Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@09:31:06 GMT

طرح «نذر امام سجاد(ع)» در کشور برگزاری می شود

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۱۱۴۷

طرح «نذر امام سجاد(ع)» در کشور برگزاری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی طاهریان ظهر شنبه در نشست هم اندیشی برگزاری دهمین کنگره بین المللی امام سجاد (ع) که به صورت مجازی برگزار شد، اظهار کرد: کنگره بین المللی امام سجاد (ع) امسال از ۱۱ تا ۲۴ شهریور مصادف با ۱۲ تا ۲۵ محرم در بخش های استانی، ملی و بین المللی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه هرساله کنگره بین المللی امام سجاد (ع) در روز شهادت سیدالساجدین با شکوه خاصی و با حضور جمعیت قابل توجهی برگزار می شد، افزود: این رخداد، امسال با توجه به اپیدمی کرونا و ضرورت اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با هدف گسستن زنجیره انتقال، شاید همانند روال گذشته برگزار نشود و بهترین روش برای اجرای آن بهره گیری از فضای رسانه ای و مجازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به نگاه حمایتی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگ هنری مساجد کشور به کنگره بین المللی امام سجاد (ع)، گفت: از زمان مدیریت حجت الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی در ستاد، نگاه ویژه و حمایتی به کنگره شده است.

طاهریان اضافه کرد: سال گذشته بخشی از آثار مکتوب مرتبط با کنگره بین المللی امام سجاد (ع) با حمایت ویژه ستاد هماهنگی کانون های مساجد به ویژه معاونت فرهنگی این مجموعه، به چاپ رسید.

وی از طرح «نذر امام سجاد (ع)» به عنوان یکی از برنامه های اجتماعی شاخص و اثرگذار کنگره بین المللی امام سجاد (ع) نام برد و بیان کرد: این طرح با هدف رسیدگی به امور فقرا و محرومین اجرا می شود که امسال با توجه به شرایط شیوع کرونا ضرورت اجرای آن دو چندان شده است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در بخش دیگری از سخنانش به وجود تولیدات فاخر در دبیرخانه کنگره، گفت: این آثار نیاز به بازبینی و تخلیص و انتشار در رسانه ها به ویژه رسانه ملی و فضای مجازی دارد که با توجه به محدود بودن ظرفیت دبیرخانه، نیاز است تا دستگاه های مختلف در این زمینه از این مجموعه حمایت کنند.

وی در پایان عنوان کرد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آمادگی دارد تا همانند سال های گذشته از کنگره بین المللی امام سجاد (ع) حمایت کند.

گفتنی است، کنگره بین المللی امام سجاد (ع) همه ساله همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت در ۲۵ محرم به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می‌شود.

کد خبر 4982579

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون مساجد کنگره امام سجاد ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مسکن مجلس شورای اسلامی کنگره بین المللی امام سجاد ستاد هماهنگی کانون هنری مساجد مساجد کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۱۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب

خواجه یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان گفت: مرحله منطقه‌ای جشنواره سرود آوای مسجد پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در سالن شهید بهشتی شهر میناب برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله گروه‌های سرود کانون‌های شهرستان‌های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان هدف از برگزاری این جشنواره را نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت (ع)، ارائه دستاورد‌های خلاقانه هنری در عرصه سرود با مضامین فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد فضای شاداب و بانشاط برای قشر‌های مختلف مردم عنوان کرد.
 
خواجه یی گفت: افزود: برترین‌های مراحل شهرستانی و منطقه‌ای در مرحله استانی که ۲۰ اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 ۲۳۷ گروه سرودکانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در سامانه بچه‌های مسجد به ثبت رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور
  • توزیع هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • توزیع یک هزار بسته گوشت قربانی در بین خانواده‌های نیازمند قزوین
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • جلسه هماهنگی دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت با ستاد‌های استانی برگزار شد
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور