Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-16@05:29:07 GMT

طرح مجلس برای لغو کنکور ارشد

تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۴۳۲۷۱

طرح مجلس برای لغو کنکور ارشد

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: تصمیم مهمی که در نشست امروز پیشنهاد کردیم مورد استقبال وزیر و اعضای شورا قرار گرفت، ورود مجلس به موضوع اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مراکز آموزش عالی کشور است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، علیرضا منادی سفیدان با اشاره به نشست فوق‌العاده امروز(شنبه ۴ مرداد) شورای عالی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی که با حضور وزیر علوم و معاونان وزیر برگزار شد، اظهار کرد: تصمیم مهمی که در نشست امروز پیشنهاد کردیم مورد استقبال وزیر و اعضای شورا قرار گرفت، ورود مجلس به موضوع اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مراکز آموزش عالی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: ماده 4 قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مراکز آموزش عالی کشور صراحت دارد؛ سنجش در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته بر اساس آزمون متمرکز از دروس تخصصی مقطع کارشناسی و تأثیر معدل داوطلب در رشته‌های مرتبط توسط وزارتین انجام می‌شود که این ماده مورد اصلاح قرار خواهد گرفت.

منادی سفیدان یادآور شد: بر همین مبنا مقرر شد؛ مجلس و کمیسیون آموزش در جهت اصلاح این ماده قانونی طرح دو فوریتی تدوین تا سنجش و پذیرش دانشجو فقط از طریق سوابق تحصیلی صورت پذیرد که این پیشنهاد مورد موافقت وزیر علوم و اعضای شورای سنجش و پذیرش قرار گرفت.

وی ادامه داد: تلاش داریم در همین مدت باقی‌مانده این طرح را تدوین و به تصویب مجلس برسانیم تا امسال نیز کنکور ارشد 99 برگزار نشود و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان صورت گیرد. البته با توجه به شرایط خاص امسال وزیر علوم این مسئله را در ستاد ملی کرونا نیز پیگیری می‌کند تا حداقل کنکور امسال برگزار نشود و به موازات این پیگیری‌ها برای امسال، مجلس به دنبال تصویب دائمی این قانون است.

منادی سفیدان با بیان اینکه حذف کنکور به طور کلی یکی از اصلی‌ترین اهدافی است که کمیسیون آموزش مجلس یازدهم پیگیری می‌‎کند، افزود: بر اساس قانون، در کنکور سراسری مجوزهایی صادر شده که 85 درصد صندلی‌های وزارت علوم بدون برگزاری کنکور و بر اساس سوابق تحصیلی تکمیل شود؛ بنابراین کنکور فقط برای 15 درصد صندلی‌های رشته‌ها و دانشگاه درجه یک برگزار می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: حذف کامل کنکور در همه مقاطع در دستور کار کمیسیون آموزش قرار دارد و تا کنون نیز مقدماتی برای آن در کمیسیون اندیشیده شده است

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: تحصیلات تکمیلی آموزش عالی پذیرش دانشجو کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی کمیسیون آموزش بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۴۳۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط دکترای بدون آزمون دانشگاه شریف

مهلت ثبت نام داوطلبان در تحصیل در رشته‌های دکتری بدون آزمون دانشگاه صنعتی شریف برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دانشگاه صنعتی شریف برای حمایت از استعدادهای درخشان و در چارچوب ضوابط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از میان دانش آموختگان ممتاز دوره کارشناسی ارشد دانشگاه‌های کشور، تعداد محدودی دانشجو در مقطع دکتری در رشته‌های زیر برای شروع به تحصیل از نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ به صورت بدون آزمون می‌پذیرد.

دانشگاه صنعتی شریف برای نیمسال اول ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در ۱۴ رشته مهندسی دانشجوی دکتری بدون آزمون پذیرش می‌کند که متقاضیان تا ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ فرصت ثبت نام دارند.

داشتن مدرک کارشناسی در رشته مرتبط با معدل حداقل ۱۶، داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط (یا گواهی فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۳ برای دانشجویان شاغل به تحصیل کارشناسی ارشد) با معدل حداقل ١٧ بدون نمره پایان نامه و سپری نشدن بیش از سه سال از دانش آموختگی در مقطع کارشناسی ارشد (از تاریخ دانش آموختگی داوطلب تا تاریخ فوق بیش از سه سال نگذشته باشد) از شرایط عمومی ثبت نام داوطلبان است.

تصویر کارنامه کارشناسی، تصویر کارنامه کارشناسی ارشد، یک نسخه کامل از مقالات چاپ شده یا پذیرفته شده در مجلات، همراه با نامه پذیرش (حداکثر دو مقاله مجله قابل محاسبه است)، یک نسخه از مقالات ارائه شده در همایش‌های معتبر، همراه با نامه ارائه (حداکثر دو مقاله همایش قابل محاسبه است)، تصویر گواهی‌های افتخارات علمی و سوابق پژوهشی معتبر جز مدارک ثبت نام اعلام شده است.

تصویر مدرک زبان (به پذیرفته شدگان فرصت داده می‌شود ظرف مدت یک نیم سال مدرک زبان مورد قبول دانشگاه را به اداره پذیرش ارائه دهند) ٧. هزینه ثبت نام / ٠٠٠ / ٠٠٠ ٣ ریال است، که در مرحله نهایی از طریق سایت پرداخت خواهد شد.

طبق اعلام دانشگاه شریف وجه پرداختی در صورت عدم پذیرش یا انصراف مسترد نمی‌شود و داشتن مواری در پذیرش دانشجویان امتیاز محسوب می‌شود

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف نیاز به ارائه گواهی رتبه یا گواهی فراغت از تحصیل ندارند. داوطلبان فقط می‌توانند در یک رشته درخواست بدهند، در غیر این صورت از هر دو رشته لغو درخواست صورت خواهد گرفت.

تاریخ مصاحبه از طریق دانشکده مربوطه در صفحه تحصیلات تکمیلی دانشگاه اطلاع رسانی خواهد شد و پذیرش نهایی منوط به تأیید وزارت علوم تحقیقات و فناوری (سازمان سنجش آموزش کشور) است.

پذیرش بدون آزمون امتیازی است که در چارچوب مقررات به متقاضیانی با شرایط برجسته اعطا می‌شود و نه حقی که مورد مطالبه باشد. از این رو، متقاضیان امکان اعتراض نسبت به معیارها و نحوه ارزیابی دانشگاه برای معرفی پذیرفته شدگان را ندارند.

طبق تاکید دانشگاه شریف؛ به مدارک ناقص ترتیب اثر داده نخواهد شد متقاضیان مدارک را کامل و خوانا بارگذاری کنند.

در صورت مشاهده هرگونه عدم صداقت در درج اطلاعات در هر مرحله، حتی بعد از پذیرش در دانشگاه، درخواست لغو شده و عواقب آن بر عهده داوطلب خواهد بود.

کد خبر 744057

دیگر خبرها

  • دکتر طهرانچی: صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد / توجه به حوزه معیشتی کارکنان و اعضای هیأت علمی
  • صدور مدرک فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد سرعت می‌یابد
  • طهرانچی: صدور مدرک دانش‌آموختگان سرعت می‌یابد
  • صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد / توجه به حوزه معیشتی اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد
  • طهرانچی: صدور مدرک فارغ‌التحصیلان سرعت می‌یابد
  • شرایط دکترای بدون آزمون دانشگاه شریف
  • وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌‌رود
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود
  • وزیر امور خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود
  • امیرعبداللهیان به کمیسیون امنیت ملی مجلس می‌رود