Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناو هواپیمابر هسته‌ای آمریکا و ۱۲ کشتی جنگی وارد دریای مدیترانه شدند تا رزمایش‌های مشترکی را با نیروی هوایی یونان برگزار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سایت Newsbomb.gr اعلام کرد: ناو هواپیمابر آمریکا "دوایت آیزنهاور" با گروهی از کشتی‌های جنگی امروز (شنبه) از طریق کانال سوئز وارد دریای مدیترانه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ناو هواپیمابر به سمت منطقه واقع در جنوب جزیره کرت یونان برای شرکت در رزمایش‌های مشترکی با نیروی هوایی یونان حرکت خواهد کرد.

این ناو هواپیمابر در مرزهای منطقه اقتصادی یونان مستقر خواهد شد. در این رزمایش‌ها جنگنده‌های اف۱۶ و اف۱۸ شرکت خواهند کرد. 

به گزارش سایت مذکور، این اولین مداخله مهم آمریکا از زمان بحران با ترکیه است و مفهوم خاصی دارد چراکه در زمانی رخ داده که هنوز تنش در این منطقه آرام نشده است. به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها با این اقدام مایلند قدرتشان را برای ایفای نقش داور و ممانعت از هرگونه عملیات هجومی که احتمالا ترکیه خواهان انجام آن است، نشان دهند.

این مساله بیشتر با کشتی Oruc Reis ترکیه برای بررسی هیدروکربن‌ها در منطقه اقتصادی جزیره کاستلوریزو یونان در ارتباط است که احتمالا به نزاع مسلحانه بین یونان و ترکیه بینجامد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: يونان آمريكا تركيه ناو هواپیمابر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی

نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد که این ناوشکن که به نامش اشاره نشده با شماری پهپاد هدف حمله قرار گرفته شده است.

براساس این گزارش یحیی سریع سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن گفت: نیرو‌های مسلح یمن سه عملیات نظامی را انجام داده که در جریان آن علاوه بر ناوشکن آمریکایی، یک کشتی متعلق به ایالات متحده در خلیج عدن و یک کشتی اسرائیلی را نیز با پهپاد در اقیانوس هند هدف قرار داده است.

ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی، انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • برخی از بناهای تاریخی در گذشته چگونه به نظر می رسیدند (عکس)
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم
  • عملیات یمن علیه ناوشکن و کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی
  • رسانه عبری زبان: کشورهای عربی مانع تلاش ترکیه برای ورود به پرونده غزه شدند
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • ادعای جدید گروسی درباره نزدیک بودن ایران به ساخت بمب اتم/ برگزاری رزمایش «ماشه هسته‌ای» کره شمالی/ ازسرگیری مذاکرات برای برقراری صلح در یمن/ آغاز رزمایش «پرچم صحرای ۹» در امارات با مشارکت ۱۰ کشور
  • (ویدیو) فوجیان؛ بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین کشتی جنگی چین
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس)