Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا عبدلی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دولت ۵۵ درصد سهام هپکو را به سازمان تأمین اجتماعی واگذار کرده است و تا پایان سال ۹۹ باید مازاد بر ۱۷ درصد را بفروشد و طلب خود را از دولت نقد کند.

وی ادامه داد: ۱.۷ سهام هپکو ضمانت بانک است و یک درصد سهام نیز توسط سازمان خصوصی سازی فروخته شد.

رئیس شورای کارگری هپکو افزود: در حال حاضر سه درصد از سهام هپکو معلوم نیست دست چه کسی قرار گرفته و آن‌هم بلاتکلیف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، تاکنون مسئولان به‌دنبال این بودند که مدیری با اهلیت شرکت هپکو را احیا کند و همگان بر این مهم اتفاق نظر داشتند که تنها راهکار نجات و احیای هپکو این است که مدتی زیر نظر دولت و وزارت صمت قرار گیرد و سپس به ایمیدرو واگذار شود، اما با تصمیم ناگهانی دولت مبنی بر واگذاری سهام هپکو به سازمان تأمین اجتماعی نا امیدی در شرکت به‌وجود آمده به‌طوری که امیدی به آینده هپکو وجود ندارد.

رئیس شورای کارگری شرکت هپکو با بیان اینکه آخرین حقوق پرداختی به کارگران اردیبهشت ماه جاری بوده است، عنوان کرد: حقوق ۲ ماه (خرداد و تیر ماه) آن‌ها پرداخت نشده است و مدیرعامل شرکت نیز در مجموعه حضور ندارد.

عبدلی عنوان کرد: واگذاری هپکو به تأمین اجتماعی باید مورد بررسی قرار بگیرد که در این بین آیا برای تولید هپکو برنامه‌ای پیش‌بینی شده است و در این خصوص نامه‌ای به استاندار ارسال شده است تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

رئیس شورای کار کری شرکت هپکو گفت: قرار بود هر تصمیم که درباره واگذاری هپکو صورت می‌گیرد، برنامه‌ای برای تولید و تضمین آینده شغلی کارگران و پرسنل در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به تشکیل جلسه در ستاد تسهیل با حضور نمایندگان ایمیدرو، نمایندگان تأمین اجتماعی، هیأت مدیره هپکو، نمایندگان شورای کارگری هپکو و… در هفته گذشته، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد، برنامه‌هایی که ایمیدرو برای احیای هپکو در نظر داشته با سازمان تأمین اجتماعی همراه شود، اما تأمین اجتماعی عنوان کرد هنوز در هیأت واگذاری این مهم قطعی نشده و باید انجام شود تا بتوان سایر اقدامات را انجام داد و همچنان منتظر پاسخ آن‌ها هستیم و تا امروز پاسخی ندادند.
رئیس شورای کارگری شرکت هپکو اظهار کرد: هپکو یک شرکت بزرگ است و اگر یک روز کار نداشته باشد، از عرصه تولید عقب می‌ماند و عدم نبود کار و تولید موجب فرسودگی نیروی کار، تجهیزات می‌شود و دستگاه‌ها از بین می‌روند.
به گفته عبدلی، از زمانی که هپکو زیر نظر سازمان خصوصی‌سازی قرار گرفته نزدیک به ۹ ماه می‌گذرد و هیچ کاری تابه امروز در زمینه تولید انجام نشده است و چگونه می‌توان این ضرر و زیان را جبران کرد و به‌نظر می‌رسد راه‌اندازی هپکو و مشکلات آن با این قبیل اقدامات حل نمی‌شود.

کد خبر 4982737

منبع: مهر

کلیدواژه: هپکو اراک اراک کارگران ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین شهرکرد گرگان ستاد مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه اقامه نماز جمعه بیرجند ازدواج مجلس شورای اسلامی مسکن رئیس شورای کار تأمین اجتماعی شورای کارگری شرکت هپکو سهام هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۲۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن بزرگ کارگری در میبد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در آستانه هفته کار و کارگر، جلسه ای با حضور ماندگاری مدیرعامل شهرک صنعتی جهان آباد، دهقانی معاون سیاسی امنیتی فرماندار رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، و نمایندگان واحد‌های صنعتی درشهرک صنعتی جهان آباد میبد برگزار شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان میبد در حاشیه این جلسه گفت: با توجه به ۲۴ هزار بیمه شده اجباری در شهرستان میبد، این شهرستان به نوعی یک شهرستان کارگری محسوب می‌شود.


علایی افزود: با همگرایی و هماهنگی که مسئولین و نمایندگان کارفرمایان واحد‌های صنعتی داشتند؛ برگزاری برنامه‌های مناسبی در این ایام برنامه ریزی شد.


رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی میبد گفت: در روز و هفته کار و کارگر در شهرستان میبد جشن بزرگ کارگری، برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات فوتبال کارگران، سرکشی به کارگران حادثه دیده، دیدار با خانواده‌های شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و کارفرمایان را خواهیم داشت.


علایی افزود: کارگران و کارفرمایان واحد‌های صنعتی در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند و در سالی که مقام معظم رهبری، شعار سال را جهش تولید با مشارکت مردم قرار داده اند امیدواریم با ارج نهادن به زحمات کارگران و کارفرمایان در این هفته، در راستای تحقق این شعار بتوانیم قدمی را برداریم.


 

دیگر خبرها

  • خبر مهم از زمان دقیق افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳
  • تأمین کننده ها و توزیع کننده های ورق گالوانیزه در ایران
  • شرکت ۳۵۰۰ داوطلب در آزمون تامین نیروی انسانی مدیریت تامین اجتماعی فارس
  • افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی از ماه آینده اعمال می‌شود
  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
  • ۸۰ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
  • شرکت بیش از۲هزار کردستانی در آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان درخصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق 
  • تشریح مصوبات شورای تأمین استان یزد در خصوص سنگ آهن مرکزی ایران-بافق
  • جشن بزرگ کارگری در میبد