می‌شود.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس با تأکید بر راه‌اندازی بازارچه سنتی فروش صنایع‌دستی در استان و ارائه محصولات صنایع‌دستی و سوغات و خوراکی‌های سنتی، بیان کرد: رونق گردشگری زمینه‌ساز رونق اقتصادی و افزایش شادابی و نشاط در مردم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز در این دیدار گفت: پیش از انتقال زندان و زمانی که زندان مرکزی شهر سمنان از کاروانسرای شاه‌عباسی واقع در مرکز شهر سمنان به ساختمان جدید خود منتقل شد، این اداره کل برای مرمت و احیای این اثر فاخر ملی اعلام آمادگی کرده است.

مهدی جمال با تأکید بر اینکه واگذاری این کاروانسرا زمینه احیا، حفاظت و بهره‌برداری عمومی این یادگار دوران صفویه را فراهم می‌کند، افزود: با واگذاری به میراث فرهنگی، این کاروانسرا می‌تواند به یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر مبدل شود.

او گفت: کاروانسرای سمنان در سال 1362 اداره میراث فرهنگی استان سمنان بوده است و باید برای فراهم شدن توسعه گردشگری استان به این اداره واگذار شود.

کاروانسرای شاه‌عباسی مرکز شهر سمنان به‌عنوان یکی از ۹۹۹ کاروانسرای ساخته‌شده در دوران شاه عباس صفوی است که در شهر سمنان احداث شده است.

این کاروانسرا در سال ۱۳۵۲ به ثبت ملی رسید و پس از سه دهه تغییر کاربری و تبدیل آن به زندان مرکزی شهر سمنان با تلاش‌ها و پیگیری و مستمر مسئولان و مردم از بند خارج و آزادسازی شد.

انتهای پیام/2249/م/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان میراث فرهنگی گردشگری مجلس کاروانسرای شاه عباسی مهدی جمال مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نماینده مردم سمنان مهدی شهر و سرخه در مجلس مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان سمنان نماینده مردم سمنان مهدی شهر و سرخه در مجلس اداره کل میراث فرهنگی مرکز شهر سمنان استان سمنان صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۰۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان یزد در بازدید از طرح‌های عمرانی شهرداری شهر شاهدیه در حوزه میراث فرهنگی گفت: شهر شاهدیه با توجه به ویژگی‌های منحصر بفردی که از نظر میراث فرهنگی، ابنیه تاریخی تپه‌های بسیار زیبا باغات انار ویژه‌ای دارد که، یک مجموعه کاملی از جاذبه‌های میراث فرهنگی و گردشگری است.


رستگاری با اشاره به نیاز شاهدیه در معرفی بیشتر به هموطنان برای توسعه پایدار گردشگری گفت: در این راستا در چند سال گذشته مجموعه شهردای و شورای اسلامی شهر شاهدیه همت کرده و برای بازسازی معابر به شکل سنتی، احیای بافت تاریخی و باغات گام‌های بسیار موثری را برداشته اند.


وی در ادامه افزود: در سال جاری نیز چهار طرح ارزشمند در محدوده مرکزی بافت تاریخی شاهدیه توسط شهرداری با اعتبار بیش از صد وبیست میلیار ریال در حال اجرا است.


رستگاری گفت: کارگاه خشت زنی کف و بدنه سازی و احیای باغات از جمله این اقدامات است که قطعا برای توسعه پایدار گردشگری شهر شاهدیه موثر است.

دیگر خبرها

  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • یکی از ۴ سنگرِ اهواز در زمان جنگ از بین رفت
  • اجرای طرح احیا باغات و بافت تاریخی شهر شاهدیه
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • رونمایی از ثبت جهانی کاروانسرای دیر گچین قم
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • اصفهان شناسنامه کشور در بخش میراث فرهنگی است