Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@04:47:50 GMT

رگبار و تند باد به کشاورزی قیر و کارزین خسارت زد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۲۱۵۵

رگبار و تند باد به کشاورزی قیر و کارزین خسارت زد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین، مهدی همتی با اشاره به ثبت بیش از ۱۴ میلی متر بارش باران در ایستگاه باران سنجی افزر و وزش تند بادهای عصر روز جمعه سوم مرداد ماه اظهار کرد: بر اثر این رویداد جوی بیشترین خسارت به بخش باغبانی در باغ‌های مرکبات و نخیلات گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: عمده این خسارت‌ها در قالب ریزش محصول، شکستگی خوشه، شکستگی تنه درختان و در مواردی ریشه کن شدن مرکبات و نخیلات بوده است.

وی به وقوع سیلاب پس از این بارش‌های رگباری نیز اشاره و بیان کرد: احتمال خسارت به قسمت‌هایی از تأسیسات زیر بنایی مانند جاده‌های بین مزارع، آب نماها، چاه‌ها و سیستم‌های آبیاری تحت فشار نیز دور از ذهن نخواهد بود.

همتی با اشاره به پوشش بیمه محصولات کشاورزی در بیش از ۲۰ درصد از باغ‌های این شهرستان ابراز کرد: باغداران دارای قرار داد بیمه‌ای حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده نسبت به ثبت درخواست خسارت خود اقدام کنند.

به گفته وی؛ علاوه بر امکان ثبت اینترنتی درخواست خسارت در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی، شرکت خدمات بیمه‌ای مستقر در شهرستان امکان ثبت تلفنی خسارت‌ها را از طریق شماره همراه ۰۹۱۶۴۶۴۱۴۵۱ نیز فراهم کرده است.

او تاکید کرد: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان به دلیل شیوع بیماری کرونا باغداران خسارت دیده از هر گونه مراجعه غیر ضروری به مراجع ذی ربط خودداری و به صورت غیر حضوری درخواست‌های خود را پیگیری کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیر و کارزین با بیان اینکه سطح باغ‌های این شهرستان بیش از ۱۶ هزار هکتار است، افزود: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها مرجع جبران خسارت هزینه تولید در موضوع تولید محصولات باغی، زراعی و دامی است. قیر و کارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

کد خبر 4982677

منبع: مهر

کلیدواژه: قیروکارزین جهاد کشاورزی فارس طوفان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مسکن مجلس شورای اسلامی قیر و کارزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان یزد گفت: استان یزد از نظر ضریب نفوذ بیمه جایگاه اول را در کشور داراست و این امر نشان می‌دهد سطح فرهنگ مردم استان یزد در بحث بیمه‌ای بالا است.

روح الله حیدری در حاشیه شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در یزد اظهار کرد: به منظور همکاری و همراهی همه شرکت‌های بیمه‌ای در استان جهت ارائه بهتر خدمات بهینه بیمه‌ای به شهروندان یزدی جلسه سندیکای شرکت‌های بیمه در استان یزد شکل گرفت و در آن حول محور کارگروه‌های متعدد بحث و تبادل نظر شد و پیشنهادات خوبی نیز مطرح گردید.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم در سال جدید خدمات بهتری را به مردم استان یزد ارائه دهیم خاطر نشان کرد: در طی سال‌های اخیر در استان یزد متأسفانه شاهد بلایای طبیعی هستیم، در این بین برخی از مردم و اهالی شهرها و روستاها فاقد بیمه‌نامه منازل مسکونی و اماکن تجاری خود هستند که در بلایای طبیعی دچار گرفتاری می‌شوند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان تصریح کرد: شاهد این هستیم که پس از خسارت‌های وارده مردم به دستگاه‌های حمایتی مراجعه دارند و این معضلی برای مردم فاقد بیمه شده است.

حیدری افزود: لازم است با هماهنگی‌های بیشتر به مردم جهت تهیه بیمه نامه‌ها اطلاع رسانی شود تا بتوانند در زمان خسارت از شرکت‌های بیمه‌ای مطالبه کنند.

وی تاکید کرد: به جهت تحقق این امر انتظار است تا مدیران استان همکاری و کمک داشته باشند تا شرکت‌های بیمه‌ای بتوانند در راستای خدمات مؤثر واقع شوند.

رئیس شورای هماهنگی شرکت‌های بیمه استان گفت: یکی از اقداماتی که شرکت‌های بیمه‌ای انجام می‌دهند و در طی سال‌های گذشته آن را تقویت کردند بیمه‌های بازنشستگی به کمک بیمه‌های تجاری است، لذا توصیه ما به مردم استفاده از پارامترهای بیمه‌ای در این خصوص در شرکت‌های بیمه است.

حیدری با بیان اینکه استان یزد از نظر ضریب نفوذ بیمه جایگاه اول را در کشور دارد ادامه داد: این امر نشان می‌دهد سطح فرهنگ مردم استان یزد در بحث بیمه بالا است و این جای خوشحالی و تبریک به مردم استان دارد.

وی تاکید کرد: امیدواریم تا با پوشش گسترده بیمه در استان در زمان حوادث، خسارت کمتری به مردم وارد شود و خسارت‌ها تا حدی جبران شود.

کد خبر 747129

دیگر خبرها

  • ۱۵۰۰ هکتار کشتزارِ داورزن زیر کشت محصولات جالیزی رفت
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • ۵۶ هزار هکتار از اراضی پلدختر زیر کشت محصولات کشاورزی رفت
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • برتری استان یزد در کسب جایگاه بالاترین ضریب نفوذ بیمه در کشور
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • هشدار نارنجی؛ رگبار شدید باران در این استان‌ها